De nieuwe daily voor Paulien
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
De nieuwe daily voor Paulien
Hoi.
Bij dezen een kleine voorstelling met in eerste instantie 1 foto van de nieuwe daily voor Paulien.
Omdat het BMW virus toch blijft kloppen is de eerste stap gezet om ook ons dagelijks vervoermiddel om te gaan zetten.
Het is geworden:
* BMW E36 318i touring automaat uit 1997.
* Volledig dealer onderhouden inclusief het benodigde papierwerk uiteraard.
* Voorzien van:
- Climattronic, cruisecontrol, standaard lichtmetaal 15 inch, electrische ramen voor en verder geen gedoe.
De auto heeft 202000 km gedaan.
Nagenoeg roestvrij. Ik heb twee dingen kunnen vinden.
* Onderrand achterklep begint aan de binnenzijde (nog te conserveren)
* Linker achterspatbordrand begint onderaan heel lichtjes (ook nog te conserveren)
We hebben de auto met een echte koude start (temperatuur onder 0) kunnen starten en dat ging zoals een BMW het hoorde te doen.
De vorige eigenaar is een echte BMW-man met op het moment in zijn bezit:
* BMW 02, E30 baur, E46. Allemaal van zichzelf en niet van het bedrijf. De E36 was van zijn vrouw.
Plannen:
* De genoemde plekjes aanpakken
* Op snel termijn nieuw rubber eronder. Op dit moment voor het zicht nagenoeg nieuwe banden van Nokian maar wel met een DOTcode uit 2002.
Bij dezen een kleine voorstelling met in eerste instantie 1 foto van de nieuwe daily voor Paulien.
Omdat het BMW virus toch blijft kloppen is de eerste stap gezet om ook ons dagelijks vervoermiddel om te gaan zetten.
Het is geworden:
* BMW E36 318i touring automaat uit 1997.
* Volledig dealer onderhouden inclusief het benodigde papierwerk uiteraard.
* Voorzien van:
- Climattronic, cruisecontrol, standaard lichtmetaal 15 inch, electrische ramen voor en verder geen gedoe.
De auto heeft 202000 km gedaan.
Nagenoeg roestvrij. Ik heb twee dingen kunnen vinden.
* Onderrand achterklep begint aan de binnenzijde (nog te conserveren)
* Linker achterspatbordrand begint onderaan heel lichtjes (ook nog te conserveren)
We hebben de auto met een echte koude start (temperatuur onder 0) kunnen starten en dat ging zoals een BMW het hoorde te doen.
De vorige eigenaar is een echte BMW-man met op het moment in zijn bezit:
* BMW 02, E30 baur, E46. Allemaal van zichzelf en niet van het bedrijf. De E36 was van zijn vrouw.
Plannen:
* De genoemde plekjes aanpakken
* Op snel termijn nieuw rubber eronder. Op dit moment voor het zicht nagenoeg nieuwe banden van Nokian maar wel met een DOTcode uit 2002.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: De nieuwe daily voor Paulien
De focus is niet ingeruild. Het aankoopbedrag was niet zodanig hoog dat dit de moeite loonde. Deze gaat straks gewoon de verkoop in en dan zien we wel.uwbuurman wrote:Peter, dus gelijk gekocht!! Mooi werk! De Crocus ingeruild?
Met honderek!!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Mooi ding hoor!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Zonder te willen zeiken, maar grille en bumper zijn zeker niet van 1997. Kijk maar eens naar het verschil met die blauwe 316i. Je moet sinds eind '95 de nieuwe bumper en sinds '96 de dikke nieren hebben. Overjarig model?
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Zeer mooie wagen Peter, het touring gegeven en automaat zijnde maakt hem nog bruikbaarder al alledaags vervoer.
Wat Koos zegt klopt, de nieren en bumper in jouw '97 e36 zijn van voor '95 maar ach ik heb een m3 van '94 met nieren van na '95.
Veel leuke km's voor Paulien
Wat Koos zegt klopt, de nieren en bumper in jouw '97 e36 zijn van voor '95 maar ach ik heb een m3 van '94 met nieren van na '95.
Veel leuke km's voor Paulien
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Mooie wagen Peter!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Kenteken is wel 97.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2386
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Mooie e36, Peter. Hopelijk hebben Paulien en jij er veel plezier van! De e46 320i was niks?
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: De nieuwe daily voor Paulien
De persoon van de E46 reageert total niet meer op berichten/telefoon dus.....pech gehad.Manitoba wrote:Mooie e36, Peter. Hopelijk hebben Paulien en jij er veel plezier van! De e46 320i was niks?
Greetz,
Walter.
Wat betreft de gril etc???? geen idee maar wil ik wel het fijne van weten.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Apart van dat front idd, misschien toch eens een licht tikje op de neus gehad ofzo?
Verder een nette auto die ook nog eens leuk in de opties zit en een prima historie heeft, dat moet goed genoeg zijn voor een aantal jaren betaalbaar rijplezier. Puntjes die ik kan bedenken? Even waterpompje wisselen indien het niet bekend is hoe oud die is, weet niet of er met deze thermostaten ook problemen zijn maar meestal gaan die dingen met kunststof behuizingen scheuren na verloop van tijd. Nog es een keertje automaatje spoelen en trappen maar!
Verder een nette auto die ook nog eens leuk in de opties zit en een prima historie heeft, dat moet goed genoeg zijn voor een aantal jaren betaalbaar rijplezier. Puntjes die ik kan bedenken? Even waterpompje wisselen indien het niet bekend is hoe oud die is, weet niet of er met deze thermostaten ook problemen zijn maar meestal gaan die dingen met kunststof behuizingen scheuren na verloop van tijd. Nog es een keertje automaatje spoelen en trappen maar!
Regards/groeten, Jeroen
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Mooie auto Peter,
klassieker in spé.
Welk blok ligt hier nu in?
groeten loentje
klassieker in spé.
Welk blok ligt hier nu in?
groeten loentje
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Over de neus: Zowel bumper als nieren kloppen echt niet, enige dat ik kan bedenken is inderdaad een tik op de neus en gerepareerd met gebruikte onderdelen, of een overjarig model. Dus stap 1 lijkt me even met chassisnummer door het systeem trekken om de bouwdatum te achterhalen.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Het kenteken is SH-NL-26. Dit zou betekenen dat ze uit oktober 1997 komt.
Sporen van schade heb ik in de motorruimte niet kunnen vinden. Even een kleine zoekfunctie gedaan in het ETK en het front is gewijzigd vanaf september 1996 (als ik kijk naar de verschillen in de nieren).
Zodra de auto hier is zal ik het onderhoudsboekje eens extra doorspitten of er iets te vinden is van genoemde punten.
Wat betreft eventueel de staat van de motor.
@Leon, hier ligt een M43 in dus die met distributieketting en tuimelaars die met een rollager werken en dus niet zoals de meestal tikkende M40 motoren.
Koude start was heel netjes en een kwartier stationair laten draaien leverde geen issues met de motortemperatuur.
Verder is het in deze prijsklasse natuurlijk altijd een gok. Ik heb getracht een zo goed mogelijk onderhouden en gedocumenteerde te vinden.
Sporen van schade heb ik in de motorruimte niet kunnen vinden. Even een kleine zoekfunctie gedaan in het ETK en het front is gewijzigd vanaf september 1996 (als ik kijk naar de verschillen in de nieren).
Zodra de auto hier is zal ik het onderhoudsboekje eens extra doorspitten of er iets te vinden is van genoemde punten.
Wat betreft eventueel de staat van de motor.
@Leon, hier ligt een M43 in dus die met distributieketting en tuimelaars die met een rollager werken en dus niet zoals de meestal tikkende M40 motoren.
Koude start was heel netjes en een kwartier stationair laten draaien leverde geen issues met de motortemperatuur.
Verder is het in deze prijsklasse natuurlijk altijd een gok. Ik heb getracht een zo goed mogelijk onderhouden en gedocumenteerde te vinden.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: De nieuwe daily voor Paulien
De nieren wel, maar de bumper met de dunne streepjes in de ondergrille is er al langer.