Drone

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Drone

Post by Jeroen »

Je moet altijd weer wat nieuws bedenken toch? Al een tijdje liep ik met het idee voor een drone en na wat klauterpartijen om mooie plekjes in Portugal ook mooi vast te leggen wist ik het zeker, er moet een drone komen. Maar wel iets betrouwbaars waar ook een mooi plaatje uit komt. Dan ga je kijken, moet je eigenlijk wel bij DJI zijn, maar een goed exemplaar inclusief accessoire kitje was toch al gauw een kleine 1.000 ero en da's best geld voor een speeltje voor erbij.

Gelukkig introduceerde DJI eind vorig jaar de Mavic Mini, een zeer compacte en betaalbare (€ 399,-) drone, die met zijn 249 gram ook nog eens in de lichtste categorie valt waarmee je eigenlijk maar weinig beperkingen hebt om te vliegen, ook met de nieuwe Europese regels die per 1-7-20 ingaan. Na reviews lezen en een beetje inlezen in de materie is deze toch besteld. Nog geen meter mee gevlogen, nog nooit met een drone trouwens haha, maar om mij heen hoor ik dat dat reuze meevalt, dat zou zèlfs ik moeten kunnen.

Dus, de software is geïnstalleerd, programma erbij voor vliegomstandigheden, programma voor kaarten en no fly zones, eerste spielerei... en hopelijk de komende weken ergens een keer gelegenheid om een eerste testvlucht te maken. Beetje in thuis raken zodat deze mee op vakantie kan, en bijv mee naar de Eifel!

Anderen met drone ervaring hier?

Image

Image

Leuke review: https://www.dronewatch.nl/2019/11/25/dj ... ni-review/


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Drone

Post by uwbuurman »

Nice. Kun je mooi de buuf in de gaten houden, verderop in de straat.

Ik wil er ook al langer eentje, maar nog nooit tijd voor gevonden me er echt in te verdiepen.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Drone

Post by Jeroen »

Haha dan wordt het wel tijd voor wat nieuwe buren!

Kan ff duren maar de ervaringen plaats ik hier vanzelf een keer.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: Drone

Post by Nick1984 »

Het filmpje in de review ziet er alleszins zeer professioneel uit!
Ik ben eens benieuwd naar je eigen ervaringen, altijd leuk om van boven foto's filmpjes te kunnen maken :thumbsup
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Post Reply