316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post Reply
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2976
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by loentje »

Goed bezig Peter!

Welke velgen zitten er nu onder? Ik blijf dat saphir toch een machtig mooie kleur vinden!!


groeten loentje


User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29975
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Jeroen »

Tadaa! Laat ze opschieten dan kannie voor de APK...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

Ze moeten inderdaad opschieten want anders heb ik geen E21 voor de voorjaarsmeeting. Ik ga ervan uit dat ik volgende week voor de APK kan.

Op de 316 ligen nu de 13 inch BBS wielen met 185/70-13 banden ("oude" van de baur). Volgende week komen er nieuwe banden om de 15 inch BBS wielen en deze gaan onder de 316.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19152
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by uwbuurman »

Mooi dat ze is gekeurd!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Danny043
E21 Pro
Posts: 758
Joined: Tue May 15, 2007 4:16 pm
Location: Delft, The Netherlands

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Danny043 »

Ik had dit topic een paar maanden niet gevolgd, en zie net wat je allemaal gedaan hebt een de 316.
Je hebt geweldig werk geleverd! Het lassen gaat je al goed af, en de meeste mensen hier zouden die carb geswapt hebben voor wat anders.
Ik ben benieuwd wat je straks allemaal aan de 320\6 gaat doen :popcorn
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

in afwachting van de papieren nog wat kleine klusjes gedaan aan de 316.

* Remklauwen voor nogmaals ontlucht i.v.m. iets scheeftrekken bij remmen. Verder rijdt en spoort ze goed.

* Versnellingsbakolie ververst.

* Motorkapslot opnieuw afgesteld.

* Nieuwe ruitenwissers gezet en sproeiers gericht.

* Gehoopt dat de kilometerteller het zou doen na de tip van Leon, helaas dus niet.

De snelheidsmeter doet het wel maar de verzameltellers niet. Zo kan ik ook een lage tellerstand houden :mrgreen:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by 323baur »

Ik heb nog wel een slooptellers liggen. Kom maar kiezen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

Zijn deze wel van een viercylinder Ite?

Dit i.v.m. de correctiefactor die ze hebben.

Verder m.b.v. Digid op de RDW site gekeken en er is al een kenteken toegewezen en een tenaamstelling gereed voor de 316. :banana Als ze nu een beetje snel zijn dan kan ik maandag of dinsdag de papieren in huis hebben lijkt mij.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by 323baur »

Yup, they do.
Kom maar langs, ben tot eind April alle dagen thuuus.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

Nu in de nachtdienst en aankomende week ook nog cursus. Even zien wanneer ik dit ga doen.

Ik kom erop terug. :thumbsup
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

Gisteren de papieren binnen en de kentekenplaten laten maken zodat we vandaag naar de APK konden.

Het nieuws is dat ze AFGEKEURD is.

*Toch nog het scheeftrekken bij remmen (vermoeden had ik wel maar je kunt altijd hopen).
*Kleine lekkage achterdemper van de uitlaat.

Nu blijkt waarschijnlijk dat het scheeftrekken komt door de draagarmen voor. De ene kant heeft een veel stugger rubber dan de andere zijde (rubber bus waar de stabilisatorstang door gaat). Je ziet dus ook dat het ene wiel veel makkelijker verplaatst dan het andere.

We gaan dus gelijk maar twee nieuwe draagarmen voor zetten en een nieuwe einddemper.
De onderdelen zijn besteld en nu maar hopen dat dit alles voor de 23ste geregeld kan zijn :?

De emissiewaarden waren best goed voor een oud beestje.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29975
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Jeroen »

Rubbers kun je ook los kopen hoor... draagarmen vervangen is prima als je 2 E21's hebt rijden heb kun je ze altijd wel weer gebruiken maar als er geen speling op de kogels zit zou ik ze vervolgens gelijk nieuwe rubbers geven, hoesjes van de kogels inspecteren en hop u heeft een setje reserves klaar liggen. De volgende APK grijp je dan uit eigen voorraad...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19152
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by uwbuurman »

balen, Peter, maar je bent er bijna!! keep on going!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by 323baur »

Ah! ik mag morgen. Maarre Peter, komt helemaal goed.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

Je heb gelijk wat betreft de draagarmen Jeroen. :oops: Even niet aan gedacht om in eerste instantie alleen de rubbers te vernieuwen. Alles ligt er nu al onderuit dus laat ik het netjes zeggen dat deze draagarmen niet meer bruikbaar zijn. :hammer

Nu bleek dat de linker fusee al wat ruimte had dus nu gelijk alles maar goed.

Ik hoop alleen dat alles geregeld is voordat de voorjaarsmeeting begint.

@Ite, Succes morgen.

@Koos, Inderdaad ik ben er bijna maar als je stiekem kijkt dan heeft de 316 al aardig wat werk gehad.

Ik had gewoon gehoopt lekker ongestoord aan de 320/6 te kunnen werken.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply