wel een slotenset van een e30, maar verschilt niet in werking met een e21 set lijkt me
tijdje terug de tijd genomen om te beginnen met mn slotenset
had op de sloop een dash-slotje gescoord, en een kofferbakslot met CV aansluiting (is verschillend met/zonder)
natuurlijk wil je alles op dezelfde sleutel, dus heb ik alles omgebouwd naar mijn sleutel:
dash slotje

cilinder verwijderen, men neme een seegerringtang (kost maar +- 5 euro)

cilinder sloper met sleutel

mijn sleutel in de sloper cilinder:

bedoeling is dus dat alle schijfjes gelijk liggen bij de juiste sleutel

dit ga je dus per schijfje uitzoeken, ieder schijfje staat voor een bepaalde diepte van insnede (schijfjes zijn genummerd, 1,2,3,4 er zijn dus 4 verschillende dieptes) en je kijkt per schijfje wanneer die precies gelijk valt met de cilinder, en zo krijg je dus je sleutelcode, bijv 1224 of 4421. enige wat je dus nodig hebt is wat extra schijfjes (normaal kun je die uit je eigen oude cilinder gebruiken)

hier zie je het verschil tussen de cilinder mét cv en zónder CV:
met cv= de korte

aanvullende tips:
als je niet zo handig bent met dit spul, haal op de sloop een extra slot(makkelijkst eruit te halen is dash slotje en kofferbak)
de veertjes en schijfjes in alle sloten zijn namelijk hetzelfde, je raakt de veertjes zéér snel kwijt, dus handig om wat reserve te hebben
ook kunnen de extra schijfjes makkelijk zijn om je eigen sleutelcode te maken
heb je niet genoeg juiste schijfjes, ga niet lopen vijlen, dit werkt niet, neem dan een paar schijfjes minder (als je de voorste 6 van de 8 goed hebt zitten is het ook al prima, dashkastje kan gerust met 4)
koop een bus remmenreiniger, werkt prima om de cilinder weer helemaal netjes schoon te krijgen
nét voordat je begint met het weer in elkaar zetten van de cilinder, spuit je de hele cilinder even goed in met WD40