mijn aanjager heeft het de hele winter nog piepend volgehouden maar nu de geest gegeven.
Hij doet het nu op geen enkele stand meer
Zaterdag de boel eens loshalen, maar aan jullie de vraag waar ik naar moet kijken en welke onderdelen aandacht of vervanging nodig hebben,en van waar ik er het beste bijkan
Los halen een goed schoonmaken (gewoon met water en ontvetter, daarna goed laten drogen).
Kan wonderen doen, en anders is hier vast nog wel een nieuw motortje te vinden.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ook even kijken of het wel alleen je motortje is. Je geeft aan dat hij het nu in geen enkele stand meer doet. Heeft hij in het verleden het wel in alle standen gedaan?? Het zou anders ook de schakelweerstand kunnen zijn?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Thijsse wrote:
bestaat er nog ander gereedschap dan een hamer?
jawel... een slijptol
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Aanjagermotor verwijderen, de twee verticale plaatjes aan beide zijden losmaken, stekker los en dan de klemband.
Koolborstels ecen controleren of deze nog niet op of scheef zijn, soms zit er gewoon rommel tussen en dan zitten ze iets vast. Denk niet dat de weerstand stuk is anders zou hij het altijd nog op vollast moeten doen
Alles goed schoon maken en dan de asjes/lagers met grafiet insmeren. Daarna alles weer terugzetten. (pas op dat de grafiet niet op de spoelen van je motor komt, t geleid namelijk en dan fikt je motor op)