323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Succes met de zoektocht .. rijd niet fijn een wagen met trillingen
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Altijd iets met die oude krengen, succes!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Voorwielen eraf gehad maar geen speling gevonden, alles netjes vast en op z'n plek. De wielen moeten maar even op het balanceerapparaat.
Regards/groeten, Jeroen
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Ik denk niet dat het de wielen gaan zijn, dan zou het constant moeten zijn, en niet enkel na het afremmen.
Zijn jou stuurhuisrubbers al eens vervangen geweest?
Zijn jou stuurhuisrubbers al eens vervangen geweest?
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Nick,
Het remmen heeft er eigenlijk niets mee te maken maar het probleem leek te zijn ontstaan na een keer afremmen. De trilling treedt structureel en progressief op zodra je de 120 passeert. Na wat spielerei in de Eifel zou het mij ook niet verbazen dat er gewoon een band verschoven is op de velg dus dat gaan we eerst testen op het balanceerapparaat, tot op heden is de auto altijd trillingsvrij geweest.
Stuurhuisrubbers moet ik eens induiken, weet niet eens of het bekrachtigde stuurhuis dat heeft. Maar zo ja dan gaan we dat sowieso op de lijst zetten voor preventief onderhoud.
Het remmen heeft er eigenlijk niets mee te maken maar het probleem leek te zijn ontstaan na een keer afremmen. De trilling treedt structureel en progressief op zodra je de 120 passeert. Na wat spielerei in de Eifel zou het mij ook niet verbazen dat er gewoon een band verschoven is op de velg dus dat gaan we eerst testen op het balanceerapparaat, tot op heden is de auto altijd trillingsvrij geweest.
Stuurhuisrubbers moet ik eens induiken, weet niet eens of het bekrachtigde stuurhuis dat heeft. Maar zo ja dan gaan we dat sowieso op de lijst zetten voor preventief onderhoud.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Dat hebben we ook weer uitgesloten, bekrachtigd stuurhuis heeft geen rubbers. De voorwielen ook op het balanceerapparaat gehad, en gelukkig geen karkesbreuk oid. Linksvoor gaf direct nullen op het scherm dus die was prima, rechtsvoor toonde een heel licht slagje en een flinke onbalans, dat slagje zou best weleens oud kunnen zijn, die onbalans waarschijnlijk veroorzaakt door verschuiven van de band op de velg. Misschien moet ik me gewoon eens gedragen. Nog niet testgereden maar waarschijnlijk kunnen we wel weer even voort zo.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Dat was het eerste wat ik had gecontroleerd, of een geinponem die er juist wat bij had geplakt haha want in de Eifel gebeuren soms rare dingen, maar van beide kon ik geen sporen zien iig.
Regards/groeten, Jeroen
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Goed nieuws dat het enkel maar onbalans was
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Zow, dit kindje heeft ook weer 2 jaar APK.
Remmenbank:
Verschil L/R vooras: 2%
Verschil L/R achteras: 6%
Verschil L/R handrem: lekker belangrijk maar 0,6%
Verhouding remdruk V/A: 70/30
Op termijn zit er echter ook wel wat werk aan te komen. De voorste krukaskeerring lekt lichtjes, en achter tussen blok en bak ook (van welke kant komt dat? nader onderzoeken). Het stuurhuis heeft op de uitgaande as aan de bestuurderskant ook wat speling, tijd om het reserve stuurhuis eens weg te brengen, gingen we dat nog een keer als groep doen?
Niks spoedeisends of raars, maar er moet tzt wel weer eens wat gaan gebeuren.
Remmenbank:
Verschil L/R vooras: 2%
Verschil L/R achteras: 6%
Verschil L/R handrem: lekker belangrijk maar 0,6%
Verhouding remdruk V/A: 70/30
Op termijn zit er echter ook wel wat werk aan te komen. De voorste krukaskeerring lekt lichtjes, en achter tussen blok en bak ook (van welke kant komt dat? nader onderzoeken). Het stuurhuis heeft op de uitgaande as aan de bestuurderskant ook wat speling, tijd om het reserve stuurhuis eens weg te brengen, gingen we dat nog een keer als groep doen?
Niks spoedeisends of raars, maar er moet tzt wel weer eens wat gaan gebeuren.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Lekker in ieder geval van de APK. Jan en Martin zijn momenteel bezig met een stuurhuis richting Rini, geloof ik. Ik heb nog een e12 huis, zonder haast.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Mooi dat je weer twee jaar door kunt.
Van die "kleine" dingetjes die er op termijn aankomen herken ik wel.
Carterpakking zweet wat, schakelstang versnellingsbak lekt iets.
Van die "kleine" dingetjes die er op termijn aankomen herken ik wel.
Carterpakking zweet wat, schakelstang versnellingsbak lekt iets.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Mooi Jeroen!
De mijne heeft vorige week 2j ´´APK´´ gekregen. aandachtspuntje is zweten aan schakelstang rubbertje. Zoals velen.
De mijne heeft vorige week 2j ´´APK´´ gekregen. aandachtspuntje is zweten aan schakelstang rubbertje. Zoals velen.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Ja dat heeft de mijne ook. Ontstaan nadat een Meyle hardyschijf (via WN) dusdanig vervormde dat hij er tegenaan liep. Verwijderd, stang netjes licht opgeschuurd, nieuwe keerring (tot 2x toe), maar dank zij WN en Meyle heb ik ook die lekkage. Als de bak er weer eens onderuit gaat (dan pak ik gelijk alles in 1x aan) dan waag ik nog wel weer een keer een poging.
Verder zou het mij niets verbazen als de keerringen de originele zijn dus als die een keer gaan is dat niet meer dan logisch. En het stuurhuis heb ik zelf gebruikt gekocht en gelijk geplaatst, net als de pomp. Verbaast me allang dat het lekdicht is *klopt af*. Dus ach, niks te mekkeren, maar er moet wel weer een keer wat gebeuren!
Verder zou het mij niets verbazen als de keerringen de originele zijn dus als die een keer gaan is dat niet meer dan logisch. En het stuurhuis heb ik zelf gebruikt gekocht en gelijk geplaatst, net als de pomp. Verbaast me allang dat het lekdicht is *klopt af*. Dus ach, niks te mekkeren, maar er moet wel weer een keer wat gebeuren!
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Fijn dat je Baur weer probleemloos door de apk ging, altijd lekker.
Vervang ook meteen de achteruit rij schakelaar als je de bak eronder uit hebt
Vervang ook meteen de achteruit rij schakelaar als je de bak eronder uit hebt
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i