Overdruk via kleppendeksel
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Overdruk via kleppendeksel
Wat is er mis als er overdruk uit de slang komt die bij een 323i van het kleppendeksel naar het zwarte inlaatrubber loopt?
De auto gaat ook niet slecht lopen als ik die slang er uit trek of de olievuldop los maak.
De auto gaat ook niet slecht lopen als ik die slang er uit trek of de olievuldop los maak.
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Dat je wat overdruk heb door de carterventilatie is niets schokkends maar inderdaad als je hem kan gebruiken als fohn is dat niet goed.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Als het via de klepsteelrubbers zou zijn dan heb je aardig wat blauwe pluimen. Door de oliespoelkanalen zal altijd een druk van onder af komen maar dit wordt normaal redelijk opgeheven. Als de zuigerveren wat verslechteren ( ook blauwe pluimen uiteraard) dan zou je compressieverlies kunnen hebben naar je carter wat dan via je carterventilatie wordt afgevoerd naar je inlaatspruitstuk.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Inderdaad overmatig carterdruk. Heeft de mijne ook wel last van hoor. De juiste olie in het blok maakte voor mij al aardig verschil. Andere tijdelijk oplossing was een toevoeging aan de olie. Ik heb Supercharge van Wyns gebruikt, dit verlaagde de druk aanzienlijk! Ook wel logisch te verklaren wat dit verdikt de olie, zodat alles wat beter afsluit
.
Gerwin
Gerwin
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
lekkage kan alleen via je zuigerveren komen, maar je vergist je er heel snel in..
door het op en neer gaan van de zuigers krijg je flinke luchwervelingen in je blok, en het kan goed zijn dat hij niet alleen blaast maar pulseert!
ik snap ook nog steeds niet dat ze die slang in je inlaatrubber uit laten komen, op die manier krijg je je auto van zn leven nooit fatsoenlijk afgesteld
door het op en neer gaan van de zuigers krijg je flinke luchwervelingen in je blok, en het kan goed zijn dat hij niet alleen blaast maar pulseert!
ik snap ook nog steeds niet dat ze die slang in je inlaatrubber uit laten komen, op die manier krijg je je auto van zn leven nooit fatsoenlijk afgesteld
@Thijsse, dit heeft alleen maar met milieu te maken, bij de meeste tractors etc is dat gewoon een buis naar beneden. (onverbrand mengsel rechtstreeks de lucht in) Moesten ze het helemaal dicht maken dan zouden de bourages eruitgeblazen worden.
@Mike: als je er zorgen om maakt kan je de compressie eens pakken of een lektest doen?
Als de klepsteelrubbers versleten zijn trekt hij juist olie in de verbrandingskamer en pluimt de motor.
@Mike: als je er zorgen om maakt kan je de compressie eens pakken of een lektest doen?
Als de klepsteelrubbers versleten zijn trekt hij juist olie in de verbrandingskamer en pluimt de motor.
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
+ dat als de klepsteelrubbers zoveel lekken dat je carterontluchting een kaars uit kan blazen, dan passen je kleppen er naar boven toe doorheenNick1984 wrote:@Thijsse, dit heeft alleen maar met milieu te maken, bij de meeste tractors etc is dat gewoon een buis naar beneden. (onverbrand mengsel rechtstreeks de lucht in) Moesten ze het helemaal dicht maken dan zouden de bourages eruitgeblazen worden.
@Mike: als je er zorgen om maakt kan je de compressie eens pakken of een lektest doen?
Als de klepsteelrubbers versleten zijn trekt hij juist olie in de verbrandingskamer en pluimt de motor.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)