Nou, klein verslagje van vanavond. Wezen kijken bij deze Schneiders (of iig geen originele Baur-ombouw):

Om maar eerst met de facts te beginnen:

Hier zien we een chassisplaatje wat ons verraad dat het een 315 was, in de kleurcode 147, Safaribeige. Zojuist even nagekeken, deze komt niet voor in de Baur-productielijsten.
Zoals te zien zit er nu een 320/6 blok in, gekoppeld aan een automaat bak. Deze liep erg goed, hoewel we beiden de kickdown heftiger hadden verwacht, maar hebben beide nog nooit een 320/6A gereden.
Dat het geen 320/6 met 315 identiteit was, bleek o.a. uit de later opgelaste ophangpunten voor het koelvloeistofreservoir.
Welk remsysteem eronder zat hebben we niet naar gekeken, maar het zou ons niets verbazen als dit nog het 315-spul is. Remmen ging wel prima, dat dan weer wel.
De beste man heeft recent nieuwe schokdempers en banden op de auto gemaakt. Ook zit er een nieuwe accu in. Hij doet 'm weg omdat hij geen plaats heeft en op leeftijd komt (73).
Ook de tellerbak (tot 200km/h, klok) stamt nog uit het 4-cilindertijdperk. Het interieur was kunstleder blauw, met stoffen hoofdsteunen. Ook de rest van het interieur was blauw, met een niet originele vloermat erin.
Het dak was PVC blauw, nooit zo geleverd door Baur.
De wagen had redelijk wat plaatsen roest. Gebruikelijke plaatsen zoals: dorpels, onderkant voorspatborden, onderlangs de softtop, bij de wielkuipen in de kofferbak.
Tevens had blijkbaar de kont in elkaar gezeten, want hier zat een nieuw paneel op. Helaas vooral aan de linkerkant erg scheef erin gezet, halve cm te hoog.
Roel heeft ook de wielranden zitten betasten, daar was rondom al van alles aan geknutseld.
Gr Jeroen