FF lekker zeuren over de overheid

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Jeroen wrote: Mon Jun 24, 2019 9:38 pm ...Want dat miljoen ambtenaren, dat moeten we wel gaan halen dit jaar. Read my lips...
(re)organiseren kan men in Nederlands overheidsland niet, gewoon meer poppetjes neerzetten en bidden dat het probleem dan vanzelf weggaat.
Het verbaast dan ook geenszins dat het UWV vandaag met het bericht komt dat er een schrijnend tekort is aan ambtenaren.


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

En gisteren komt naar buiten dat hooggeplaatste ambtenaren van het Ministerie van Justitie inputs en aanwijzingen hebben gegeven aan het Openbaar Ministerie inzake de zaak tegen Wilders. Enerzijds een mega brevet van onvermogen, anderzijds helpen ze zo samen hun eigen rechtszaak weer om zeep. Laten we dit onbestraft dan is er wel weer een stuk van de rechtsstaat afgebrokkeld. Ik heb al zo'n vermoeden wat de uitkomst gaat worden.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Smartie »

Politiek, ga het nooit snappen hoop ik.

CBR was die al voorbij gekomen.
Vervolgens een onderzoek waarom er steeds mee eenzame ouderen zijn.

Wat mij blijft verbazen is de prijs van het OV.
Vrouwlief mag naar school, reizen met de auto en parkeren in de betaalde parkeergarage is goedkoper dan de trein en met de fiets van en naar het station. Natuurlijk rekenen wij de extra afschrijving en evt onderhoud niet mee. Maar ik had anders verwacht door de hele dag in de parkeergarage te staan.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Hoewel het al aan alle kanten kritische tegenrapporten regent, gaat het gewoon door: de maximumsnelheid gaat weer omlaag. Omdat we dan allemaal 100 jaar langer leven en onze overheid toch tijd en geld genoeg heeft moet dat natuurlijk gewoon gebeuren. Kansloos Nederland. En dan gaat het mij niet om die maximumsnelheid, daarvoor moeten we gewoon een keer heldere regels vaststellen. Maar daartoe zijn 1 miljoen ambtenaren niet in staat.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Smartie »

Mmm. Dat 100 km/h zal wel.
Genoeg om die verlaging zeker in de spits te verdedigen.
En goed onderbouwd!

Stikstof, Tjeerd de Groot en de boeren. Daar gaat iets mis. Goed om te zien dat er zo massaal gehoor aangegeven is.

Als we kijken naar ons pensioen heeft er niemand gestaakt. Daar hadden we wat kunnen leren van onze zuiderburen. Blij dat de boeren de bühne op gaan.

Hopelijk leert de Nederlander er van en ondergaan we niet alles als makke schapen.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Tsja vwb maximumsnelheid, als we nou gewoon eens heldere regels voor opstellen en daar ook gewoon een paar jaar aan vasthouden. Nu wordt de doorstroming ook belemmerd door veel mensen die de onbegrijpelijke boetes en constant wisselende situaties zat zijn en gewoon standaard overal net onder de 100 km/u gaan rijden. Zeg dan gewoon dat ons land druk is en dat je daarom van 6-19u 100 mag en daarna 120. Klaar. Maar niet dat je net als ik laatst op de A9 over een stuk asfalt van een paar km makkelijk 100-90-70-120-130 kunt tegenkomen. Da's gewoon getikt.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Smartie »

Precies. Dat is duidelijk.

Nu nog duidelijkheid over werk en pensioen en het programma boekje is klaar.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Bijna, wat mij betreft wordt er nog wel een balletje opgegooid over het reilen en zeilen van diverse diensten en het aantal mensen dat men heeft rondlopen. Enne, we waren al eens bezig geweest he... http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=58&t=23269
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18655
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

Ik word graag minister van justitie in een dergelijk kabinet. Of onderwijs.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Hahaha! Met stalen vuist!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Over snelheid gesproken, op de N11, de verbindingsweg tussen Leiden en Bodegraven, is een bosje camera's geplaatst om op vier plaatsen trajectcontroles te gaan uitvoeren. Alles geplaatst en aangesloten, maar het kan deze maand niet in de lucht, men is namelijk vergeten ook stroom aan te leggen. Het gaat nog even een paar maanden duren. En de zoektocht naar een ambtenaar met hersens duurt voort.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Het COKZ is een overheidsclubje dat ten behoeve van de zuivelindustrie zorg draagt voor allerhande exportcertificaten. Vandaag duikt er op hun website een curieuze headline op, die ook nog eens per e-mail aan alle betrokkenen in de industrie wordt gestuurd: "Gezien de laatste ontwikkelingen tussen de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk worden er tot op heden geen exportcertificaten verstrekt."
COKZ.JPG
COKZ.JPG (33.08 KiB) Viewed 5924 times
Helder, geen exportcertificaten, punt. Maar even bellen. Dus ook niet naar andere landen? Jawel, alleen niet naar Engeland. Dat kan ik mij voorstellen, daar dat staat er toch niet? Eh inderdaad. En Engeland is nu (nog) EU lid, correct? Ja, correct. Maar dan is er toch ook geen exportcertificaat nodig? Nee dat klopt. Okee, dus exportcertificaten worden wel verstrekt maar alleen niet voor het land waarvoor dat niet nodig is? Juist. Dat is wel iets anders dat wat men heeft gepoogd te commmuniceren.

Vraag 2: tot op heden staat er? Correct. Dat is raar, want gisteren heb ik er nog één ontvangen. Maar maandag dus wel weer? Nee, er staat toch tot op heden? Whahaha.

Moeilijk he één zin tekst formuleren. We zoeken weer verder naar die ene ambtenaar...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18655
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

Grote glimlach hahahahaha wat een mafkezerij
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by 323baur »

Briljant slecht gewoon.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by loentje »

whahahahaha :mrgreen:
Post Reply