316, 1980 SAPHIR BLAU.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Ik heb sinds kort een autoambulance en daar wil ik een paar dingen aan veranderen/ lassen
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
geen enkel probleem 
groeten Stefan
e21 318 1978 in restauratie
e21 318 1979 daily
e21 318 1978 in restauratie
e21 318 1979 daily
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Uit lenen ook niet 
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Omdat iedereen bezig is met zijn winterprojecten ben ik ook maar weer begonnen.
Ik was al blij dat de rechterzijde bij de 316 er redelijk uitzag maar toch na wat onderzoek weer wat werk.
Aangezien het nat werd in de achterbak na het uitspuiten van de wielkasten afgelopen jaar toch maar wat gaan bekijken. Mijn vermoeden was juist en de gaten waren zo gevonden. Uiteraard bij de vulpijpdoorvoer van de brandstoftanks. Tevens het stukje achterbakvloer daar.

Hier al een stuk slecht materiaal uitgehaald maar voordat de vulpijp weg kan moet ik eerst de tanks wat verder leegmaken.

Toen kwam ik ook nog een kleiner gaatje tegen bij de achterbrugophanging.

Paulien en ik hebben samen al besloten dat het hierbij gaat blijven anders ben ik straks een 316 aan het restaureren i.p.v. een Baur.
Ik was al blij dat de rechterzijde bij de 316 er redelijk uitzag maar toch na wat onderzoek weer wat werk.
Aangezien het nat werd in de achterbak na het uitspuiten van de wielkasten afgelopen jaar toch maar wat gaan bekijken. Mijn vermoeden was juist en de gaten waren zo gevonden. Uiteraard bij de vulpijpdoorvoer van de brandstoftanks. Tevens het stukje achterbakvloer daar.

Hier al een stuk slecht materiaal uitgehaald maar voordat de vulpijp weg kan moet ik eerst de tanks wat verder leegmaken.

Toen kwam ik ook nog een kleiner gaatje tegen bij de achterbrugophanging.

Paulien en ik hebben samen al besloten dat het hierbij gaat blijven anders ben ik straks een 316 aan het restaureren i.p.v. een Baur.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Ach, het zijn bekende plekken en als je 't nu goed doet heb je er de komende jaren geen omkijken naar, en kan 'ie langer mee!
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Jij kan ook niet stilzitten
weeral een mooi werkje gedaan 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Ach Peter, je bent nu al bezig en als er niet te veel ingrijpende laswerkzaamheden aan zitten, dan zou ik hem toch afmaken. Als deze straks klaar is, kun je je volledig op de Bauer storten. 
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Arnold D wrote:Ach Peter, je bent nu al bezig en als er niet te veel ingrijpende laswerkzaamheden aan zitten, dan zou ik hem toch afmaken. Als deze straks klaar is, kun je je volledig op de Bauer storten.
Arnold: kijk even naar je spelling.
Dat er soms dee's en tee's vergissingen zijn is tot daar aan toe maarrrrrrrrr.
Het is BAUR
Ik pleit voor een ban van minstens een week.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Ik wist dat je zou reageren.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Je heb gelijk dat als je toch bezig bent......Arnold D wrote:Ach Peter, je bent nu al bezig en als er niet te veel ingrijpende laswerkzaamheden aan zitten, dan zou ik hem toch afmaken. Als deze straks klaar is, kun je je volledig op de Bauer storten.
Misschien dat ik de aanschaf van een duurder en beter lasapparaat maar wat naar voren moet schuiven
Een betere oefenwagen krijg je natuurlijk niet voor de Baur. Ik moet ook toegeven dat het grotendeels wel hierbij blijft met de slechte plekken ( denk ik).
Hierna de bodem en vooral holle ruimten goed behandelen en Paulien en ik kunnen voorlopig in ieder geval met een E21 de meetings af als de Baur uit elkaar ligt.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Al een beste klus, en meteen goed aangepakt!
Keep it up!
Keep it up!
1979 e21 320 automatic
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Ik snap nog steeds niet dat bmw zo'n dun plaatmateriaal daar heeft gebruikt, je kunt ook als een bmw hard is daar gewoon opduwen zodat het beweegt!
Kijk trouwens meteen de benzinepijp na, die willen ook wel eens roesten, of anders meteen behandelen!
groeten loentje
Kijk trouwens meteen de benzinepijp na, die willen ook wel eens roesten, of anders meteen behandelen!
groeten loentje
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19152
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
daar is eerder ook al eens aan gelast of niet? Lijkt me links van het gat ook al een rupsje te zien?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Dat is een af fabriek rupsje.daar is eerder ook al eens aan gelast of niet? Lijkt me links van het gat ook al een rupsje te zien?
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Dat is inderdaad. Je komt er vanzelf achter Koos dat de E21 heel veel van deze lasjes heeft als je de restauratie gaat voortzetten.Wondermike wrote:Dat is een af fabriek rupsje.daar is eerder ook al eens aan gelast of niet? Lijkt me links van het gat ook al een rupsje te zien?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.