Tankvlotter werkt niet naar behoren

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
B. Loor
E21 starter
Posts: 21
Joined: Thu Mar 14, 2019 11:26 pm
My E21(s): 83' Netherlands 315

Tankvlotter werkt niet naar behoren

Post by B. Loor »

Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een probleem wat ik nergens anders heb kunnen terugvinden. Ik ben sinds maart in het bezit van een E21 315 uit 1983. Vrij snel na de aanschaf van deze auto ben ik erachter gekomen dat de benzinemeter de inhoud van de tank niet juist weergeeft. Zodra er (denk ik) meer dan 30L in de tank zit geeft de meter aan dat de tank vol zit. Tijdens het rijden schiet de meter ineens naar 20L en vanaf daar is het onduidelijk hoeveel liter er in de tank zit. Dit was de oorzaak dat ik een aantal maanden geleden zonder brandstof langs de snelweg stond .

Ik heb de tankvlotter eruit gehaald en heb het element eens goed bestudeerd en schoongemaakt, maar ik heb het probleem niet kunnen vinden (het gehele element is nog intact, de weerstandsdraden en de wikkelingen zijn niet beschadigd. Het vreemde aan dit fenomeen is dat wanneer ik de tankvlotter uit de tank haal en de vlotter heen en weer beweeg, de meter vloeiend uitslaat. Maar wanneer ik de tankvlotter weer in de tank zet blijft het probleem zich voordoen.

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft of weet wat de oorzaak is? Of weet iemand waar ik eventueel een nieuwe tankvlotter vandaan kan halen?


Groentje_me
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 971
Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
Location: Steenwijkerwold, the Netherlands

Re: Tankvlotter werkt niet naar behoren

Post by Groentje_me »

Stuur maar even een pb’tje. Wij hebben wel gebruikte liggen voor een 315.

Mvg,
J. Groen
Groeten Jan Groen

- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Tankvlotter werkt niet naar behoren

Post by Jeroen »

Ik heb idd ook weleens gehad dat die uitgebouwd goed leek te functioneren maar ingebouwd niet, toen was het met een andere vlotter opgelost.

Overigens welkom hier! We horen graag eens wat meer over jou en jouw auto hoor!
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply