Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by Jeroen »

Het zit er weer op, hét E21 weekend van het jaar! En als dan 99,99% volgens plan verloopt dan kunnen we weer van een geweldig geslaagd feest spreken. Helaas moesten enkelen vanwege gezondheidsredenen afzeggen, dat was erg jammer. Enig klein technisch malheur was er ook wel weer te bespeuren, maar verder... :shake

Wij zijn met een kleine groep al op woensdag afgezakt naar de Eifel en konden gelukkig al rond 16 uur het eerste biertje vatten. Nog een dikke bak regen 's middags maar daarna werd het droog en is er geen druppel meer gevallen, perfect! Donderdag hadden we eea geregeld op de Ring, eerst even fotootjes schieten op het Historisches Fahrerlager, vervolgens even kijken hoe BMW een rijtraining had op de GP Strecke. Sta je op het paddock en in de pitstraat oog in oog met erg leuk en gevarieerd spul waarvan het meeste met een ///M logo. Nog even wat leuke apartelingen bekeken, daarna lunch in Pistenklause bij de familie Schmitz. Aansluitend nog wat leuk testwerk van zo ongeveer alle Duitse fabrikanten op de Nordschleife gezien en toen was het ook wel weer mooi geweest. Even aftanken met Aral 102 in Barweiler en terug naar het hotel voor een drankje terwijl een aardig aantal andere deelnemers binnen druppelde.

Vrijdag en zaterdag heerlijk gereden in overwegend zonnig weer en na elke inspannende dag was het heerlijk voor het hotel crashen, biertje erbij, lekker evalueren en bijkletsen. Er zijn nog wat testritten gedaan en bezoekjes Nordschleife, en 's avonds maar knagen en weer doorgaan met borrelen en kleppen, het beproefde concept haha! Wederom is alles voorbij gevlogen maar we kijken met een dikke grijns terug!

Foto's enzo als gebruikelijk later! In elk geval weer dikke dank aan allen voor de gezelligheid, saamhorigheid en behulpzaamheid!

De Baur heeft zich top gehouden en is thuisgeraakt zonder enig probleem, hooguit dattie hard toe is aan een wasbeurt haha! Ook het recent door Hardeman gereviseerde sperdiff heeft zich ondanks een aantal stevige mishandelingen super gehouden. Afkloppen, maar misschien kan 'ie eindelijk een tijdje blijven zitten.

Bedankt allemaal! Wij gaan met een borrel en een smile nog even nagenieten.


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2397
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by Thegs »

Helemaal mee eens, dikke vette pret!!

Image
Image
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by raymondw »

Helemaal mee eens Jeroen, daar kan ik weinig aan toevoegen. Op beide dagen hele mooie routes, en goed weer (op zaterdag zelfs bijzonder goed) en uitstekend gezelschap. Het weekend ging weer veel te snel voorbij, maar we hebben met elkaar weer mooie herinneringen gemaakt.

Wat op mij vooral indruk blijft maken is dat grote delen van de Eiffel in 30/40 jaar helemaal niet zijn veranderd. Sommige delen herken ik nog steeds van de Europarit en de laatste editie waar ik aan deelgenomen heb licht inmiddels ook weer twintig jaar achter mij.

Nogmaals een dikke pluim voor de organisatie.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by 323baur »

Ook van ons uit grote dank aan allen. Het was bizar fijn.
Echt een van de hoogte punten van dit jaar.
Ik heb zoals gewoonlijk weer eens geen foto’s gemaakt, daar zijn anderen veel beter in.
Maar ik kijk wel graag mee, zeker om mijn eigen rijskills nog eens te bezien.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by 323baur »

Thegs wrote: Mon Sep 20, 2021 8:11 am Helemaal mee eens, dikke vette pret!!

Image
Image
Echt briljante plaatjes. Heerlijk zo’n sliep hangend in de bocht.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Remy
Upcoming E21 fanatic
Posts: 174
Joined: Mon May 21, 2012 11:04 pm
My E21(s): 323i 2.7 Schwarz '81
Location: GLD NL

Re: Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by Remy »

Enorm genoten van de mooie routes en gezellige dagen. Hiervoor dank aan de organisatie en alle andere deelnemers. Ook Scarlett heeft de smaak goed te pakken, helemaal na de ritten in de M3s van Han en Martijn. Ze wilt géén jaar meer overslaan! Dus volgende jaar waarschijnlijk met z'n drieën inclusief Pa.

Hieronder een leuke impressie van de mooie omgeving. Gemaakt in portait mode, dus aan te raden om het filmpje op je mobiel te bekijken.

Ps. de bitches zijn uiteraard niet onze BMW vrienden, maar al het andere vertragend verkeer...

ImageEIFEL 2021 on FlickR
E36 Compact 323ti '98 Avus Blau
E36 Compact 316i M '99 Schwarz
E21 320/6 '82 Opal Grun Edition E
E21 320/6A '82 Opal Grun
E21 323i 2.7i '81 Schwarz :-)
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by Jeroen »

Erg leuke film hoor! Ik stel voor dat we Scarlett bombarderen tot officiële videograaf van het evenement :takepicture
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by Manitoba »

Ja, echt superleuk filmpje. Gisteravond nog even in z’n geheel bekeken.

Greetz,
Walter.
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by Manitoba »

Zonder aanziens des chronologie… :wink:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Tja, en dan neem je al 2 jaar een toch wel tamelijk ervaren cameraman mee als passagier… enige input van hem zou dan hier zowel gewenst als verwacht zijn, maar helaas. Ik heb dus 0 beeld van tijdens het rijden. Afgezien van wat Raymond geschoten heeft.

Maar goed: dat het weer fantastisch was, is duidelijk en al vaak beschreven in dit topic. Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Greetz,
Walter.
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by BertjeConti »

Gave video Remy & Scarlett, ook mooi passend geedit.

Krijg bij het zien echt zin om ook weer eens lekker in de Eifel te gaan touren.

Het blijft een pracht omgeving met eindeloos veel mooie wegen.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Remy
Upcoming E21 fanatic
Posts: 174
Joined: Mon May 21, 2012 11:04 pm
My E21(s): 323i 2.7 Schwarz '81
Location: GLD NL

Re: Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by Remy »

Dank jullie wel!

Mooie foto's Walter, Gijs van Lennep gespot :thumbsup
E36 Compact 323ti '98 Avus Blau
E36 Compact 316i M '99 Schwarz
E21 320/6 '82 Opal Grun Edition E
E21 320/6A '82 Opal Grun
E21 323i 2.7i '81 Schwarz :-)
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18638
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by uwbuurman »

Goed, we waren dus in september in de Eifel, met het gebruikelijke clubje. Nou was er al eea over geschreven, maar beeldmateriaal is nog schaars. Dus ik heb besloten op mijn laatste vakantieavond (van deze kerstvakantie dan) te spenderen aan het delen van mijn foto’s. En met het uploaden heb ik moeten constateren dat de beelden nu in dezelfde staat verkeren als ondergetekende in die dagen in de Eifel. Ietwat wazig. Het was een drukke periode in wat terugkijkend een K-jaar is gebleken. Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Ik had een fantastisch weekend en zal, tussen de foto’s door, vertellen wat het plaatje laat zien. 1 beeld is meer dan 1.000 woorden, maar ik denk dat ik minder breedsprakig zal zijn.

Daar gaan we. Jan en ik reden dit jaar net als de afgelopen keren samen. Jan en ik hebben onder elkaar rustig een autootje of 10, 12, maar de enige die het goed deed is de oude trouwe e30 325i cabrio op mijn naam. Dus de kofferbak vol met chips, droge worst, rum, cola en ook wat te eten en te drinken. De kleren pasten er net bij. Omdat Duitsche hoofdkussens zo lekker zacht zijn als een WOII Panzertank hadden we beide ons eigen kussen mee. Ik denk dat de boxspring volgend jaar ook mee gaat.

Image

We zijn, net als eerdere jaren de woensdag vertrokken, rustig die kant op getoerd en zo kwam het, vanwege de nacht na woensdag, dat ook in Duitsland de Donnerstag kwam. Dat was de dag voor Freitag, terwijl wij op Donnerstag al Frei waren en dus hoefden we niet aan der Arbeit terwijl die juist weer Frei machte. Nou, ik ben de draad kwijt. Donnersdag dus. Het hotelletje waar we verblijven knapt er zo van op, als wij er zijn. 3 zulke mooie auto’s voor de deur.

Image

Op de parking even gesleuteld aan Sven zijn nieuwe SWRA. Onderdelen waren meegekomen uit Nederland en zo kon het gebeuren dat we op een Freie Donnerstag am Urlaub toch aan het werk waren.

Image

Jeroen had geregeld dat we een rondje mochten kijken in de pitstraat van de Nord Schleiffe. Dat was erg leuk! Op het terrein van de oude pitboxen hebben we onze auto’s naast elkaar gezet. Oplopend op leeftijd omdat we er niet uitkwamen hoe we op kleur moesten sorteren. Maar dat gaf niks, ik ben toch kleurenblind.

Image

Image

Terwijl Sven een foto maakte van zijn eigen auto, wat ons verbaasde want het is tamelijk merkwaardig om daar 450 kilometer voor te rijden, probeerde Hendrik met zijn iPhonecompas het oosten te vinden.

Image

Aan de andere kant van de toko was een bosje verse eigenaren van zeer dik, duur, pompeus of ander exclusief BMW spul bezig met een rijvaardigheidstraining. Ze deden onderandere een slipcursus en dat wilde best, want er was zeer lokaal een bui geweest. We konden zien dat een gevulde beurs niet garant staat voor rijderskwaliteit.

Image

Rijtje totootjes van de cursisten.

Image

Vervolgens konden we dichterbij kijken en voelen aan een bosje M4’s, waarmee war rijtrainingen werden gegeven. Ze hadden een gele. Dat zie je aan de kleur.

Image

en er was ook een rode. Die was er om onderscheid te maken tov de gele,

Image

Van binnen was hij ook snel. De knie is niet van BMW, die is van mij.

Image

Deze man wacht op de tram naar zijn hotel. We hebben na een uurtje kijken uitgelegd dat dat rode asfalt met witte strepen aan weerszijden geen trambaan is en gezegd dat hij met ons kon meerijden.

Image

Even wat smoezen met een local, van die BMW rijtraining zorgde dat we nog even boven mochten kijken in de hospitality ruimte, stonden wat leuke dingen, zoals deze Eifelblitz, de M3 waar Johannes Scheid in 1996 en 1997de 24-hour race mee won op het circuit.

Image

Daar moesten we foto’s van hebben! Gerrit met z’n mobiel, Jeroen had een hele dikke en ouderwetse telefoon en Sven had koude handen.

Image

De rode M5 competition was ook wel een mooi apparaat, maar in de achtergrond daarvan zie je de gebroeders D. een dame van BMW uitleggen dat zij meer auto’s hebben.

Image

Speciaal voor Arnold was er ook een brommer

Image

Onze dikke bolides in de rij met al dat geblazen tupperware. Mooi hè?

Image

Vervolgens zijn we nog even bij Brunnchen wezen kijken aan de ring. Daar stond een testauto van BMW. Van buiten was het duidelijk een stekkerkonijn, van binnen zien we niet veel, want ik heb op mijn mobiel geen Willem Engelglaasje. Of hoe heet zo’n sterk polariserend ding, waardoor je door het raam kunt kijken op de foto.

Image

Image

Daarna werd het tijd om de dag af te sluiten met het in wildverband auto’s op de parkeerplaats mikken en daarna daarover te zeuren. Arnold heeft nog wat problemen aan de Blauwe Jas van BMW voorgelegd, maar zonder de Witte Jas is er niks gedaan, behalve praten.

Image

Het probleem was dat Arnold zijn schuifdak niet open wilde. De diagnose is dat het een dicht dak zonder schuifdak betreft en dat was dan de oorzaak.

Image

7 serie-volk onder elkaar

Image

Rode M3, blauwe jas, coronakapsel. Ik laat in het midden wie wie is.

Image

Sven met zijn autospuiter. Sven heeft een groene auto, die is gespoten. Jeremy heeft “ff zwart spuiten” verkeerd opgevat, dus nu zit Sven met een BTWfactuur en een zwarte auto.

Image

De volgende dag, ein-de-lijk Freitag. We zijn onderweg op een terrasje terecht gekomen, met uitzicht over de Moezel. Arnold had een mooi verhaal.

Image

Maar Rinke vindt er kennelijk niks aan… (hij heeft het vast al vaker gehoord, weer die kutbrommers)

Image

S bocht in de lokale greppel.

Image

’s Avonds in het restaurant dacht Hendrik dat het eten bijna kwam. De rest van ons was realistisch.

Image

Image

Zaterdag na het ontbijt verzamelen op de parkeerplaats. Het weer was fabelhaft!

Image

Me eigenste poetsbolino.

Image

Ludacris zong het: “Move Bitch! Get out tha way”

Image

Concentratie

Image

En na weer een schitterende dag hebben we Jitske d’r verjaardag gevierd. Het was gezellig!

Image

De lokale drank- en drugstest: met je ogen dicht je puntje van je neus aantikken met je wijsvinger, gaat dat goed, dan ben je nuchter. Goed, I rest my case.

Image

Na deze mooie avond was het pitten, ontbijten en pleite, dus de wijze waarop een one night stand eindigt.

Aan mijn fellow Eifelgangers: dank voor schitterende dagen! Ik heb genoten. De foto’s mijnerzijds zijn van bedroevende kwaliteit, maar gelukkig waren de routes goed en het gezelschap top! Dank voor mooie gesprekken en de vriendschap!
Last edited by uwbuurman on Sat Jan 08, 2022 10:44 am, edited 1 time in total.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by Manitoba »

Ik rol met de tranen in m’n ogen van het lachen van de bank! Thanks Koos! Op sommige dingen moet je blijkbaar echt (te) lang wachten, maar die zijn dan meer dan de moeite waard.

Greetz,
Walter.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by 323baur »

Heerlijk om midwinter einde zomer verhalen te lezen.
Dank voor dit epische verslag.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Eifeltrip 2021 - verslagen, reacties, foto's en filmpjes aub!

Post by Peter V. »

Heerlijk verhaal en ik denk dat de rum nog in je bloed aanwezig was.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Post Reply