Brandstofpomp 320/6

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
derk320
Newbee
Posts: 1
Joined: Mon May 16, 2016 10:10 pm
My E21(s): 323i / 320/6

Brandstofpomp 320/6

Post by derk320 »

Goedemorgen deze tweede paasdag,

Nadat wegens tijdgebrek de 320 alweer bijna 2 jaar stilstaat wilde ik deze gister even voor een rondje uit nemen.. helaas kreeg ik de auto niet aan de draai, krijgt geen brandstof.
Nu heb ik gezocht via de zoekopdracht maar geen resultaat. Zit hier een elektrische pomp op of Mech? En waar? Heb hier helaas geen brug dus voor ik haar op blokken zet is dit wel makkelijk te weten. In ieder geval geen geluid van een pomp bij contact.

Alvast bedankt! :driving


User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Brandstofpomp 320/6

Post by Jeroen »

Hi Derk,

Als alles nog origineel zit heeft jouw 320/6 een mechanische brandstofpomp die op de inlaatzijde van het blok gemonteerd zit, globaal tussen de pannenkoek ofwel je luchtfilterhuis, en je radiateur.

Meestal is het niet zo ernstig en moet de boel na een langere stilstand alleen even op gang gebracht worden. Deksel luchtfilterhuis eraf en tijdens het starten een paar keer een klein beetje brandbare vloeistof in de carburateur spuiten, bijv remmenreiniger.

Meestal is dat al genoeg om de boel weer aan het lopen te krijgen. Succes!
Regards/groeten, Jeroen
srtetsuya
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Wed Apr 21, 2010 11:30 pm

Re: Brandstofpomp 320/6

Post by srtetsuya »

Goedemorgen Jeroen, bedankt voor je snelle reactie. Ik zie hem zitten inderdaad. Zal nog even proberen wat je zegt. Dit is trouwens mijn goede account, schrok al dat ik nogmaar op 1 post stond šŸ˜…. Wordt vervolgd
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: Brandstofpomp 320/6

Post by Smartie »

Snel Jeroen! Klopt als een bus.
srtetsuya
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Wed Apr 21, 2010 11:30 pm

Re: Brandstofpomp 320/6

Post by srtetsuya »

Vanavond even geprobeerd met remreiniger, na een keer of 8 deed hij het weer enigszins op benzine. Ik rook echter ook benzine en hij lekt tussen de ā€œdekselā€ van de pomp te lekken. Is dit een soort pakking die te vervangen is, of een nieuwe pomp kopen?
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Brandstofpomp 320/6

Post by Jeroen »

De pomp zit bevestigd met een voetpakking en in sommige gevallen heeft de pomp een geschroefd deksel waarvan je dan de o-ring kunt vervangen. Geen schroefje middenop maar niets of een klinknagel, dan gaat dat helaas niet en zal je de pomp moeten vervangen. Sluit wel eerst uit dat het niet een lekkende slang is!
Regards/groeten, Jeroen
srtetsuya
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Wed Apr 21, 2010 11:30 pm

Re: Brandstofpomp 320/6

Post by srtetsuya »

Thanks, ik heb een schroefje bovenop. Zal hem eens losmaken en kijken wat er aan te doen is.
Post Reply