Willem's restauratie
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Willem's restauratie
Oei wat mooi! hou ons op de hoogte, erg leuk project waar een beetje vaart in zit!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Willem's restauratie
Dat is een leuk kerstcadeau. Lekker een weekje een E21 in elkaar zetten
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: Willem's restauratie
Man, dat is het leukste dat er is. De opbouw.
Doe je wel voorzichtig met de lak. En alles wat je rondom monteerd even beschermen met Dinitrol.
Doe je wel voorzichtig met de lak. En alles wat je rondom monteerd even beschermen met Dinitrol.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Re: Willem's restauratie
Na een poos van stilte even een update aangaande mijn restauratie project!
Ik heb de afgelopen tijd niet veel kunnen doen en ben het nu weer een beetje aan het oppakken.
Ondertussen heb ik de dak- en deurlijsten gemonteerd. Ook de voorramen en mechaniek zitten er in.
Ik heb de benzineleidingen onder de auto vervangen door koperen exemplaren.
Ik heb de motorruimte afgebouwd. (ondertussen weer afgebroken maar dat komt verder op)
Het grilletje en de koplampen zitten er ook in, dus dat begint al iets meer op een auto te lijken.
3 weken geleden ben ik begonnen met het demonteren van mijn cilinderkop. Ik vond dat hij toch te veel rookte en wou graag mijn kleprubbers vervangen. Dus ik dacht dan doen we het maar gelijk goed en maak ik de cilinderkop netjes klaar.
Ondertussen heb ik de kop weer terug van het revisiebedrijf en zijn er nieuwe klepzittingen in gekomen en zijn alle kleppen geslepen. De geleiders waren nog goed en ik heb hem ook gelijk maar even laten vlakken.
Het inlaatspruitstuk, kleppendeksel en thermostaathuis heb ik aan de buitenkant gestraald omdat er veel corrosie op zat.
Heeft iemand enig idee hoe je dit een beetje netjes kan houden?
Ik zat er verder aan te denken om mijn kleppendeksel ook hoogglans zwart te spuiten, maar blijft normale lak wel zitten op het kleppendeksel ivm temperatuur?
Toen ik het inlaatspruitstuk er af had gehaald viel het mij op dat de injector die ik enige tijd geleden had vervangen ongeveer een centimeter korter was als de rest. Dit leek mij niet helemaal kloppen dus heb ik het nummer van de injectoren die er in zaten na gezocht en deze bleken van een BMW e21 320i te zijn. Hier hebben ze dus ooit een keer de verkeerde in gezet. Nu ben ik dus op zoek naar een mooi setje (6stuks) gebruikte injectoren die wel bij mijn auto horen. (zie marktkraam)
Oja, de benzineleidingen naar mijn spinnenkop van mijn k-jetronic heb ik ook maar even vervangen want ze waren zo poreus dat er nogal wat benzine nevel in de motorruimte gespoten werd.....
Dit was mijn update, binnenkort meer want dan ga ik mijn kop weer monteren!
Groeten, Wim
Ik heb de afgelopen tijd niet veel kunnen doen en ben het nu weer een beetje aan het oppakken.
Ondertussen heb ik de dak- en deurlijsten gemonteerd. Ook de voorramen en mechaniek zitten er in.
Ik heb de benzineleidingen onder de auto vervangen door koperen exemplaren.
Ik heb de motorruimte afgebouwd. (ondertussen weer afgebroken maar dat komt verder op)
Het grilletje en de koplampen zitten er ook in, dus dat begint al iets meer op een auto te lijken.
3 weken geleden ben ik begonnen met het demonteren van mijn cilinderkop. Ik vond dat hij toch te veel rookte en wou graag mijn kleprubbers vervangen. Dus ik dacht dan doen we het maar gelijk goed en maak ik de cilinderkop netjes klaar.
Ondertussen heb ik de kop weer terug van het revisiebedrijf en zijn er nieuwe klepzittingen in gekomen en zijn alle kleppen geslepen. De geleiders waren nog goed en ik heb hem ook gelijk maar even laten vlakken.
Het inlaatspruitstuk, kleppendeksel en thermostaathuis heb ik aan de buitenkant gestraald omdat er veel corrosie op zat.
Heeft iemand enig idee hoe je dit een beetje netjes kan houden?
Ik zat er verder aan te denken om mijn kleppendeksel ook hoogglans zwart te spuiten, maar blijft normale lak wel zitten op het kleppendeksel ivm temperatuur?
Toen ik het inlaatspruitstuk er af had gehaald viel het mij op dat de injector die ik enige tijd geleden had vervangen ongeveer een centimeter korter was als de rest. Dit leek mij niet helemaal kloppen dus heb ik het nummer van de injectoren die er in zaten na gezocht en deze bleken van een BMW e21 320i te zijn. Hier hebben ze dus ooit een keer de verkeerde in gezet. Nu ben ik dus op zoek naar een mooi setje (6stuks) gebruikte injectoren die wel bij mijn auto horen. (zie marktkraam)
Oja, de benzineleidingen naar mijn spinnenkop van mijn k-jetronic heb ik ook maar even vervangen want ze waren zo poreus dat er nogal wat benzine nevel in de motorruimte gespoten werd.....
Dit was mijn update, binnenkort meer want dan ga ik mijn kop weer monteren!
Groeten, Wim
I´m Fast and Furious...
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18692
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Willem's restauratie
Mooi, weer een update! 1 dingetje... meer foto's is echt geen probleem hoor! kom er maar in met de mooie plaatjes!
@ kop: gelijk heb je om gelijk een koprevisie te doen. ben je weer een mooie tijd van gemier af!
@ kop: gelijk heb je om gelijk een koprevisie te doen. ben je weer een mooie tijd van gemier af!
Re: Willem's restauratie
Ziet er allemaal zeer gelikt uit.
Ik heb zelf eens een scirocco zo onder handen genomen, na elk onderdeel wat er op kwam kon ik er wel een uur naar kijken.
Opbouwen is leuk en heeft geen haast, neem lekker de tijd voor elk onderdeel.
Zet hem op
Ik heb zelf eens een scirocco zo onder handen genomen, na elk onderdeel wat er op kwam kon ik er wel een uur naar kijken.
Opbouwen is leuk en heeft geen haast, neem lekker de tijd voor elk onderdeel.
Zet hem op
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29321
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Willem's restauratie
Fraai werk en inderdaad de gang erin!
Als originaliteitsfreak zou ik het kleppendeksel gewoon blank alu laten net als het inlaatspruitstuk. Als de boel netjes droog blijft kan dat met een incidentele poetsbeurt (bijv Belgom alu poets) best heel netjes blijven, maar een beetje mattige (zijdeglans) blanke lak is wellicht ook een optie. Ik hoor dat dat vaker gedaan wordt dus de temperatuur moet wel kunnen.
Ga vooral door, met je project, en met foto's plaatsen! Al aangemeld voor 11 juni?
Als originaliteitsfreak zou ik het kleppendeksel gewoon blank alu laten net als het inlaatspruitstuk. Als de boel netjes droog blijft kan dat met een incidentele poetsbeurt (bijv Belgom alu poets) best heel netjes blijven, maar een beetje mattige (zijdeglans) blanke lak is wellicht ook een optie. Ik hoor dat dat vaker gedaan wordt dus de temperatuur moet wel kunnen.
Ga vooral door, met je project, en met foto's plaatsen! Al aangemeld voor 11 juni?
Regards/groeten, Jeroen
Re: Willem's restauratie
Ik zou 11 juni graag komen met de e21 maar vrees dat hij dan nog niet klaar is..
En een Seat Ibiza is daar niet op zijn plek denk ik
En een Seat Ibiza is daar niet op zijn plek denk ik
I´m Fast and Furious...
Re: Willem's restauratie
Er is hittebestendige blanke lak op de markt... Deze heb ik gebruikt voor de thermostaat en kleppendeksel.Jeroen wrote:Fraai werk en inderdaad de gang erin!
Als originaliteitsfreak zou ik het kleppendeksel gewoon blank alu laten net als het inlaatspruitstuk. Als de boel netjes droog blijft kan dat met een incidentele poetsbeurt (bijv Belgom alu poets) best heel netjes blijven, maar een beetje mattige (zijdeglans) blanke lak is wellicht ook een optie. Ik hoor dat dat vaker gedaan wordt dus de temperatuur moet wel kunnen.
Ga vooral door, met je project, en met foto's plaatsen! Al aangemeld voor 11 juni?
Ik heb het resultaat nog niet gezien na verhitting, maar een maat van me (met e30) heeft de kleppendeksel ook gedaan en dat blijft heel goed....
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
Re: Willem's restauratie
Ik heb het ook zien staan.. Gaat het dan niet enorm glimmen?? MOTIP heeft het volgens mij.
Ik denk dat ik 11 juni nog wel even langs kom. Met de Ibiza
Ik denk dat ik 11 juni nog wel even langs kom. Met de Ibiza
I´m Fast and Furious...
Re: Willem's restauratie
Heb op mijn kleppendeksel ook hittebestendige zwarte lak gespoten. Zit er al ruim twee jaar op en ziet er nog steeds hetzelfde uit.
Motip
Motip
Re: Willem's restauratie
Ik heb al het aluminium in de gewone blanke lak gezet.
Ik heb er reeds 10.000 Km mee gereden en het zit er nog steeds op.
Ik heb er reeds 10.000 Km mee gereden en het zit er nog steeds op.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.