Even voorstellen. Ik ben Menno en heb enkele maanden geleden mijn eerste auto gekocht. Aangezien ik doordeweeks naar mijn werk fiets en daarvoor dus geen auto nodig had ben ik op zoek gegaan naar een fijne tour auto voor in de weekenden. De BMW E21 had al snel mijn voorkeur (de gril is simpelweg onweerstaanbaar). Bij deze presenteer ik hem dan ook met trots:
BMW 320/6 E21
Bouwjaar: 1979
Land van herkomst: Zwitserland
Kleur: Reseda Grün
De auto ziet er nog supermooi uit, en alle boekjes zaten er nog bij, compleet met keurige onderhoudshistorie. Alles is nog origineel en ook de originele Bavaria radio zit er nog in (zie foto). Het middenconsole is in het Duits wat het natuurlijk extra charme geeft.
Verder slechts een paar welbekende kuurtjes, zoals het karakter van de Solex 4A1 (bij vrieskou pruttelt hij wat en moet je eerst even bijgassen, maar hij laat je niet in de steek). Daarnaast staat de koelvloeistoftemperatuurmeter niet precies netjes op de helft, maar tussen 1/2 en 3/4. Ik hou het even in de gaten, zeker als straks de buitentemperatuur weer omhoog gaat. Tot slot is de achterbank iets versleten (ook altijd een zwak punt geweest volgens mij). Voorstoelen wel helemaal tiptop, wellicht heeft de vorige eigenaar hier hoezen omheen gehad waardoor ze nog goed bewaard zijn gebleven.
Heb de onderkant vorige week laten tectileren (leek me wel fijn met al die pekel deze winter) bij Gosliga in Leeuwarden. Erg tevreden over het eindresultaat, kan Gosliga zeker aanraden. Gelukkig had de auto aan de onderkant ook nauwelijks roest (slechts wat oppervlakteroest hier en daar).
PS: de zomerbanden krijgen hopelijk straks de originele lichtmetalen spaakvelgen erop.
Ik zie jullie wel op de Sharknose meeting!
Menno