uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Met je eens, onder aan de priolijst, zonder meer. Maar de carterpan gaat er toch af. Kan het kwaad om er eens 1 los te halen als ik toch de carterpan eraf heb? Dus zijn ze zonder problemen weer terug te plaatsen of is dat een No Go en moet je altijd nieuwe plaatsen als je de oude loshaalt? Want dan kan ik altijd even kijken. Zo duur zijn 6 van die krengen niet toch?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Terugplaatsen is een no go en ik zou er ook zeker niet een verse onder mikken, alles of niets. Dus gewoon overwegen als je alles al gedaan hebt
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
JOEHOE!!!!! YES!!!!
Ik heb net een setje SWRA voor de cabrio gewonnen op EBAY ! te duur, maar wel leuk! Hoewel de SWRA niet door BMW AG is aangegeven als affabriek optie, zat dit er wel op volgens Rob. Maar goed, er zit wel meer op dat affabriek is geleverd, dat niet wordt genoemd op het certificaat, waaronder de sportstoelen en de elektrische ramen.
Maar goed, de SWRA dus .
Ik heb net een setje SWRA voor de cabrio gewonnen op EBAY ! te duur, maar wel leuk! Hoewel de SWRA niet door BMW AG is aangegeven als affabriek optie, zat dit er wel op volgens Rob. Maar goed, er zit wel meer op dat affabriek is geleverd, dat niet wordt genoemd op het certificaat, waaronder de sportstoelen en de elektrische ramen.
Maar goed, de SWRA dus .
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Prettige wedstrijd met werkend maken...
Ik heb nog wel een EBA voor je
Ik heb nog wel een EBA voor je
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Werkend maken? Nee, t gaat om de looks. ik weet hoe knudde dat gaat met die dingen. heb je ze erop en dan doet 't 't drie week en dan zitten ze weer vast. Deze zijn overigens volgens de verkoper goed gangbaar.
EBA? electronic brake assist?
EBA? electronic brake assist?
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
En het gaat goed met de aankopen. Zojuist ook een nette Bavaria Reverse C radio gekocht. Da een Bavaria die er door BMW affabriek ook in geleverd kon worden. Met de mogelijkheid tot aansluiten van een CDwisselaar. nu zaten er 2 bij de auto, maar het is de vraag of er daar 1 van past. Anders maar niet, de looks van de radio in het dashboard zijn ook belangrijk. Ik heb doorgaans wel voldoende aan de radio en er kunnen ook cassette bandjes in. Die heb ik net gekocht voor de 323i, dus ik vermaak me musikaal wel. En daarnaast heb ik de . En aangezien dit een cabrio is, dakkie neer en lekker luisteren!
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Als ik nog eens tegen een paar hele nette perl Beige lederen hoofdsteunen aanloop, dan wil ik die in de achterbank hebben. Daarvoor is de bank al voorbereid, alleen hoeven er nog de plastic hulsjes in de montagedelen gezet te worden, die in de bank zitten. Je meet de boel goed uit, de prikt een gaatje in de bekleding, buisjes erin en afdekdopje erin en klaar! Arnold zijn e30 318i touring (de sloper dan) gaat deze week weg richting sloop. Dus heb ik snel vandaag uit de tamelijk verrotte voorstoelen de onderdelen gesloopt en de (zwarte) edition hoofdsteunen meegenomen. Die kan ik dan ook nog ooit laten omkleden als ik geen andere kan vinden. Arnold bedankt!
- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- Posts: 493
- Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
- My E21(s): None, only E30 Baur
- Location: Maasbracht, Netherlands
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Dat is niet zo heel lastig om te verklaren. Dat was namelijk standaard op een cabrio! En dingen die standaard waren, werden niet genoemd. Zodoende hebben mijn iX-en beide geen stuurbekrachtiging of mistlampen op de optielijst staan.uwbuurman wrote:JOEHOE!!!!! YES!!!!
Ik heb net een setje SWRA voor de cabrio gewonnen op EBAY ! te duur, maar wel leuk! Hoewel de SWRA niet door BMW AG is aangegeven als affabriek optie, zat dit er wel op volgens Rob. Maar goed, er zit wel meer op dat affabriek is geleverd, dat niet wordt genoemd op het certificaat, waaronder de sportstoelen en de elektrische ramen.
Maar goed, de SWRA dus .
S296A TD-LM/200/60x365 TD
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN
S421 FEUERLOESCHER 2 KG HALON
S428A WARNDREIECK
S464A SKISACK
S485A RECAROSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER
S495A FONDRAUMHEIZUNG
S498A KOPFSTUTZEN IM FOND
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG
S530A KLIMAANLAGE
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG
S551A BORDCOMPUTER II MIT FERNBEDIENUNG
S562A KARTENLESELEUCHTE
S570A STAERKERE STROMVERSORGUNG
S663A BMW BAVARIA C ELEKTRONIC
S682A RADIOANTENNE AUTOMATISCH
S690A CASSETTENHALTERUNG
S708A M SPORT-LEDERLENKRAD II
S800 Konv. Abgastechnik
S829A CABRIOUMBAU-VORBEREITUNG
E21-jongens ook....
Gr Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Hier zijn wat foto’s van werk aan de 325i cabrio. Het doel was om de keienvanger eraf te halen vanwege roest en een deukje. Ik wilde dat laten repareren en de keienvanger netjes laten spuiten. Daarnaast in voorbereiding op de onderhoudssessie heb ik de motorkap verwijderd, zodat er makkelijker gewerkt kan worden.
Ik ben een paar dingen tegengekomen waarvan ik niet weet wat ik er mee aan moet. Uiteraard foto’s van gemaakt, dus kijk maar mee.
De auto op de brug en de wielen eraf. Sjonge, wat zaten die verdraaide wielmoeren vastgerot. Flink imal erop en laten inweken en uiteindelijk met mijn gewicht erop zijn ze alle 16 losgeknapt met een knal.
De remschijven voor zijn nog niet erg afgesleten, maar de blokken zijn op.
De blokken achter zijn prima, maar de schijven erg dun, dus net andersom.
De keienvanger, de deuk bij de mistlamp.
De roest rechtsvoor
En de roest linksvoor
Motorkap eraf en de plastic onderlip en carterafdekking ook
De bumper eraf
En uiteindelijk de keienvanger vrij. Wat een roest!!!
En ook de keienvanger eraf
Toen even op en onder de auto foto’s gemaakt:
Waarom zit deze knik in de uitlaat?? Lijkt me toch minder goed voor de flow?
Een beetje onduidelijke foto, maar dit is waar de spruitstukken samenkomen met de uitlaat. Aan de bovenzijde van 1 van de twee spruitstukken zitten gaten. Lijkt erop dat deze zijn ontstaan door corrosie of warmte. In het b25 blok dat ik heb staan voor de 2.7 ombouw in de E21 is dat precies hetzelfde, maar dan bij beide spruitstukken. Zou het kwaad kunnen?
En verder… olie… veel olie….
Ik denk dat de kop wat zweet en dat er een koppeling van de automaatkoeler een gare pakking heeft ofzo. Mijn idee, schoonmaken, kijken wat makkelijk te maken is en verder mooi laten zweten. Dan rijden en een kijken wat t verbruik is. Of moet het anders???
Oh ja, thermostaathuis is ook mooi aan het zweten en corroderen
Binnenkort de onderdelen voor onderhoud maar eens bestellen, dan zullen we deze mooie auto weer aan de loop maken!
Ik ben een paar dingen tegengekomen waarvan ik niet weet wat ik er mee aan moet. Uiteraard foto’s van gemaakt, dus kijk maar mee.
De auto op de brug en de wielen eraf. Sjonge, wat zaten die verdraaide wielmoeren vastgerot. Flink imal erop en laten inweken en uiteindelijk met mijn gewicht erop zijn ze alle 16 losgeknapt met een knal.
De remschijven voor zijn nog niet erg afgesleten, maar de blokken zijn op.
De blokken achter zijn prima, maar de schijven erg dun, dus net andersom.
De keienvanger, de deuk bij de mistlamp.
De roest rechtsvoor
En de roest linksvoor
Motorkap eraf en de plastic onderlip en carterafdekking ook
De bumper eraf
En uiteindelijk de keienvanger vrij. Wat een roest!!!
En ook de keienvanger eraf
Toen even op en onder de auto foto’s gemaakt:
Waarom zit deze knik in de uitlaat?? Lijkt me toch minder goed voor de flow?
Een beetje onduidelijke foto, maar dit is waar de spruitstukken samenkomen met de uitlaat. Aan de bovenzijde van 1 van de twee spruitstukken zitten gaten. Lijkt erop dat deze zijn ontstaan door corrosie of warmte. In het b25 blok dat ik heb staan voor de 2.7 ombouw in de E21 is dat precies hetzelfde, maar dan bij beide spruitstukken. Zou het kwaad kunnen?
En verder… olie… veel olie….
Ik denk dat de kop wat zweet en dat er een koppeling van de automaatkoeler een gare pakking heeft ofzo. Mijn idee, schoonmaken, kijken wat makkelijk te maken is en verder mooi laten zweten. Dan rijden en een kijken wat t verbruik is. Of moet het anders???
Oh ja, thermostaathuis is ook mooi aan het zweten en corroderen
Binnenkort de onderdelen voor onderhoud maar eens bestellen, dan zullen we deze mooie auto weer aan de loop maken!
Last edited by uwbuurman on Sun Dec 03, 2017 9:44 pm, edited 1 time in total.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Valt me eerlijk gezegd niet tegen hoor. Even wat gedachten:
- olielekkage kijken of er duidelijke bronnen zijn zoals bij de bak, met wat mazzel is het koppelingen aandraaien, volgens mij zitten daar geen pakkingen of o-ringen maar anders even in een on line ETK versie kijken, wat zweten bij de kop vind ik nog geen reden om de kop eraf te halen, mogelijk lekt de nokkenaskeerring aan de distributiezijde, dat kom je dan vanzelf tegen. Het lijkt erop dat de krukaskeerring ook wat lekt, zou ik eerst mee gaan rijden om te kijken hoe erg dat is, de bak weghalen kan altijd nog
- keienvanger is dus een geval van vervangen
- oxidatie thermostaathuis is redelijk normaal, straks gewoon lekker schoonmaken
- remmen: voor revisie en nwe blokken, achter nwe schijven en blokken en even gangbaar maken is ws al voldoende, revisie mag natuurlijk is ook niet zoveel werk, remslangen goed inspecteren op bulten en droogtescheuren
- uitlaat knik ziet er redelijk original uit en zal niet heel veel uitmaken, gaten spruitstukken lijken mij de achterzijdes van de draadeinden, ik zie zo gauw geen lekkage
- olielekkage kijken of er duidelijke bronnen zijn zoals bij de bak, met wat mazzel is het koppelingen aandraaien, volgens mij zitten daar geen pakkingen of o-ringen maar anders even in een on line ETK versie kijken, wat zweten bij de kop vind ik nog geen reden om de kop eraf te halen, mogelijk lekt de nokkenaskeerring aan de distributiezijde, dat kom je dan vanzelf tegen. Het lijkt erop dat de krukaskeerring ook wat lekt, zou ik eerst mee gaan rijden om te kijken hoe erg dat is, de bak weghalen kan altijd nog
- keienvanger is dus een geval van vervangen
- oxidatie thermostaathuis is redelijk normaal, straks gewoon lekker schoonmaken
- remmen: voor revisie en nwe blokken, achter nwe schijven en blokken en even gangbaar maken is ws al voldoende, revisie mag natuurlijk is ook niet zoveel werk, remslangen goed inspecteren op bulten en droogtescheuren
- uitlaat knik ziet er redelijk original uit en zal niet heel veel uitmaken, gaten spruitstukken lijken mij de achterzijdes van de draadeinden, ik zie zo gauw geen lekkage
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Trouwens een lekkere werkplaats zo, om jaloers van te worden en altijd plaats voor 2 projecten. Dus what's next als deze zometeen rijdt?
Staat volgens mij nog een leuke Dixi te koop in de buurt!
Staat volgens mij nog een leuke Dixi te koop in de buurt!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Ben ook zeker niet ontevreden over wat ik aantrof!
hahaha een Dixi, nee, een dixichick is tot daar aan toe, maar een dixi is me echt te oud. Een E32 van de eerste lichting met een fijne v12 lijkt me nog wel eens wat, maar je weet 't jeroen, een originele E30 M3...
De werrkplaats is inderdaad erg lekker! heb er afgelopen zomer wat extra radiatoren in gehangen en daar heb ik erg veel plezier van! lekker warm sleutelen!
hahaha een Dixi, nee, een dixichick is tot daar aan toe, maar een dixi is me echt te oud. Een E32 van de eerste lichting met een fijne v12 lijkt me nog wel eens wat, maar je weet 't jeroen, een originele E30 M3...
De werrkplaats is inderdaad erg lekker! heb er afgelopen zomer wat extra radiatoren in gehangen en daar heb ik erg veel plezier van! lekker warm sleutelen!
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Mooie werkplek idd! Om jaloers van te worden....over een half jaar heb ik dat ook
DIe lekkage bij de kop bij de distributie zijde zie je vaker bij m20's.
Als het meevalt is het idd wat zweten en mogelijk een lekkage bij de nokaskeering.
Als het tegenzit kan de kop er af.
Devies: GOED kijken alvorens je de distririem vervangt..
DIe lekkage bij de kop bij de distributie zijde zie je vaker bij m20's.
Als het meevalt is het idd wat zweten en mogelijk een lekkage bij de nokaskeering.
Als het tegenzit kan de kop er af.
Devies: GOED kijken alvorens je de distririem vervangt..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.