1 miljoen gedachten over nieuw blik

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by 323baur »

Ja, deze poll heeft echt meerwaarde. Boys will be separated..
Slotje maar.


Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Jeroen »

Slotje? Tijd voor wat foto's! :banana

Oud en nieuw gebroederlijk naast elkaar

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by uwbuurman »

Mooi hoor. zo kun je goed het verschil zien tussen een eerlijke en nette 328i en een getupperwarede 316i
:bag *rent heel hard weg*
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by 323baur »

Snotverdorie, wat een mooi ding!
't Zal zeker beter remmen dan die e46 m3..


* rent nu samen met Koos heel hard weg *
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Jeroen »

Dat hoop ik wel! Remmen zijn gereviseerd, enige minpuntje is dat ik ervoor gekozen heb om ze te voorzien van de blokken van de.... E46 M3 :bag

Volgende week even met de E36 terug naar de testbaan?
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by 323baur »

Ik wil het nog wel eens proberen! Met ABS heb je toch geen kans op platte kantjes.
Ik zal dan ook de blauwe 735 eens pakken, die moet nog gereviseerd worden...dat zal wel een metertje of heel veel schelen.
Overigens, redelijk algemeen bekend is dat 7s erg goed remmen. Zeker de automaten, vanwege de grote schijven en de 4 potten.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Peter V. »

Waar haal je ze toch steeds vandaan jeroen. Ben jij echt altijd aan het poetsen?

Ziet er netjes uit hoor!
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Jeroen »

Mwoah met 2 ton op de teller heeft de auto echt wel z'n gebruiksspoortjes hoor, wat krasjes, lip van de voorspoiler beschadigd, één roestplekje onderaan de bestuurdersdeur, een keer ergens tegenaan getikt gok ik. Roestplek en spoilerlip pakken we natuurlijk nog even aan. En verder kreeg ik de auto tegen verwachting binnen en buiten gepoetst bij de dealer mee en de motorruimte was ook al schoongelikt :lol:

Was met ophalen wel grappig, auto was pontificaal voor de deur gezet bij Bert Story. Ondanks dat er binnen het nodige mooie spul stond incl ///M liepen er buiten mensen om de auto heen, camera erbij enzo. Grappig. Toen had de auto overigens nog wel ///M3 achterop staan, nu dus niet meer. De ///M logos van de deurlijsten waren er al afgehaald maar het zijn nog wel de dikkere M3 lijsten. Ik vind het anoniem genoeg zo, een vriend van mij ging een paar jaar terug zover dat hij ook voor- en achterbumper verving door gewone exemplaren maar dat gaat me te ver. Verder mist de auto aan de buitenzijde de ///M3 spiegels, nadat die tot 2x toe gepikt waren heeft de vorige eigenaar maar besloten ze te vervangen door minder gewilde exemplaren. Wie weet komen de juiste er ooit nog eens op, voorlopig vind ik het wel leuk anoniem zo.
Regards/groeten, Jeroen
Leonidas
E21 Fanatic
Posts: 341
Joined: Sun Jun 13, 2010 10:00 am
Location: Genemuiden

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Leonidas »

Iets van: wolf in de schaapskleren? Ziet er mooi uit! proficiat ermee! :thumbsup :launch
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Jeroen »

Thanks! Ik had eigenlijk verwacht dat de vervanging niemand zou opvallen hier in de straat maar de eerste reactie was van een snotneus van 2 huizen verder "leuke sleeper en volgens mij nog een 3.2 ook, niet?" :hammer
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by 323baur »

Ik zou hem maar goed verzekeren! Taxatietje is zeker verplichte kost.
Hij naar mijn mening zeker meer waard dan wat u betaald heeft..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Jeroen »

Dinsdag heb ik Wim van Steijn op de koffie :thumbsup
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Danny043
E21 Pro
Posts: 758
Joined: Tue May 15, 2007 4:16 pm
Location: Delft, The Netherlands

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Danny043 »

Jeroen wrote:Thanks! Ik had eigenlijk verwacht dat de vervanging niemand zou opvallen hier in de straat maar de eerste reactie was van een snotneus van 2 huizen verder "leuke sleeper en volgens mij nog een 3.2 ook, niet?" :hammer
Haha! Mooi ding hoor. Je kan ook nog echt een 316i logo achterop plakken :D

En hoe rijdt dat nou t.o.v. een 323i? Voelt die zwaarder, minder speels aan, of valt het mee? Stuurt die scherper of juist minder scherp?
En waarvoor koop je er 1 in zo'n goede staat? Zo krijg je de motor nooit in een E21 :twisted:
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Jeroen »

Thanks! Ten opzichte van de 328i die qua onderstel superfris is en voorzien van Bilstein & Eibach voel je wel wat verschillen inderdaad. Het toegenomen gewicht voel ik niet terug. Enerzijds heb ik het gevoel dat de schokdempers van de M3 iets meer op leeftijd zijn. Zeker niet op, maar minder fris. Ik denk dat daar tzt wel nieuwe Bilsteins onder gaan. Veren voelen prima aan dus die blijven denk ik wel.

Het grote verschil is veel minder body roll (over de lengte-as dus) bij de M3 waardoor deze in snelle lange bochten veel stabieler en koersvaster is. Dat is mijns inziens te wijten aan de stabi's. Voor kent de ///M een setup identiek aan de E30 M3, namelijk stabi dunner maar direct aan de veerpoot bevestigd waardoor deze veel beter z'n werk doet tov de gebruikelijke montage aan de draagarm. Door die constructie mag de stabi dunner zijn, een E30 M3 heeft ook een dunnere stabi dan een E30 325i met sportonderstel. De 328i heeft met zijn af fabriek sportonderstel al een dikkere stabi achter (18mm ipv 15mm) maar de M3 doet er met 20mm nog een schepje bovenop.

Ik moet ook nodig eens iets doen aan de stabi's van de E30 320iS want dikkere stabi's zijn toch wel de mooiste upgrade van je onderstel, dat merk ik nu ook met de Alpina achterstabi op de E21.

Qua prijs denk ik dat je voor een nette moet denken aan ca 10-11K in de huidige relatief beroerde markt, iets meer nog voor een hele nette coupé met Vader stoelen etc. Ik heb de mijne voor iets minder gekocht maar daar zat nog wel even werk aan (uitlaatspruitstuk, banden, remmen, apk). Daarnaast heb ik de ophangingspunten van de achteras laten verstevigen omdat M3's erom bekend staan dat ze in staat zijn de achteras uit die ophangpunten te scheuren. Dat is zowel bij E36 als E46 een issue en pas opgelost met de latere E46's meen ik.
Regards/groeten, Jeroen
RJ
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 497
Joined: Sun Oct 11, 2009 5:40 pm

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by RJ »

Als E36 328i eigenaar kan ik alleen maar zeggen: mooie auto's! Zien er nog erg netjes uit :) Veel rijplezier!
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
Post Reply