Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
Mijn e30 cabrio staat sinds deze winter op originele veren en b6. Dus ik heb standaard rijhoogte en strakke demping.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
Hallo Wilmo,Wilmo wrote:Hmm, ik vond jouw auto erg best wel prima uitzien vorig jaar! Ik heb ook weinig zin in carterproblemen dus dan denk ik dat ik weer voor origineel ga. Met B6.
Een 4-cil met de eibach veren ligt een 2-tal cm hoger vanvoor als een 6-cil. Kijk maar in met 315 topic.
Lijkt me geen probleem dan. Met de 323i heb ikzelf ook nog geen problemen gehad. Maar hier in Belgie, zeker aan de rand van Walonie, zijn de wegen natuurlijk veel beter als in Nederland.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
Owja, een viercilinder is natuurlijk lichter. Ik zal eens kijken hoe het staat met de beschikbaarheid van verschillende veren.
Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
Zit er verschil met de Bilstein B6 tussen de 316, 318, 320 en 323i?
Wat is er tegen om op ebay deze te shoppen bijvoorbeeld?
http://www.ebay.com/itm/4-Bilstein-B6-S ... Sw7NNUJBqC
Wat is er tegen om op ebay deze te shoppen bijvoorbeeld?
http://www.ebay.com/itm/4-Bilstein-B6-S ... Sw7NNUJBqC
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
Sommige 320/6 en alle 323i's hebben dikke voorpoten. Die zijn dus anders.
Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
Dat is waar ook, ik zie dat de 320i dezelfde heeft als alle andere 4 cilinders. Het worden dus dunne.
- 02-er
- E21 VIP
- Posts: 459
- Joined: Thu Aug 05, 2010 12:19 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
- Location: Belgium
Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
Ik ben momenteel de voorpoten van mijn 323i aan het samenstellen.
Ook hier komt deze combinatie van veren en dempers.
Op de demper moet er nog een aanslagrubber geplaatst worden welke geschikt is voor Bilstein.
Kan iemand mij een referentie doorgeven van deze rubbers ?
Of waar ik deze kan bestellen ?
Alvast bedankt.
Gr.
Geert
Ook hier komt deze combinatie van veren en dempers.
Op de demper moet er nog een aanslagrubber geplaatst worden welke geschikt is voor Bilstein.
Kan iemand mij een referentie doorgeven van deze rubbers ?
Of waar ik deze kan bestellen ?
Alvast bedankt.
Gr.
Geert
E21 323i. Baur Alpine White '80
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
Voor komt geen bumpstop, Geert. Die zit in de Bilstein. Extra bumpstop is gevaarlijk.
- 02-er
- E21 VIP
- Posts: 459
- Joined: Thu Aug 05, 2010 12:19 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
- Location: Belgium
Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
Tkx Koos
E21 323i. Baur Alpine White '80
Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
Ik heb bij mijn B6 schokdempers twee metalen delen gekregen. Een met intern schroefdraad, waarmee ik hem dus vastzet in de veerpoot maar ook een deel met extern schroefdraad. De foto is mislukt helaas. Kunnen jullie mij vertellen waar dat deel met extern schroefdraad voor dient? En er zou een plastic ring bij moeten zitten voor de stofkap?
Is dat ongeveer zo'n plastic ring?
En ik vind de maat een beetje zodaar. De veerpoot is 40mm, de oude schokdemper 39.5 maar de nieuwe Bilsteins zijn maar 38.5. Een beetje een rammelpassing dus, klopt dat?
Is dat ongeveer zo'n plastic ring?
En ik vind de maat een beetje zodaar. De veerpoot is 40mm, de oude schokdemper 39.5 maar de nieuwe Bilsteins zijn maar 38.5. Een beetje een rammelpassing dus, klopt dat?
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
Op zich wel apart dat jij twee "moeren" erbij krijgt.
Het fenomeen binnen en buitendraad is omdat de 323i anders is dan de rest.
Ik moet zeggen dat die van de 323i krap passen in de veerpoot. Eventuele stickers aan de zijkant zouden eraf schrapen. Jij heb toch de gewone 4 cylinder veerpoot?
Het fenomeen binnen en buitendraad is omdat de 323i anders is dan de rest.
Ik moet zeggen dat die van de 323i krap passen in de veerpoot. Eventuele stickers aan de zijkant zouden eraf schrapen. Jij heb toch de gewone 4 cylinder veerpoot?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
Inderdaad, ik heb er gele lak van af moeten schuren, anders paste het niet...Peter V. wrote:
Ik moet zeggen dat die van de 323i krap passen in de veerpoot. Eventuele stickers aan de zijkant zouden eraf schrapen. Jij heb toch de gewone 4 cylinder veerpoot?
Het probleem zat em op de plaats waar de veerschotel op de veerpoot gelast was. Daar was de diameter wat kleiner.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
Ja, ik heb gewoon de 4-cilinder veerpoot. Hij rammeltdebammelt gewoon, misschien dat hij wel op zijn plek komt te zitten als ik hem aandraai, maar veel vertrouwen heb ik er niet in.