Carosserie klaarmaken..

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
lennart
Newbee
Posts: 11
Joined: Sat Oct 16, 2010 8:09 am

Carosserie klaarmaken..

Post by lennart »

Ik ben steeds verder aan het komen met de restauratie van mijn e21,maar hoe verder ik kom en meer mensen ik er over spreek zeggen allemaal toch de carosserie te laten stralen en klaar laten maken bij een plaatwerker..
Nou ben ik mezelf een beetje aan het orrienteren wat dit dan ongeveer gaat kosten en zoja waar ik dat zou kunnen laten doen..
Iemand ideeën of suggesties waar dit te laten doen in omgeving den bosch.. ( Noord-Brabant )
En ongeveer een indicatie wat dit zou kosten want heb hier totaal geen idee van..


User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12005
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Carosserie klaarmaken..

Post by Peter V. »

Het is een beetje afhankelijk hoeveel werk erin zit.

Er zijn mensen die eerst stralen om alle coatings en kitlagen te verwijderen en dan het laswerk doen, vervolgens weer stralen en in de epoxy zetten. Hierna krijg je het spuitklaar maken. Laat je e.e.a strakzetten met polyester of verzinken(vertinnen)? Allemaal kostenplaatjes. Een goede spuiter is ook niet goedkoop.

In Best zit een bedrijf wat doet stralen en epoxy zetten. Ik geloof dat ze ook eventueel doen poedercoaten.
http://www.habrakenstraalbedrijf.nl/

Ik heb trouwens geen ervaring met hun of een ander.

Ik ga zelf zoveel mogelijk doen om kosten te besparen. maar reken zeker op een aantal duizenden euro's.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3591
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Carosserie klaarmaken..

Post by Arnold D »

Ik heb de auto van alle kit en rommel ontdaan. De buitenkant de lak afgeborsteld en toen naar de straler gebracht. Hier hebben ze de auto gestraald en in de epoxyprimer gezet. Dat koste € 750,-.
Het strak maken en in de lak zetten koste een dikke 4K en dan heb ik zelf de onder- en binnenkant gespoten.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Post Reply