Thanks! Even een kort verslagje, foto's komen morgen of overmorgen.
Zaterdag
Zaterdagochtend verliep rommelig. Ik krijg om 6u een sms van John dat de toegezegde kamer vergeven is. Heel verhaal, maar ik iig de pest in, per sms afgemeld bij Steve en weer bed in gedoken. Om 9u sms van Steve dattie een hotelkamer heeft dus ach, tegen de tijd dat ik daar kom heb ik wel wat leuke races gemist maar dan toch maar even buurten daar. Het verkeer in België is weer een drama als vanouds. De A1 heeft een soort van permanente file ontwikkeld tussen Hazeldonk en Antwerpen dus kost al leuk tijd. Op de A13 en A3 is het gewoon druk, en volgens mij zijn ze al meer dan een jaar bezig de afslag naar de A27 te verbouwen, terwijl die er al die tijd al ligt. Bewegwijzering is zeer beperkt, in eerste instantie is er gewoon niets, de afslag is gewoon dicht. Verderop bordjes naar een ander gehucht maar de Garmin is het ermee eens dat dat de juiste richting is. Vervolgens rij je op de A27 een dikke file in wegens nog meer werkzaamheden en kun je beter binnendoor gaan rijden. Met dus nog meer vertraging eindelijk bij het circuit. Nou ja, dat denk je want al het verkeer wordt via Stavelot geleid omdat het anders teveel wordt voor het aloude tunneltje. Maar we komen er!
Het weer is geweldig, de hele dag in een sweater in de zon gestaan! Het is flink druk en er is veel mooi spul. De perskaart levert wel de mogelijkheid op om het binnenterrein gewoon met de auto af te struinen, dat scheelt veel lopen daar tegen de steile hellingen op. Daarnaast heeft Steve fietsen meegenomen, top! Ik ben op tijd voor de U2TC toerwagenklasse en zie daarna een vol startveld met historische F1 aan me voorbij trekken. Tussendoor, dank zij het feit dat ik me met de auto kan bewegen, kijk ik nog even op het paddock en spreek John nog even die zich opmaakt om met een 1965 911 los te gaan in dezelfde GTS11 klasse als waarin Steve "z'n" team rijdt. Wel lachen dat ik twee BMW fanaten zie strijden in Porsches en daar bovenop rijdt in Steve z'n team Claudia Hürtgen, die ruime ervaring heeft in BMW's in de Duitse GT3 klasse en onder andere successen heeft geboekt in de bekendegifgroene Alpina B6. Dat is ook te zien aan haar BMW overall en helm. Anyway, tijd voor de befaamde 6 uurs race.
Ik begeef me met name op Les Combes en Eau Rouge, en als het te donker wordt schiet ik nog wat plaatjes in de twee pitstraten, ondertussen ook een blik werpend op het CanAm en historisch F1 spul in de pitboxen. David Hart & friends zijn weer met groot materieel uitgerukt en ook qua rijders is men goed vertegenwoordigd, met naast Hart Allard Kalff, Alexander van der Lof en Hans Hugenholtz. Ook grote namen als Emanuele Pirro en Klaus Ludwig zijn aanwezig maar die heb ik zelf niet gezien, alleen gehoord dat ze op een zeker moment reden.
In de oude pitstraat kom ik Sven nog tegen (oud E21 eigenaar bmwx23i) en maak ik kennis met Wim, de koper van Sven z'n rode 323i (wim323i). Rondgehangen tot de prijsuitreiking, nog lol gehad met een bos Engelse winnaars en toen werd het tijd om het hotel op te gaan zoeken. Steve zei al dat 't een uurtje rijden was en dat klopte ook, en ineens zaten we in Adenau

was donker maar leuk rijden.
Zondag
Te gast bij Jochen, petrolhead pur sang en de man achter Frozenspeed. Er viel genoeg te kleppen over autosport en fotografie, en zijn kalender voor 2013 gaat echt een topper worden. Erg leuk! De dag vorderde alweer vlot dus maar gekozen om naar huis te gaan rijden, in eerste instantie was het nog het plan om naar Spa te gaan maar ach. Terugweg was vrij druk, en de Duitsers krijgen ook steeds meer de smaak te pakken van wat men daar Holländisches Fahrverhalten noemt. Ofwel: geen afstand houden, vooral links blijven plakken en zo vaak mogelijk je rem aantikken. En gebruik van de rechterbaan levert acute migraine op dus die moet vermeden worden. Het laatste stuk A3 is toch aanzienlijk beter te doen en ik zie nog kans om een E60 535d kennis te laten maken met de 'E36 from hell' hoewel het verschil niet mega is. Helaas komt het er op het allerlaatste moment pas van om echt goed gas te geven en als de GPS 252 km/u aangeeft moeten we vol in de ankers om niet 150 km te hard NL binnen te rijden. Nu weten we nog niet of er een begrenzer op de E36 zit!
Anyway, leuk weekend geweest en de Spa foto's volgen zsm!