316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post Reply
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by 323baur »

Ik heb sinds kort een autoambulance en daar wil ik een paar dingen aan veranderen/ lassen


Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Kuist318
Upcoming E21 fanatic
Posts: 128
Joined: Sun Nov 01, 2009 11:59 pm
Location: St.Willebrord

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Kuist318 »

geen enkel probleem :D
groeten Stefan

e21 318 1978 in restauratie
e21 318 1979 daily
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by 323baur »

Uit lenen ook niet :D
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

Omdat iedereen bezig is met zijn winterprojecten ben ik ook maar weer begonnen.
Ik was al blij dat de rechterzijde bij de 316 er redelijk uitzag maar toch na wat onderzoek weer wat werk.

Aangezien het nat werd in de achterbak na het uitspuiten van de wielkasten afgelopen jaar toch maar wat gaan bekijken. Mijn vermoeden was juist en de gaten waren zo gevonden. Uiteraard bij de vulpijpdoorvoer van de brandstoftanks. Tevens het stukje achterbakvloer daar.
Image

Hier al een stuk slecht materiaal uitgehaald maar voordat de vulpijp weg kan moet ik eerst de tanks wat verder leegmaken.
Image

Toen kwam ik ook nog een kleiner gaatje tegen bij de achterbrugophanging.
Image

Paulien en ik hebben samen al besloten dat het hierbij gaat blijven anders ben ik straks een 316 aan het restaureren i.p.v. een Baur.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29975
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Jeroen »

Ach, het zijn bekende plekken en als je 't nu goed doet heb je er de komende jaren geen omkijken naar, en kan 'ie langer mee!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4603
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by gerrit323 »

Jij kan ook niet stilzitten :D weeral een mooi werkje gedaan :thumbsup
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail



https://pksolutions.be/
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Arnold D »

Ach Peter, je bent nu al bezig en als er niet te veel ingrijpende laswerkzaamheden aan zitten, dan zou ik hem toch afmaken. Als deze straks klaar is, kun je je volledig op de Bauer storten. :thumbsup
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by 323baur »

Arnold D wrote:Ach Peter, je bent nu al bezig en als er niet te veel ingrijpende laswerkzaamheden aan zitten, dan zou ik hem toch afmaken. Als deze straks klaar is, kun je je volledig op de Bauer storten. :thumbsup

Arnold: kijk even naar je spelling.
Dat er soms dee's en tee's vergissingen zijn is tot daar aan toe maarrrrrrrrr.
Het is BAUR

Ik pleit voor een ban van minstens een week. :bag
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Arnold D »

:banana

Ik wist dat je zou reageren. :mrgreen:
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

Arnold D wrote:Ach Peter, je bent nu al bezig en als er niet te veel ingrijpende laswerkzaamheden aan zitten, dan zou ik hem toch afmaken. Als deze straks klaar is, kun je je volledig op de Bauer storten. :thumbsup
Je heb gelijk dat als je toch bezig bent......
Misschien dat ik de aanschaf van een duurder en beter lasapparaat maar wat naar voren moet schuiven :wink:


Een betere oefenwagen krijg je natuurlijk niet voor de Baur. Ik moet ook toegeven dat het grotendeels wel hierbij blijft met de slechte plekken ( denk ik).
Hierna de bodem en vooral holle ruimten goed behandelen en Paulien en ik kunnen voorlopig in ieder geval met een E21 de meetings af als de Baur uit elkaar ligt.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Tjurd
Upcoming E21 fanatic
Posts: 138
Joined: Sun Aug 29, 2010 12:46 pm

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Tjurd »

Al een beste klus, en meteen goed aangepakt!
Keep it up!
1979 e21 320 automatic
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2976
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by loentje »

Ik snap nog steeds niet dat bmw zo'n dun plaatmateriaal daar heeft gebruikt, je kunt ook als een bmw hard is daar gewoon opduwen zodat het beweegt!

Kijk trouwens meteen de benzinepijp na, die willen ook wel eens roesten, of anders meteen behandelen!


groeten loentje
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19152
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by uwbuurman »

daar is eerder ook al eens aan gelast of niet? Lijkt me links van het gat ook al een rupsje te zien?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Wondermike »

daar is eerder ook al eens aan gelast of niet? Lijkt me links van het gat ook al een rupsje te zien?
Dat is een af fabriek rupsje.
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

Wondermike wrote:
daar is eerder ook al eens aan gelast of niet? Lijkt me links van het gat ook al een rupsje te zien?
Dat is een af fabriek rupsje.
Dat is inderdaad. Je komt er vanzelf achter Koos dat de E21 heel veel van deze lasjes heeft als je de restauratie gaat voortzetten.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply