Pastellblauer's E12 avonturen

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Wondermike »

BertjeConti wrote: Sun Mar 21, 2021 4:00 pm Ook dit weekend hebben we weer een rally gereden, uiteraard wederom NIET in wedstrijd verband en gebruik makend van de rallycheck-app.

Het betreft de allereerste rally uitgegeven door iemand die een nieuw bedrijfje gestart is in het uitzetten van (online)rally's, waarvan we het nieuws toevallig op rallynews voorbij zagen komen.
Dus vorige week ingeschreven en betaald, blijkt dat wij zijn allereerste en enigste klant tot nu toe zijn (stakker).

Het betreft de "3 uren van Leusden", start en finish in Leusden (hehe, logisch), niveau toerklasse, dus ideaal om de navigatie kunde van Petra wat op te schroeven. Het bleek toch een erg leuke rit over vele mooie wegen, met een paar instinkers, maar verder goed te rijden.
Bij de finish werden we persoonlijk door de organisator/uitzetter opgevangen, hij had ons stiekum online zitten volgen.

Toch weer lekker 3 uurtjes met onze hobby bezig geweest, eigenlijk te hele dag als je de heen en terugreis mee telt.
Je hebt toch wel voor borrelplank en fles wijn gekozen bij inschrijving :mrgreen:
Leuk om te lezen en als ik toch eens wat meer tijd had zou ik hier best ook wel eens zin in hebben.

Wat roest betreft heb je wel een klusje maar komt vast goed.


So many cars, so little time
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

weinig te melden helaas, gisteren wel een nieuwe Behr thermostaat gezet, wel met een handgeknipte pakking tussen de beide thermostaat huizen (was ook al zo).
Normaliter zou de o-ring alleen moeten afdichten, maar de pasvlakken hebben corrosie schade, waardoor de o-ring alleen het niet meer red.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Image
Last edited by BertjeConti on Mon Nov 21, 2022 10:04 pm, edited 2 times in total.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Wondermike »

Al aan het lassen?
So many cars, so little time
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Wondermike wrote: Sat May 08, 2021 1:31 pm Al aan het lassen?
pffff, het vriest nog s'nachts

nee, rallyschildjes opgehangen, het wordt tijd dat er weer bij komen.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Smartie »

Die staat er netjes onder zo, mooi gebouwd Rob!
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Nick1984 »

Daar passen nog wel wat schildjes bij :p Mooie foto trouwens!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Jeroen »

Nice work Rob!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Zoals eerder vermeld was de linker achterrem cilinder incontinent geworden, en wel dermate dat er een natte plek onder het wiel ontstaan was.
Natuurlijk zie je dat pas als je het vorige mankement, de thermostaat, gefixed hebt.

Image

Maar goed, de remcilinder is gefixed, nieuwe dus, dus kan nu het volgende stuk gaan. :protest

Vandaag eindelijk weer een rally op de planning, de "Ronde van d'n Ruigenhil", start en finish in Zevenbergen. Maar ook nu weer individueel met de app.
Tank was nog voor 1/3 gevuld, dus waarschijnlijk onvoldoende en dus voor vertrek tot aan het randje gevuld, zodat we weer effe vooruit kunnen.

Op naar Zevenaar om eindelijk weer eens lekker te rijden, weer was ideaal, soms wat regen en niet te warm, vervelende fietsers blijven zo lekker thuis :banana

Onderweg naar Zevenaar lekker met 110kmh over de snelweg, BC geeft constant mooie stabiele getallen weer, namelijk 3000RPM, 4BAR oliedruk, 87gr olietemp , 84gr koeltemp, 14,6AFR, 99% correctie factor en een verbruik variërend van 7,5~8,5 L/100km. Heerlijk toch.

Ook nu weer omgedraaide rollen, en voor Petra een nieuwe uitdaging, namelijk de dicipline "grensbenaderen" en wel op sportklasse nivo :smoke
De Baronierijders zijn er gelukkig eindelijk achter gekomen dat men ook best wel wil rijden, zonder dat het in wedstrijd verband is, en er komen er nog meer af.
Ze hadden weer een leuke, maar vooral lastige rit in elkaar gestoken met veel herconstructies, zodat er goed geoefend kon worden.
Er leuk samen navigeren, en ik mag daarbij ook nog sturen.
Dat laatste ging helaas één keer niet zo best, bij een keeropdracht had ik te laat in de gaten dat het langs de weg echt spekglad was, en de voorwielen dus grip verloren en daardoor helemaal van de weg schoven, waarna een dikke ijzeren paal de auto tot stilstand maande.
Niet alleen een deuk in de auto, maar ook in mijn ego natuurlijk :bag
Natuurlijk gaan we gewoon lekker verder met de rit, het navigeren gaat steeds beter !
Het leuke van deze rally is dat er wel een onofficieel klassement opgesteld wordt, zodat je je in ieder geval aan andere deelnemers kunt meten, en met 9 foute/gemiste controles blijkt dat we het helemaal niet zo slecht gedaan hebben, voldaan finishen we en rijden we weer lekker naar huis.

Onderweg openbaarde zich langzaam maar zeker het volgende mankement, de tankmeter blijft maar hardnekkig helemaal vol aangeven, ook na ruim 350 km nog steeds een volle tank volgens de meter, gek hoor, vanmorgen bij de tankbeurt leek de wijzer wel nog reële waarden aan te geven.

Image

Achteraf gezien een wonder dat het knipperlicht glas deze klap overleeft heeft.

Op naar de volgende rit zou ik zeggen :driving :driving :driving
Last edited by BertjeConti on Mon Nov 21, 2022 10:03 pm, edited 1 time in total.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman »

Zo, balen, zeg van die deuk, maar gelukkig is Pasteller geen concourswagen en is dit een oorlogswond die nog "kan". Mooi de grille en dat knipperlichtglas gemist. Heb nog een nagelnieuw imitatiespatbord liggen, een gebruikte keienvanger, met een plekje, niet door. En een redelijk strakke motorkap (dacht ik)

Lekker dat je eindelijk weer hebt mogen rally-en
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Motorkap is alweer bijna gefixed, scherm gaat er deze zomer vanaf, omdat daar nog meer herstelwerkzaamheden achter zitten, zeg maar een gelijke behandeling als de linkerkant 2 jaar terug gehad heeft, maar dan minder rottigheid in die bodem.

Achterrem vandaag even gecontroleerd of alles netjes droog gebleven is, en de leiding gepienzeld. De hele handel was dermate smerig en nat van de remvloeistof, zodat een grondige douche reiniging met Dasty nodig bleek.

Image

De motorkap had zich vastgebeten in het scherm, maar die heb ik alweer uitgedeukt, en behoeft alleen nog wat nabehandeling.
Ik vind het zonde om nieuwe panelen op deze auto te zetten, met onze hobby is een deukje namelijk snel gebeurd. Maar bij het achterscherm zal ik geen andere optie hebben dan nieuw plaatmateriaal.

Image

Kap alweer uitgedeukt:
Image

en in de brunox epoxy:
Image

Nu nog wat schuren en plamuren en een likje verf en dan vind ik het wel goed.
Last edited by BertjeConti on Mon Nov 21, 2022 10:02 pm, edited 1 time in total.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

uwbuurman wrote: Mon May 17, 2021 6:24 am Zo, balen, zeg van die deuk, maar gelukkig is Pasteller geen concourswagen en is dit een oorlogswond die nog "kan". Mooi de grille en dat knipperlichtglas gemist. Heb nog een nagelnieuw imitatiespatbord liggen, een gebruikte keienvanger, met een plekje, niet door. En een redelijk strakke motorkap (dacht ik)

Lekker dat je eindelijk weer hebt mogen rally-en
Bedankt voor het aanbod Koos, maar zoals je ziet wil ik graag de huidige panelen blijven gebruiken. Al is het maar om de patina pastell niet teveel verloren te laten gaan.

De paal kwam midden op het knipperlicht, maar het glas zit dermate ver verzonken achter het rubber op de bumper dat deze niet kapot is gegaan. Grille is idd mazzel en ook gespaard gebleven.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman »

Helemaal prima hoor. :thumbsup
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by bmw e12 e21 »

aiiiii.... that hurts..... :?
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Jeroen »

Tsja het hoort erbij maar blijft jammer! Verder blijven jullie iig lekker bezig! Qua tank: tankvlotter die 't wat moeilijk heeft af en toe? Heb het gehad met een E30, die had een deuk opgelopen in de tank, net onder de vlotter, die daarmee ontwricht was en stroef liep. Toch lekkerder als je daar een beetje op kunt vertrouwen.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply