Wondermike's Sharknose Garage

Voor alles niet E21 gerelateerd
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by Peter V. »

Feit is wel dat Michel geen trillingen had bij de oude schijven neem ik aan? Als dan de schijven het enige is wat vervangen is heb ik er moeite mee om dit aan draagarmen toe te kennen.

Onze vorige E60 was alles aan de voorkant vervangen, ik bedoel dan ook echt alles en toch heb ik de lichte trilling er nooit uit gekregen.

* Nieuwe schijven, blokken, alle draagarmen en reactiearmen, al het rubberwerk van de stabilisatie, complete spoorstangen en fusee en nieuwe schokdempers en toplagers. Alles OEM.
Ongeacht winter of zomerset eronder bleef ik die vibratie houden bij remmen. Auto had dit al vanaf aanschaf.


Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29201
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by Jeroen »

Tsja, je weet nooit wat er gebeurd is, ook een kromme veerpoot of stabi kan hè. Uitlijnrapport was wel helemaal perfect?
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by Wondermike »

Auto was super strak voor de wissel. Is na een paar duizend km erin geslopen en ik ben aardig overtuigd dat het de remmen zijn. Ben ook niet tevreden over de remkwaliteit na het vervangen dus overweeg de originele set voor te gaan monteren.
So many cars, so little time
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by Wondermike »

Angela merkt het amper zegt ze, Danny gaf het al snel aan van de trilling en van het mindere remmen :bag
So many cars, so little time
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29201
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by Jeroen »

Wanneer zijn de klauwen voor het laatst gereviseerd? Want die remzuigers die zijn vanaf de E46 echt van pisbakkenstaal
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by Wondermike »

We hebben het nu over de f31 he ;-)
So many cars, so little time
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29201
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by Jeroen »

En wat wil je daarmee zeggen? BMW heeft de afgelopen jaren de kwaliteit echt niet opgeschroefd hoor. Volop vastzittende remklauwen bij F3x!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by Wondermike »

Las niet goed, vanaf de e46 :-)
So many cars, so little time
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29201
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by Jeroen »

e_ugeek :read :lol:
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by Smartie »

:mrgreen:
Danny rijles laten nemen bij zijn moeder!
Succes met zoeken...

Mijn ouders hebben de oprit schuin op de weg staan. Zo’n mooie schuine in stoeprand hoogte. Je rijdt altijd rechts af de oprit op. Uiteindelijk aan 1 zijde de draag arm rubbers helemaal door. Achteraf logisch maar bedenk het maar eens.

Bij mij onder de e61 rot gezocht naar een trilling rond de 125 bleek uiteindelijk een hoogte slag in de band!
Zou je niet zo direct verwachten bij een Vredenstein.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by Wondermike »

Heerlijk op vakantie geweest en zowaar nog een bergpas gereden met de F31. Wel vol beladen met 2 fietsen op de trekhaak maar toch.
De grote St Bernard pass van Zwitserland naar Italie is de moeite waard. (en de tunnel kost geld.....dusssss)
Auto ontwikkelde wel een kwaaltje wat er langzaam in is geslopen, een rammelende ventilator midden in het dashboard die met de tropische temperaturen duidelijk hoorbaar werd.
Dan maar ff slopen en op zoek naar de oorzaak:
Image

Het blijkt dat er in de Head Unit een kleine fan zit die wel eens wil rammelen, dit is volgens BMW geen vervangingsonderdeel en komt ook nooit voor (zeggen ze). Daar dient de klant dus maar een nieuwe HU voor te kopen en die zijn niet goedkoop.
Dus als eigenwijze IT-er de HU uit elkaar gepulkt om dat ventilatortje eens te bekijken.
Image

Is een aluminium brushless dingetje van Panasonic en op het stickertje staat prima welke dit is.
Image

Alleen rollen ze op google er niet zo uit alsof ze op iedere hoek van de straat te koop zijn.
Uiteindelijk bij een bedrijfje in China besteld, met verzenden kwam hij op 20 euro. Inbouwen is ff pielen maar dan bespaar je al gauw 1000 euries want op den duur stopt dan fannetje ermee en dan al vlot de HU ook.
So many cars, so little time
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by BertjeConti »

Fijne vakantie gehad, dus dat is altijd goed !!

2 fietsjes op de trekhaak noem ik nou niet echt volbeladen, maar toch.

Mooi te zien hoeveel je kunt besparen door een beetje huisvlijt en doorzetting, hopelijk komt het kleine fannetje snel overgevlogen.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by Wondermike »

Dan stond er ook nog wat in de schuur wat ooit een BMW 02 moet gaan worden, of eigenlijk een 00 want mijn 2000tii Touring is een voorloper van de 02. Verwarrend allemaal maar de eerste BMW E6 modellen zoals de Touring officieel heet werden als 1600, 1800, 2000 of 2000tii verkocht. Na een paar jaar werd de nummering aangepast naar 1602 1802 2002 en 2002tii. Wat de reden exact is weet ik zo niet maar er waren toentertijd ook andere modellen met de 1800, 2000 en 2000tii aanduiding en misschien speelde dat mee.

Goed, lang verhaal kort. De auto is vorig jaar gespoten en het resultaat was niet wat ik ervan verwacht had. Een aantal van jullie weten wel hoe verschrikkelijk ik hier van baalde in de Eifel vorig jaar. Na overleg met de spuiter de auto terug gebracht om de boel te laten herstellen maar 4 maanden later was er nog niks aan gedaan. Het vertrouwen was (al) weg en de auto weggehaald en afscheid genomen. Deel van het geld terug gehad waarmee ik hoopte de auto bij een ander alsnog netjes te kunnen laten maken. Ondanks dat dit veel rust gaf bleek het in de praktijk nog niet zo eenvoudig om een andere spuiter te vinden. Al helemaal niet om andermans klusje waar duidelijk aardig wat mis is gegaan op te pakken. Vooral in de voorbereiding! Het is zelfs maar met 1 spuiter gelukt om de auto bij mij in de schuur te laten zien. De rest kwam geen afspraken na of ze lieten gewoon niks meer horen. Dat daarna die spuiter die wel langs kwam al na 10 minuten zegt, ik heb er geen zin in was voor mij wel weer een dikke domper. Ik heb toen serieus overwogen om de hele zwik te verkopen. Maar dat mocht niet van mijn zoon die daarom (geheel buiten mijn weten om) op FB een oproep deed wie er wel zin had in een spuitklus. Veel positieve reacties gehad maar ook negatieve en een paar van bekende, erg fijn!

Eerst bij Mich geweest in Geldermalsen en daar een paar gespoten auto's bekeken. Heel eerlijk advies gehad en leuk om zijn mooie werkplaats met diverse projecten te zien. Ook bij Jan Groen en Koos (en Walter) geweest om de E30 cabrio van Jan te bekijken die net gespoten was. Die auto stond er heel keurig bij. Jan zag nog wel wat puntjes maar ik al niet meer. Zo moest mijn Touring worden.

Koos zou na een weekje bij hun spuiter langs gaan (Friezen onder elkaar) om te vragen of die er oren naar had, dat werd de volgende dag al waarna ik wat foto's heb gestuurd. Vorige week heb ik dan eindelijk de Touring weggebracht en afgelopen vrijdag heb ik akkoord gegeven om de auto opnieuw te gaan maken zoals ik hem in eerste instantie graag had willen hebben. Ik heb er vertrouwen in dat het nu goed gaat komen!
Koos en Jan (en overgekwalificeerde Walter) bedankt voor de duwtjes in deze richting.

Tourings on tour deel 347:

Image
So many cars, so little time
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by Wondermike »

BertjeConti wrote: Sun Jul 25, 2021 7:59 pm Fijne vakantie gehad, dus dat is altijd goed !!

2 fietsjes op de trekhaak noem ik nou niet echt volbeladen, maar toch.

Mooi te zien hoeveel je kunt besparen door een beetje huisvlijt en doorzetting, hopelijk komt het kleine fannetje snel overgevlogen.

Haha nou vanaf de voorstoelen lag de auto verder vol achterin hoor. 3 weken vakantie- en vooral fietskleding met bakken reserveonderdelen (voor de fietsen dan) paste maar net.
Hele fijne vakantie gehad met eerst anderhalve week fietsen in Frankrijk bij Morzine/Les Gets en daarna door naar Italie voor een bucketlist dingetje. Met de Heli vanuit Zermatt afgezet worden op de gletsjer bij de Matterhorn om vanaf daar met de MTB weer naar beneden te rijden.
Na 3 weken biken was het wel genoeg maar ik ben nog nooit zo energiek terug gekomen van een vakantie.
Volgend jaar is het plan om de Baur weer de Alpen in te jagen....
So many cars, so little time
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18638
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Wondermike's Sharknose Garage

Post by uwbuurman »

Klinkt als een .ooie vakantie, Michel! Dat gedoe met fietsen is niet mijn ding, maar met die heli en dan naar beneden is wel heel gaaf!!

@e6 touring, lekker hoor, ik hoop dat ie na een paar weken wel goed is en naar jouw zin. Het was zeker gezellig dat je kwam buurten!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply