Het groot niet te vermijden off-topic topic

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29266
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen »

Tsja de toko hier heeft een vrij liberaal autobeleid als het gaat om de auto's van onze account managers. Veel kan en auto's worden gekocht. Zo kan het verkeren, dat je bijvoorbeeld ook een Renault Scenic hebt rijden. Maar als je dan een dealerfactuur krijgt voor een rondje onderhoud.... even een paar voorbeeldjes van de opgevoerde kosten (ex arbeid ex btw):
oliebeurt met olie- en interieurfilter € 275
brandstoffilter € 74,50
luchtfilter € 59,50
Ook leuk was een kapotte sensor inlaatlucht die zo lekker weggebouwd zat dat je het hele blok met subframe moet laten zakken om erbij te komen, 4 uur arbeid.
Dit was duidelijk onze laatste Renault. Gammele troep die elke keer wat mankeert en dan meer kost dan de BMW dealer om 't te repareren.

Sorry Gerrit :D


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18672
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by uwbuurman »

Hahaha, ja, beetje aan banden leggen kan geen kwaad.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by BertjeConti »

Corona Virus

Vandaag zijn de eerste berichten van geannuleerde en verplaatste rally evenementen gepubliceerd.

Peelrand Classic zou op 5 april plaats vinden en is verplaatst naar 6 september (drukste weekend van het jaar)
Turfschiprit a.s. zaterdag is geannuleerd.

Ik snap het niet, volgens mij loop je in de supermarkt of op het werk vele male meer de kans met Corona besmet te raken dan tijdens een Rally of kaartlees evenement. Jammer jammer.

Erg spannend wat de organisatie van de Horneland Rally gaat doen, laatste berichten zijn nog positief, vrijdag is het zover.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29266
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen »

Tsja voor iets op zo'n schaal vind ik idd ook dikke paniekvoetbal hoor.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by BertjeConti »

Persconferentie van Rutte is net geweest, half uur later mail van Horneland Rally, de Rally is verplaats naar 13-14 November.

Dat wordt een druk najaar
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by BertjeConti »

Balen balen, daar zat zoveel voorbereiding in.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29266
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen »

Bah!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18672
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by uwbuurman »

Sneue bak.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1927
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Wilmo »

Ik ben nu veel internationaal onderweg en ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Deze week had ik alleen het hoognodige bij me, maar als ik maandagochtend weer wegrijdt dan gaat er wel veel meer mee in de koffer. Het zou maarzo kunnen dat ik straks de grens niet meer overkom, of Brabant niet meer uit.
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2386
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Manitoba »

Misschien moet je ook gewoon even niet weg willen gaan... zou best raar zijn als je dat toch doet nu, of zie ik dat verkeerd?

Greetz,
Walter.
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by BertjeConti »

Nu 3 dagen later, en gezien de ontwikkelingen rondom Corona, moet ik eerlijk gezegd echt wel toegeven dat de keuze de Horneland te verplaatsen de juiste is geweest.

Wij gaan er in ieder geval van uit dat er tot de zomer zeker niks meer gereden kan worden. Nu tot einde maart alle evenementen sluiten is natuurlijk niet lang genoeg, die 3 weekjes is veel te kort. Totale sluiting lijkt echt noodzakelijk, en als er dan weer bewegingsvrijheid komt? Wat dan? Ik kijk nu vooral naar China, waar het een en ander weer open gaat, eens zien hoe het virus zich daar ontwikkeld.

We kunnen nu alleen maar hopen dat men snel een middel tegen corona gaat vinden, anders blijft het de komende jaren een mondiaal probleem.

Iemand nog een rolletje pleepapier over?
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1927
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Wilmo »

Manitoba wrote: Sun Mar 15, 2020 9:24 am Misschien moet je ook gewoon even niet weg willen gaan... zou best raar zijn als je dat toch doet nu, of zie ik dat verkeerd?

Greetz,
Walter.
Ik werk daar nu en op afstand werken gaat niet. In Nederland heb ik me keurig aan onthouding gehouden en daar ga ik morgen mee door in Duitsland. Als de grens dichtgaat, dan zit ik nu liever aan de Duitse kant van de grens.
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1352
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by raymondw »

Door persoonlijke omstandigheden ben ik de afgelopen weken thuis geweest. De tijd heb ik doorgebracht met veel wandelen en frequentere sportschool bezoekjes. Vorige week bleek gisteravond was het voorlopig de laatste keer, maar ik had ook een korte wintersport vakantie voor het afgelopen weekeinde geboekt.

Vorige week gingen de ontwikkelingen snel en afgelopen woensdag kwam toch een stuk twijfel. Die was er niet bij de officiële instanties in zowel Nederland als Oostenrijk. Tot dan kwamen alle gevallen uit Noord Italië en niet uit Oostenrijk, dus na overleg met het thuisfront toch besloten om te gaan, dus donderdag ochtend reden we richting Zell Am See. Gaande weg de dag kwamen er meer rampzalige berichten uit Nederland dus ik dacht dat met een lager aantal Corona infecties ik in Oostenrijk nog wel beter af zou zijn.

Tot donderdagavond, we waren in het hotel aan het eten, het nieuws kwam dat het Paznauntal de skigebieden per direct sluit i.v.m. een explosie aan Corona infecties. Nou zaten we niet in Tirol, dus dat was ver weg. Niet veel later werd duidelijk dat de deelstaat premier van Tirol alle skigebieden m.i.v. 16 maart sluit. Ik voorspelde daarop dat het niet lang zou duren dat hetzelfde in de rest van Oostenrijk zou gaan gebeuren, en jawel, twee uur later werd bekend dat de regering van Salzburgerland hetzelfde heeft besloten omdat in Obertauern een hotel in quarantaine moest.

Ik had daarop telefonisch overleg met mij zwager die de dag erop zou afreizen. Tot donderdagavond was er bij zowel de Oostenrijkse als de Nederlandse autoriteiten geen vuiltje aan de lucht en ook het appartement waar ze al jaren zitten gaf aan dat er bij hun niets aan de hand was, ergo op dat moment was de status groen, totdat ik medio tien uur s ’avonds het verse bericht van de deelstaatregering van Salzburg doorstuurde.
Echter wij zaten er al en de skigebieden zouden tot afgelopen zondag openblijven, dus de gelegenheid was er. Toch maar weer overleg met het thuisfront en die vonden allemaal dat we ervan moesten gaan genieten. Ook een check (op vrijdagochtend) bij het reisadvies voor Oostenrijk gaf aan dat in Oostenrijk alles groen was. Later op vrijdag werd duidelijk dat Paznaun en St. Anton in quarantaine moesten. Het reisadvies was echter nog steeds groen, dus de vraag of de informatie op de betreffende pagina geholpen had was snel beantwoord.

Alles ging heel erg snel en zaterdag zijn we in Kaprun gaan skiën. Het was niet druk en buiten een paar jongeren merkte je dat iedereen zijn gedrag aan de situatie aanpaste. Ook in de liften was het gebruikelijk om mensen de ruimte te geven en liften werden niet volgepropt. Ik merkte duidelijk dat mensen niet in een cabine stapten als daar al een paar mensen inzaten. Op de piste zelf heb je geen last, daarbij komt dat ik zelf een snelle skiër ben die vooral aan de randen van de pistes skiet en hooguit een meter of twee tot drie nodig heb om mijn weg te vinden. Op de bredere pistes kom je dan nauwelijks dichtbij andere mensen zij het dat ik een onervaren skiër tegenkom die de gehele breedte van de piste nodig heeft om zijn draai te vinden, maar die zie ik in de regel al ruim van te voren en dan nog lukt het om een afstand van meer dan tien meter aan te houden.

Waar zit het Corona risico dan? Ik denk voornamelijk in de horeca, volle liften en het contact met metalen delen zoals deuropeners bij toiletten. De horeca hebben we gemeden, de apres-ski kan me zelf gestolen worden en daar is het risico echt het grootst (zo ook in Ischgl). Overdag moet je wel eten, maar dat doe je buiten op het terras en de liften zitten tegen deze tijd sowieso niet vol meer. De rest is vooral veel handen wassen en ruimte tot andere mensen houden. Dat zie je echt iedereen niet doen, waarbij met name jongeren zichzelf immuun lijken te voelen.

Echter zaterdagavond vond ik het welletjes en zijn we twee dagen eerder dan gepland vertrokken omdat (1) mogelijke inreisbeperkingen van Duitsland, (2) er steeds duidelijke informatie kwam voor de mogelijke gevolgen voor risicogroepen zoals mijn ouders en (3) het gevoel niet meer klopte. Bij het wegrijden kregen we een surrealistische aanblik. Het anders zo levendige Zell am See was op een paar ski toeristen na volledig uitgestorven. Wat dat betreft werden de afgelopen dagen steeds bizarder.

De vraag of ik met de kennis van afgelopen donderdagavond op woensdag afgereisd zou zijn kan ik eenduidig met nee beantwoorden. De feiten achter die kennis waren eigenlijk al een fait-accompli, waarbij het lijkt dat deze nog niet breed uitgemeten mocht worden. Wat dat betreft hebben we in twee dagen een complete omslag meegemaakt. Daar waar voor vorige week donderdag het nog economische belangen waren die doorslaggevend leken te zijn, is dat nu de volksgezondheid.

Ik ben bang dat het afscheid van de zo geliefde Alpen voor een lange tijd zal zijn. En dat allemaal omdat een paar Chinezen rauwe fledermaus wilden eten. Tja, daar kunnen we nu toch niets meer aan veranderen, dus we moeten vertrouwen hebben in de maatregelen die zijn afgekondigd.

Dat zal niet makkelijk worden, maar het is de enigste uitweg.

Mensen, be safe en zorg voor elkaar.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18672
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by uwbuurman »

Wat een relaas, Raymond. Fijn dat je weer energie hebt. Covid-19 houdt ons allen in de greep... Wat een gedonder...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1927
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Wilmo »

Zou je je al aanmelden kunnen voor de groepsimmuniteit? Of immunitwit zoals ik vanochtend per ongeluk schreef. Ik zou het wel prima vinden om in dit vroege stadium daaraan bij te dragen (en er zelf dan verder ook vanaf te zijn).
Post Reply