Aangezien mijn softtop kapot is moest ik iets anders gaan regelen. Nu kon ik aan een Hard en softtop komen voor 50 euro. Deze is natuurlijk niet in nieuwstaat maar alle rubbers zijn perfect, het gehele stangenstelsel erbij en de softtop is helemaal scheurvrij en heel. Nou ja, helemaal is niet het goede woord want er zit een kapotte achterruit in.

Jammer genoeg is het geen sonnenlandkap maar een PVC-versie maar een dichte kap is ook veel waard
Bij de lokale reparateur kost het inzetten van een achterruit 150 euro. Wel moeten dan alle stangen en lijmverbindingen los.
Ik had zoiets van.....DAT KAN IK OOK
Het klopt dat het kan maar ik ga het NOOIT MEER DOEN
Een kleine beschrijving volgt hieronder. De kap is nog niet klaar maar ik doe mijn best.
Als eerste moet je het stiksel losmaken met een tornmesje.

Dit is al een rotklus. Je houd dan 4 delen over.
*Een cabriokap.
*Een achterruit.
*Een kunststof rand met een peesje erin.
*Een stuk stof wat aan de binnenkant erover heen zit genaaid.
Dan heb je de nieuwe ruit.

Er zijn verschillende manieren maar ik heb in het kunststof randje de cabriokap geschoven (U-profiel) en deze om de 20 cm gelijmd en geborgd met een draad.

Hierna de ruit iets groter geknipt dan de oude ruit en zo vlak mogelijk en spanningsvrij deze geplakt. Ik wilde hem eerst los doen maar aangezien ik met de hand moet stikken verschuift de ruit steeds.
Het grootste "probleem" is dat je dezelfde gaten moet nemen omdat het kunststof randje al wat ouder is en de PVC kap wil je ook geen extra gaten in maken. Je heb dan een dubbel stiksel waarvan er 1 door de ruit, kunststof rand, cabriokap en stoffen strook gaat en de ander sluit de ruit op en gaat alleen maar door de kap en het stoffen strookje heen. Dit met de hand.

Als je het dan goed doet dan ziet de buitenzijde er ongeveer zo uit.

Straks moet ik alleen hopen dat als ik de kap ga plaatsen dat de ruit niet te strak of scheef zit als de kap gesloten wordt.
We zullen zien