
Uwbuurman: 323i 1978 Polaris
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12117
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5
Jij heb al een nieuwe visco dus nu is iemand anders aan de beurt 

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29873
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5
Die heb ik tot twee keer toe teruggebracht bij onze Beierse vrienden. De halve wereld weet het maar de magazijnen van BMW hebben nog nooit gehoord van het verticaal opslaan van die dingen. Mijn huidige ontkoppelt boven ca 4K rpm wel maar is nog niet zoals het zijn moet.
Regards/groeten, Jeroen
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5
Die van mij bleef toen gelijk al plakken en heb hetzelfde probleem. Ik ben het zat en gooi er lekker een elektrische vin op. 

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29873
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5
Andere optie is de latere versie monteren, daar gaan er ook meer van over de toonbank dus zul je eerder een goede verse hebben. Alleen dan moet er ook een andere waterpomp op. Dat ga ik waarschijnlijk nog wel een keer doen, maar heb ik nu nog even geen zin in.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12117
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5
Helemaal duidelijk dit verhaal. Die van mij draait ook altijd mee. Het lijkt gewoon op een vaste fan 

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11871
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5
Koop een elektrieke...scheelt minstens een paar peka.
(niet gemerkt tijdens de Alpentrip, maar ik weeg dan ook 100kliko)
(niet gemerkt tijdens de Alpentrip, maar ik weeg dan ook 100kliko)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4595
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5
Jeroen wrote:Andere optie is de latere versie monteren, daar gaan er ook meer van over de toonbank dus zul je eerder een goede verse hebben. Alleen dan moet er ook een andere waterpomp op. Dat ga ik waarschijnlijk nog wel een keer doen, maar heb ik nu nog even geen zin in.
Dat heb ik dus ook gedaan ... geen problemen vanaf 1700 toeren blaast hij lekker mee
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19087
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5
das jammer, mijn blok heeft net een nieuwe waterpomp en riem, 2000 km geleden...
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19087
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5
Nou nou, hehe, de auto staat in de winterstalling! Het grote sleutelen kan gaan beginnen!!
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19087
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5
vandaag bij ESA de afspraak gemaakt met Arnold samen. December gaan we aan de gang. Kan niet wachten. Vanmorgen even in de Alpina de snelweg op... brrrr... mijn e21 MOET snel weer klaar!!!!!
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19087
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa
Ik dacht, laat ik die Alpina's er even onder vandaan trekken, zonde als 'ie daar de hele winter op stil staat. Dus de stalen velgen met rotte banden erbij en krikken maar! Achter in het midden eronder, twee wieltjes van de grond en gáán!
Voor, echter, was het subframe lager dan de krik... Dus de kriksteunpunten maar eens voorzichtig proberen. Rechts ging prima, maar links begon te kraken en de steuenen, dus snel de auto naar beneden. En ja hoor, ingedeukt en allemaal roestrommel... Dus (na een telefonisch consult met de dokter, waarvoor wederom hartelijke dank!) de auto op blokken willen rijden. Maar de accu is inmiddels ook leeg... *GVD/Lichaamsdelen etc %^#%!!!@#* dus pure lompe kracht en even met de hand op twee blokken geduwd. En verhip, het lukte!
per saldo heb ik dus meer slechte plekken aan de linker kriksteunpunt dan gewenst. Daarnaast zag ik ook een gat aan de bovenzijde van de linker wielkast, tegen het schurtbord aan.das een gat van ca 20cm breed en 4 cm hoog...
Binnenkort blok eruit en de voorspatborden ook maar. ik ben benieuwd.
Voor, echter, was het subframe lager dan de krik... Dus de kriksteunpunten maar eens voorzichtig proberen. Rechts ging prima, maar links begon te kraken en de steuenen, dus snel de auto naar beneden. En ja hoor, ingedeukt en allemaal roestrommel... Dus (na een telefonisch consult met de dokter, waarvoor wederom hartelijke dank!) de auto op blokken willen rijden. Maar de accu is inmiddels ook leeg... *GVD/Lichaamsdelen etc %^#%!!!@#* dus pure lompe kracht en even met de hand op twee blokken geduwd. En verhip, het lukte!
per saldo heb ik dus meer slechte plekken aan de linker kriksteunpunt dan gewenst. Daarnaast zag ik ook een gat aan de bovenzijde van de linker wielkast, tegen het schurtbord aan.das een gat van ca 20cm breed en 4 cm hoog...
Binnenkort blok eruit en de voorspatborden ook maar. ik ben benieuwd.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa
Hoi Buurman, weet je zeker dat je niet mee wil naar de lascursus met ons?
De dorpel kan je aardig lassen zonder dat er spuitwerk aan vast zit.
Ik krik de auto voor altijd op onder de bevestiging van de voorste stabilisator stang.
2 houten klossen erbij om onder het voorste subframe te zetten, even laten zakken en de krik kan dan onder het subframe.
Nadeel van onze lowriders.
Achter zet ik de krik op onder de bout waar het subframe mee vast zit.
De dorpel kan je aardig lassen zonder dat er spuitwerk aan vast zit.
Ik krik de auto voor altijd op onder de bevestiging van de voorste stabilisator stang.
2 houten klossen erbij om onder het voorste subframe te zetten, even laten zakken en de krik kan dan onder het subframe.
Nadeel van onze lowriders.
Achter zet ik de krik op onder de bout waar het subframe mee vast zit.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12117
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa
Als ik het zo lees dan kom je stiekem toch aardig wat plekjes tegen. Let bij het schutbord goed op dat je de kit voldoende verwijdert. Daar zit veel ellende onder vaak.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19087
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa
Ja inderdaad. Toen ik m kocht had ik een paar dingen wel gespot, maar uiterlijk lijkt ie verder prima. Ik denk dat als ik al die Brové plamuur verwijder, dat ik er bang van word.... Maar dat is van latere zorg. Eerst weer rijden!
@ Michel en lascursus: ja heel graag, maar het kon niet een of twee weken eerder, dus ik kan echt niet... jammer, maar dan ga ik in januari maar op eiegen gelegenheid.
@ Michel en lascursus: ja heel graag, maar het kon niet een of twee weken eerder, dus ik kan echt niet... jammer, maar dan ga ik in januari maar op eiegen gelegenheid.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11871
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa
Hmm zuur om te lezen, maar eigenlijk ook niet vreemd.
Bij e21tjes is het eigenlijk vaste prik, zie je roest, ga dan ook maar bij de kriksteunen kijken..
Bij e21tjes is het eigenlijk vaste prik, zie je roest, ga dan ook maar bij de kriksteunen kijken..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.