Oldtimerbeurs Autotron 10-11 november 2018

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1917
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Oldtimerbeurs Autotron 10-11 november 2018

Post by Wilmo »

Ik vond dat wel mee vallen. Er stonden wel een paar BMW's, mooie 2002 Turbo, de M1 en een 2002Tii, maar verder vond ik het erg 13 in een dozijn. Wel mooi om de E12 en de E28 M5 naast elkaar te zien. De E30 club stond er met een stel in elkaar gebakken apparaten. De informatie bij de auto's vond ik ook niet alles. In de andere hallen stond veel van het zelfde. Het is maar goed dat 'wij' een levendige onderdelen circulatie hebben en dat je niet door willekeurige bakken heen moet om net dat onderdeeltje te vinden.

Wel nog de plastic zijkanten van mijn stoelen en een autoradio gekocht.

Rob en Rob en de rest heb ik gemist geloof ik.


User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Oldtimerbeurs Autotron 10-11 november 2018

Post by Jeroen »

Durf ik toch wel anders over te denken, want er stond echt bijzonder spul. Het mag je ding niet zijn, maar pre war spul als een Ihle is echt wel bijzonder, en zo'n 503 ga je ook niet meer voor een tonnetje of 2 vinden. Z8 Alpina, 1600 volcabrio, een immaculate gerestaureerde 2002 turbo. Dan was de M1 misschien niet zo bijzonder omdat we die al vaker hebben gezien, da's ook een half miljoen tegenwoordig. In mijn ogen zeker bijzonder om zo'n line up van 1928 tot 2018 bij elkaar te hebben staan, maar okee we raken verwend misschien. Karig verlicht maar evengoed een leuk halletje in mijn ogen, met nog veel meer leuks zoals iff ook een geweldige tii, 43 stuks in totaal... en daarbuiten ook wel hoor, de zwarte Z1 of de Alpina E36... echt wel fraai.
Regards/groeten, Jeroen
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1917
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Oldtimerbeurs Autotron 10-11 november 2018

Post by Wilmo »

Daar zeg je het denk ik, 'het mag niet je ding zijn'. Het zal diep raken aan wat BMW voor mij betekend en wat het voor mij is. Ik giechel intens van binnen als ik de deur van de E3 dicht doe. Of als ik de koppeling van de E23 intrapte. De video van Chris Harris zijn M5 op Youtube kan ik over en over weer bekijken. Ik kan rondjes blijven lopen rond de 2002 Turbo en ik moest vaker dan eens terug denken aan het 02-walhalla in Ter Apelkanaal toen ik voor het eerst 02'tjes zag bij Teuben in de loodsen. Het gaat me jeuken van de gedachte van een E12-Autobahnmonster of een M10B18 à la JW in een 1802.

BMW staat voor mij voor af fabriek wendbaarheid, doordacht, maar ook onlogisch. Het is een verhaal maar ook tegenstrijdig. De geest van een M88 is voor mij zoveel meer dan de zinnetjes die ik me niet eens meer kan herinneren op het plakaat bij de M1. Hoe mooi was het geweest om tussen de tentoongestelde auto's de link te leggen van de M88 in de M1 naar die in de M5. Tussen een M10 in de NK en die in de Tii en de Turbo en de S14. Ik had misschien een heel ander beeld, maar er is zoveel emotie, en zijn zoveel verhalen te vertellen van die 90 jaar BMW. En dat mistte ik.
Post Reply