Eifeltrip 2019 reactietopic

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1916
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Wilmo »

Jeroen wrote: Wed Oct 02, 2019 11:13 am Ik wil nog wel even inhaken op de reactie van Raymond: ja, idealiter werk je alles uit in een mooie routebeschrijving die ook nog eens op de hoogte is van de laatste wijzigingen, werkzaamheden en evenementen, maar de organisatie komt neer op een klein en drukbezet clubje, dus dit is even wat het is. Prima te ondervangen met een gratis route-appje op de telefoon trouwens...
De hulpvraag mag altijd gesteld worden he... Hulde voor het kleine en drukbezette clubje, zondermeer. Maar die mogen ook delegeren, of in elk geval een poging doen tot.


User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Jeroen »

Dank, dikke kans dat die vraag nog wel gesteld gaat worden hoor!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Jeroen »

Om dit levend te houden wil ik toch wel op een paar verbeterpuntjes reageren:

- Misdragingen binnen de bebouwde kom vind ik absoluut niet kunnen. Je hebt al alle schijn tegen als BMW rijder, laten we onze frustraties op z'n minst bewaren tot buiten de bebouwde kom. Ik vind dat je niet alleen jezelf maar de hele groep te kakken zet, dus zeker niet acceptabel.

- Het was niet mijn suggestie om het uitje een dag langer te maken, maar meer om in plaats van het gestuntel van de Toeristenfahrten wat anders te bekijken. We waren op de zondag ook al eens in Spa en in het museum van Bernkastel, het lijkt me leuk om een volgende editie op de terugweg (ligt behoorlijk dicht aan de route) een paar uurtjes door de Classic Remise te stappen alvorens door te rijden naar huis. Deze vier dagen zijn voor diverse mensen ook al lastig te realiseren dus een dag langer maakt het alleen maar lastiger. Aan de andere kant kan ik zelf heel flexibel zijn, dus als er meer animo is voor een dag langer voor een bezoek aan Classic Remise of wellicht bijv Sinsheim dan doe ik zeker mee!

- Een ander hotel heeft m.i. vooral zin als je daarmee ook een iets andere regio gaat aandoen, dat betekent eigenlijk wel iets zuidelijker maar dan wordt de rijtijd ook langer. Ik stel voor om nog een jaartje hier te kijken en dan de tijd nemen om evt een nieuwe stek te zoeken.

Voorts: hebben mensen nog leuke plaatjes te delen??!!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by uwbuurman »

Mijn Eifeltrip in foto’s. Inmiddels ga ik sinds 2010, de Ardennen, met een licht wisselende samenstelling rondom een harde kern mensen van dit forum op pad naar overwegend de Eifel, keertje Vogezen, zoals gezegd de Ardennen, maar rest is Eifel. Wat me bevalt aan die trips is dat we in de Eifel echt heerlijk kunnen rijden, leuke mensen mee, dan wat sapjes en goed voer en mijn weekend is top. Niks hoogdravends, gewoon een baco, een biefstukje, een Flammküchen en Koos is de man. Eerdere edities ging mijn vader nog wel eens mee, maar sinds vorig jaar is dat veranderd, dus reed ik alleen. Jan ging altijd samen met zijn meissie, Sandra, maar die was verhinderd dus zijn we samen in 1 auto gegaan dit jaar. Gezellig!!

Zoals elk jaar zijn we net over de grens begonnen met een curryworst! Walter haakte vlak na den Duitschen Grensch aan en met zijn drieën zijn we naar Mönchengladbach gereden voor een goede curryworst bij de lokale Autohof.

Image

Image

Die eerste stop was mooi een gelegenheid om mijn nieuwe ProLock stuurslot uit te testen. Deze is verplicht vanuit mijn verzekeraar, althans een SCM goedgekeurde mechanische beveiliging. Simpel ding, makkelijk te gebruiken.

Image

De volgende morgen was mijn auto helemaal bevroren, aangevroren dauw.

Image

Maar bij de lunchstop was het zonnetje al helemaal doorgekomen en zaten we lekker aan de hap bij een stel bejaarde kroegeigenaren, die zich de tandjes schrokken van al dat BMWvolk.

Image

Image

Image

Auto’s overal

Image

Image

Trotse eigenaar bij een kastanje.

Image

Jeremy had pech aan het einde van de toerdag, na het tanken kwam de uitlaat aan de grond, de beugel, die verkeerdom zat, prikte een gaatje in
de tank en het was gedaan met de pret. De benzine liep eruit, over de uitlaat, dus het geluk was dat dat een koude uitlaat was, waardoor we de auto in een vakje hebben kunnen zetten, zodat deze getrailerd kon worden. Clubje als we zijn, zijn Jeremy en zijn bijrijder bij andere mensen in de auto terecht gekomen en hebben ze het hele weekend gewoon meegedaan.

Image

Image

Na het verplaatsen van die auto ging de tweede toerdag van start. Schitterende rit wederom, tot aan de lunch. Halverwege de rit stond ineens een Luigi op de weg.

Image

Hij stuurde het E21volkje en aanverwante artikelen de parkeerplaats op.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Het weer was echt fantastisch

Image

En Jeroen en Walter stonden in de berm bij Luigi foto’s te maken en gezelschap te houden.

Image

Gelukkig kwam de catering een lekker broodje worst brengen.

Image

Waarna de snelle groep van de verkeerde kant kwam…

Image

De worsten werden gebakken door Mario!! (da’s die linker voor de kijkers thuis :bag )

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Na deze prima en vermakelijke lunch zijn we naar het oldtimertreffen in Oberkail gereden, waar we ons eigen terrein hadden. Hier werd Luigi overmand door emoties vanwege mijn auto.

Image

Maar er was veel meer leuks te zien.

Image

Pascalle tussen de Italianen

Image

En de F100 pickup als trekauto voor de inmiddels getrailerde e21 van Jeremy.

Image

Met de bekende 2.9 liter 6 cilinder diesel. Rinke is een tikje onder de indruk, zo te zien.

Image

De combinatie had meer bekijks. Prachtig setje zo.

Image

Image

Image

Mario had inmiddels een Braziliaans probleempje aan zijn snor

Image

Na een geweldig leuke dag zijn we hotelwaarts gegaan en hebben we de avond even ingepilst, terwijl Mario en Luigi de buurtkinderen nog even hebben vermaakt.

Image

Vervolgens was het tijd voor het diner (en sapjes…).

Image

Wat daarna allemaal is gebeurd is niet vastgelegd, maar er kwam ontbij na.

Image

Image

Toch nog een halfuurtje Ring om daarna vlot huiswaarts te gaan.

Image

En zo kwam er een einde aan mijn (niet zo scherpe) fotoverslag van een topweekend dat niet in plaatjes te vangen is.
Last edited by uwbuurman on Thu May 21, 2020 7:04 pm, edited 1 time in total.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by BertjeConti »

Gaaf verslag!
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Jeroen »

Erg leuk verslag en dito plaatjes Koos, dank! Ja, wat is het toch elke keer weer een geweldig uitje. Je zou bijna gaan overwegen om dat twee keer per jaar te gaan doen!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2379
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Manitoba »

Goed verhaal Koos, en dikke prima foto's! Top dat je daar tijd in gestoken hebt, superleuk om te lezen en te zien, thanks!

Greetz,
Walter.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by gerrit323 »

Doet je weer een beetje het moment herbeleven :thumbsup
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by raymondw »

Beter laat dan nooit, maar hierbij een selectie van mijn foto’s van het Eiffel weekend.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Carpe Diem, Raymond
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Jeroen »

Leuke platen, beleven we dat feestje gewoon nog een keer. Bedankt Raymond!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by uwbuurman »

Mooi, Raymond!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11757
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by 323baur »

Idd Raymond, leuk om terug te zien. Geldt overigens ook voor onze buurman.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply