BMW 316 (1977) van Thijs
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Hoe vers zijn je draagarmen en vooral de rubbers? Kan ook zijn dat je stabilisatie de boel te ver naar achteren drukt.
Dit is niet normaal iig!
Dit is niet normaal iig!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Vreemd, heb je wel die type 1 stabilisatorstang? Anders kun je deze bij mij komen halen.
groeten loentje
groeten loentje
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
dan zal ik binnenkort maar weer langs moeten komen leon, word onderhand een wekelijks ritueel dit
Kortsluiting probleem van het achterlicht nog niet gevonden, hebben letterlijk het hele interieur eruit gehaald om de kabels te checken.. NIETS zichtbaars kunnen vinden dus morgen nieuwe kabels leggen om zo te kijken of het dan wel werkt.
Nieuwe interieur gaat er morgen ook in, is een werkje van 10 minutjes ofzo dus dat kan mooi meteen na het kabels trekken.
Witte knippers zijn vandaag binnen gekomen, deze bouw ik morgen met de dubbele koplampen in.
En dit was mijn to do list voor morgen denk ik..
@323Bauer: Ik heb werkelijk geen idee uit welk jaar de draagarmen en rubbers komen.. Volgens mij heeft Levi ze niet meer vervangen maar anders zijn ze nog geen jaar oud.
Kortsluiting probleem van het achterlicht nog niet gevonden, hebben letterlijk het hele interieur eruit gehaald om de kabels te checken.. NIETS zichtbaars kunnen vinden dus morgen nieuwe kabels leggen om zo te kijken of het dan wel werkt.
Nieuwe interieur gaat er morgen ook in, is een werkje van 10 minutjes ofzo dus dat kan mooi meteen na het kabels trekken.
Witte knippers zijn vandaag binnen gekomen, deze bouw ik morgen met de dubbele koplampen in.
En dit was mijn to do list voor morgen denk ik..
@323Bauer: Ik heb werkelijk geen idee uit welk jaar de draagarmen en rubbers komen.. Volgens mij heeft Levi ze niet meer vervangen maar anders zijn ze nog geen jaar oud.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Voor de 6 -cylinders zijn er waarschijnlijk 2 types subframes geleverd aan de voorkant (net geleerd thanks Martin )
Ik heb ze nog niet naast elkaar gelegd of er ook verschil in ophangpunten zijn maar dat ga ik wel doen.
Zou het kunnen zijn dat er een subframe onder zit die net ff anders is? Type 2 bv.
Dus dat er ook meerdere types voor de 4-pitter zijn geleverd?
EDIT: Zit net mijn eigen gebrabbel te lezen en denk dan, stel dat het subframe op een andere plek zit, uiteindelijk bepaald de stabi de positie van de draagarm en dat zou dan geforceerd in elkaar moeten zitten.
Als de stabi niet goed zou zijn (te lang) zou het ook geforceerd in elkaar zitten. Kan het zijn dat de hele voortrein dan van een type 2 is incl. stabi?
Bij het verkeerd monteren van de spatborden zou je nu een kier tussen de deure en spatborden moeten hebben van centimeters.
Maar de drie punten, spatbord-keienvanger-bumper komen idd slecht overeen. Dit zal dan waarschijnlijk met de schade te maken hebben gehad.
Spuitwerk: -10
Wat een jammerlijke mislukking van de spuiter.
Jouw werk: ga zo door, we komen er wel achter wat er mis is.
Ik heb ze nog niet naast elkaar gelegd of er ook verschil in ophangpunten zijn maar dat ga ik wel doen.
Zou het kunnen zijn dat er een subframe onder zit die net ff anders is? Type 2 bv.
Dus dat er ook meerdere types voor de 4-pitter zijn geleverd?
EDIT: Zit net mijn eigen gebrabbel te lezen en denk dan, stel dat het subframe op een andere plek zit, uiteindelijk bepaald de stabi de positie van de draagarm en dat zou dan geforceerd in elkaar moeten zitten.
Als de stabi niet goed zou zijn (te lang) zou het ook geforceerd in elkaar zitten. Kan het zijn dat de hele voortrein dan van een type 2 is incl. stabi?
Bij het verkeerd monteren van de spatborden zou je nu een kier tussen de deure en spatborden moeten hebben van centimeters.
Maar de drie punten, spatbord-keienvanger-bumper komen idd slecht overeen. Dit zal dan waarschijnlijk met de schade te maken hebben gehad.
Spuitwerk: -10
Wat een jammerlijke mislukking van de spuiter.
Jouw werk: ga zo door, we komen er wel achter wat er mis is.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
We komen er wel uit waarom je zo'n rare wielstand heb.
We komen er wel uit waarom je zo'n rare wielstand heb.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Dan nu weer het kortsluiting probleem.. ik wordt er nu onderhand echt gek van.
Zekering 1 en 6 klappen er steeds uit. Met doormeten niks kunnen vinden, lichtschakelaar al vervangen..
Iemand enig idee waar het probleem kan liggen?
Zekering 1 en 6 klappen er steeds uit. Met doormeten niks kunnen vinden, lichtschakelaar al vervangen..
Iemand enig idee waar het probleem kan liggen?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Heb je elektrische spiegels?
Ik weet zo even niet of zekering 1 of 6 daarbij hoort maar die kabel door je portier is erg kwetsbaar.
Bij het openen van de deur knalde de zekering er gelijk uit.
Ik weet zo even niet of zekering 1 of 6 daarbij hoort maar die kabel door je portier is erg kwetsbaar.
Bij het openen van de deur knalde de zekering er gelijk uit.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Wat heb jij aangesloten op zekering 1? Jij heb namelijk geen mistlampen voor erop zitten toch?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Nee ik heb geen mistlampen, dat is ook het vreemde eraan.. volgens mij zit er namelijk niks op zekering 1
Portier is idd een goede, straks daar even kijken.
Portier is idd een goede, straks daar even kijken.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Ik weet zo niet of de kabel van de spiegels via 1 of 6 gaan hoor.
Ik had daar een hele geniepige sluiting zitten
Ik had daar een hele geniepige sluiting zitten
So many cars, so little time
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Ik heb geen elec. spiegels dus dat kan het niet zijn.
Sluiting zit volgens een kennis van mij in kabel wit/blauw op aansluiting 58b van de lichtschakelaar. Waar is deze kabel van?
Sluiting zit volgens een kennis van mij in kabel wit/blauw op aansluiting 58b van de lichtschakelaar. Waar is deze kabel van?