m10 316 carb, naar m10 318 injectie.
-
- Newbee
- Posts: 18
- Joined: Wed Jun 15, 2016 3:40 pm
- My E21(s): '77 316 manual
- Location: Breda
m10 316 carb, naar m10 318 injectie.
Beste leden!
Ik heb een vraagje, Ik ben bezig om mijn e21 m10 (carb) injecite te bouwen, heb een nieuwe motor, m10 318i van een e30. En zit er al in, alleen nu moet ik de kabelboom van de e30 naar mijn e21 maken, heeft iemand daar mee ervaring mee? Of tips, Of zelfs een schema? Want heb al beetje op google zitten zoeken naar schema's maar tot heden geen succes. Hoor graag van jullie
Mvg Koen
Ik heb een vraagje, Ik ben bezig om mijn e21 m10 (carb) injecite te bouwen, heb een nieuwe motor, m10 318i van een e30. En zit er al in, alleen nu moet ik de kabelboom van de e30 naar mijn e21 maken, heeft iemand daar mee ervaring mee? Of tips, Of zelfs een schema? Want heb al beetje op google zitten zoeken naar schema's maar tot heden geen succes. Hoor graag van jullie
Mvg Koen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: m10 316 carb, naar m10 318 injectie.
Je heb dus een injectieblok van een E30 met een luchtmassameter nu? L-jetronic???
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
-
- Newbee
- Posts: 18
- Joined: Wed Jun 15, 2016 3:40 pm
- My E21(s): '77 316 manual
- Location: Breda
Re: m10 316 carb, naar m10 318 injectie.
Beste Peter,
Ja correct
Mvg Koen
Ja correct
Mvg Koen
-
- Newbee
- Posts: 18
- Joined: Wed Jun 15, 2016 3:40 pm
- My E21(s): '77 316 manual
- Location: Breda
Re: m10 316 carb, naar m10 318 injectie.
En meteen een vraagje, Klopt het ook tevens dat er geen lambdasonde nodig is voor dit type injectie systeem? En nog vraagje meteen haha, Wat voor brandstof pomp zal ik pakken, rond de 3.5bar? Zoiets zij de eigenaar van het motorblok.
Mvg koen
Mvg koen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29248
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: m10 316 carb, naar m10 318 injectie.
99% zeker dat het een non-cat is dus zonder lambdaregeling, eventueel kun je dat met het Bosch- of BMW artikelnummer van de LE-Jet DME (computer) uitsluiten. Pompen zijn meestal iets van 4-5 bar, overdruk wordt via de drukregelaar weer retour gestuurd, en die drukregelaar (potje op de fuel rail) is bij de 318i 2,5 bar meen ik.
Regards/groeten, Jeroen
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: m10 316 carb, naar m10 318 injectie.
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
-
- Newbee
- Posts: 18
- Joined: Wed Jun 15, 2016 3:40 pm
- My E21(s): '77 316 manual
- Location: Breda
Re: m10 316 carb, naar m10 318 injectie.
Beste leden!
Ik heb een vraagje, Ik ben bezig om mijn e21 m10 (carb) injecite te bouwen, heb een nieuwe motor, m10 318i van een e30. En zit er al in, alleen nu moet ik de kabelboom van de e30 naar mijn e21 maken, heeft iemand daar mee ervaring mee? Of tips, Of zelfs een schema? Want heb al beetje op google zitten zoeken naar schema's maar tot heden geen succes. Hoor graag van jullie
Mvg Koen
Ik heb een vraagje, Ik ben bezig om mijn e21 m10 (carb) injecite te bouwen, heb een nieuwe motor, m10 318i van een e30. En zit er al in, alleen nu moet ik de kabelboom van de e30 naar mijn e21 maken, heeft iemand daar mee ervaring mee? Of tips, Of zelfs een schema? Want heb al beetje op google zitten zoeken naar schema's maar tot heden geen succes. Hoor graag van jullie
Mvg Koen
-
- Newbee
- Posts: 18
- Joined: Wed Jun 15, 2016 3:40 pm
- My E21(s): '77 316 manual
- Location: Breda
Re: m10 316 carb, naar m10 318 injectie.
Tot heden geen succes, Zijn er mensen die mij micchien willen helpen? Tegen vergoeding uiterraad, Woon in breda
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: m10 316 carb, naar m10 318 injectie.
Ik zou als eerste op zoek gaan naar schema's, van beide type auto's, dat moet toch ergens op het grote internet te vinden zijn.
Waarschijnlijk is de in de e21 kabelboom al voorzien van bedrading voor de benzinepomp, bij mijn e12 was dat wel het geval.
Heb je ook de benodigde relais bij de kabelboom van de injectie motor?
Waarschijnlijk is de in de e21 kabelboom al voorzien van bedrading voor de benzinepomp, bij mijn e12 was dat wel het geval.
Heb je ook de benodigde relais bij de kabelboom van de injectie motor?
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: m10 316 carb, naar m10 318 injectie.
Welke injectie heb je? Zitten erg gaten voor injectoren in het blok of in het spruitstuk?
In het geval van gaten in het blok, dan heb je een K-jet en is het eenvoudig. Dan hoeven er geen draden naar de injectoren enzo. Wel een aantal sensoren en natuurlijk de brandstofpomp. In het geval van L-jet is het iets ingewikkelder.
In hoeverre heb je de originele kabelboom gedocumenteerd met wat waar naartoe ging?
Anyway, na een rondje Googelen is hier de Haynes van de E30 met alle schema's: https://www.ethirtyfour.com/images/8/83 ... Manual.pdf
In het geval van gaten in het blok, dan heb je een K-jet en is het eenvoudig. Dan hoeven er geen draden naar de injectoren enzo. Wel een aantal sensoren en natuurlijk de brandstofpomp. In het geval van L-jet is het iets ingewikkelder.
In hoeverre heb je de originele kabelboom gedocumenteerd met wat waar naartoe ging?
Anyway, na een rondje Googelen is hier de Haynes van de E30 met alle schema's: https://www.ethirtyfour.com/images/8/83 ... Manual.pdf
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29248
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: m10 316 carb, naar m10 318 injectie.
Sowieso is het van belang even helder te hebben welke variant van de motor, injectie en onstekingssturing je hebt. Als je het chassisnr van de donorauto hebt kun je dat eenvoudig invoeren in bijv bmwfans.info voor de details, en anders moet je even met het motornummer komen, dan zoeken we er het chassisnummer bij. Vroege E30's hebben wellicht nog een 7-cijferig motornummer dat overeenkomt met het chassisnr, maar men is volgens mij al snel overgestapt op een individueel 8-cijferig motornummer dat ahw los staat van het chassisnr.
Met een L-Jet en de motorkabelboom erbij kan het nooit ingewikkeld zijn dus fingers crossed.
Met een L-Jet en de motorkabelboom erbij kan het nooit ingewikkeld zijn dus fingers crossed.
Regards/groeten, Jeroen