Gezien op Marktplaats of waar dan ook

Alléén E21! Auto's én onderdelen. Link: Adressen voor onderdelen
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

De man heeft gelijk!

Image

Image


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
325ixbaur
E21 Fanatic
Posts: 499
Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
My E21(s): None, only E30 Baur
Location: Maasbracht, Netherlands

Post by 325ixbaur »

Zo, zojuist ff een belletje gedaan, komende donderdag staat deze jongen weer eens een TC1 te bekoekeloeren :D

Gr Jeroen
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2976
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Post by loentje »

BMW van een bekende van me!

http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... html?q=bmw

groeten loentje
Nils
E21 Fanatic
Posts: 354
Joined: Tue Dec 21, 2004 12:11 pm

Post by Nils »

Ben toch wel benieuwd met betrekking tot de C1.....

Waarom vind ik nu altijd leuke autootjes?
Nils.
BMW E36 320iA coupé (1992)
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1211
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Post by Smartie »

Mooie rood, wit en blauw striping :P
Helemaal top.
User avatar
325ixbaur
E21 Fanatic
Posts: 499
Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
My E21(s): None, only E30 Baur
Location: Maasbracht, Netherlands

Post by 325ixbaur »

Nou, klein verslagje van vanavond. Wezen kijken bij deze Schneiders (of iig geen originele Baur-ombouw):
Image
Image
Om maar eerst met de facts te beginnen:
Image
Hier zien we een chassisplaatje wat ons verraad dat het een 315 was, in de kleurcode 147, Safaribeige. Zojuist even nagekeken, deze komt niet voor in de Baur-productielijsten.

Zoals te zien zit er nu een 320/6 blok in, gekoppeld aan een automaat bak. Deze liep erg goed, hoewel we beiden de kickdown heftiger hadden verwacht, maar hebben beide nog nooit een 320/6A gereden.
Dat het geen 320/6 met 315 identiteit was, bleek o.a. uit de later opgelaste ophangpunten voor het koelvloeistofreservoir.
Welk remsysteem eronder zat hebben we niet naar gekeken, maar het zou ons niets verbazen als dit nog het 315-spul is. Remmen ging wel prima, dat dan weer wel.
De beste man heeft recent nieuwe schokdempers en banden op de auto gemaakt. Ook zit er een nieuwe accu in. Hij doet 'm weg omdat hij geen plaats heeft en op leeftijd komt (73).
Ook de tellerbak (tot 200km/h, klok) stamt nog uit het 4-cilindertijdperk. Het interieur was kunstleder blauw, met stoffen hoofdsteunen. Ook de rest van het interieur was blauw, met een niet originele vloermat erin.
Het dak was PVC blauw, nooit zo geleverd door Baur.

De wagen had redelijk wat plaatsen roest. Gebruikelijke plaatsen zoals: dorpels, onderkant voorspatborden, onderlangs de softtop, bij de wielkuipen in de kofferbak.
Tevens had blijkbaar de kont in elkaar gezeten, want hier zat een nieuw paneel op. Helaas vooral aan de linkerkant erg scheef erin gezet, halve cm te hoog.
Roel heeft ook de wielranden zitten betasten, daar was rondom al van alles aan geknutseld.

Gr Jeroen
RJ
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 499
Joined: Sun Oct 11, 2009 5:40 pm

Post by RJ »

Van de andere kant: staat wel 6 cyl op kenteken (rdw) en op de papieren ook, dus er heeft ooit een herkeuring plaatsgevonden. Als dit correct gebeurd is, hebben ze ook gekeken naar de rest van het verhaal lijkt me. (remmen)

Wel nog het vermelden waard: eigenaar komt eerlijk over, en ik geloof ook wel dat hij de wagen in deze staat heeft gekocht: dus de wagen was al omgebouwd naar 320/6 voordat hij hem kocht.
Dat de wagen is omgebouwd is ook geen probleem op zich, moet alleen goed gebeurd zijn. Dat er een steuntje gelast is, vind ik persoonlijk nog geen ramp.

Het is geen perfecte wagen, maar ook weer geen super slechte vind ik... voor de puristen zit er werk aan, maar dat hebben de meeste auto's... motor zag er trouwens netjes uit, geen grote zwarte olie bende.

Wagen reed inderdaad prima, lekker dakje open, het motortje klom gemoedelijk in toeren en dan door het Zuid Limburgse heuvelland rijdend :)... wat voor een mooiere testrit kun je je nog wensen?
Automaat pakte goed (geen grote schokken met schakelen), en of de kickdown nu sneller moet zijn... ik kan het niet zeggen... te weinig ervaring met automaat.

grtz. Roel
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2419
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Post by Thegs »

Remmerij ombouwen hoeft wss niet, een 320/6 heeft standaard toch trommels achter. Die zullen vast niet groter zijn al bij de 4-pitters.

Wat was de vraagprijs voor dit beestje dan?

Gerwin
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
User avatar
dirk316i
Upcoming E21 fanatic
Posts: 79
Joined: Sun Nov 08, 2009 9:54 pm
Location: Heëlebaan

Post by dirk316i »

Had niet gedacht dat er toch zoveel "mis" mee was.
Zo zie je maar als je een auto goed wilt bekijken,
dat je er niet 2x omheen moet lopen,
wat ik woensdag even snel heb gedaan.
E21 315 '83 Saphirblau (verkocht)
E30 320i '86 Lachssilber
E30 M3 '86 Diamantschwarz
E30 316i Edition '91 Brillantrot (verkocht)
User avatar
dirk316i
Upcoming E21 fanatic
Posts: 79
Joined: Sun Nov 08, 2009 9:54 pm
Location: Heëlebaan

Post by dirk316i »

Thegs wrote:Wat was de vraagprijs voor dit beestje dan?

2.800 euro
E21 315 '83 Saphirblau (verkocht)
E30 320i '86 Lachssilber
E30 M3 '86 Diamantschwarz
E30 316i Edition '91 Brillantrot (verkocht)
RJ
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 499
Joined: Sun Oct 11, 2009 5:40 pm

Post by RJ »

Stond deze niet eerst ook al eens ergens te koop?

http://link.marktplaats.nl/349302363
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

wat voor een mooiere testrit kun je je nog wensen?
Nou de Gross Glockner in een Baur was ook leuk hoor :wink:
So many cars, so little time
RJ
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 499
Joined: Sun Oct 11, 2009 5:40 pm

Post by RJ »

Haha dat zal beslist, maar het is een beetje lastig om "ff" vanuit Limburg, via Gross Glockner een testrit te maken :wink:
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
User avatar
e-einundzwanzig
E21 Pro
Posts: 889
Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
My E21(s): '82 318i manual
Location: Dinxperlo, the Netherlands

Post by e-einundzwanzig »

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT

voor wie een superdik blok in de auto heeft liggen en boven de 250 km/h denkt te halen. maar misschien ook mooi voor de look?

martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Sja, mag je wel eerst je teller gaan aanpassen... of je wilt dat je teller gewoon heel optimistisch is natuurlijk...
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply