Paar vragen omtrent diverse differentieel:
- klopt dat de eerste vier cilinders diffs smaller waren dan de lateren en de assen bevestigd worden met m8 bouten ipv m10?
- ik ben een beetje bezig met de baur, ik heb daar twee differentieels bij gekregen. Op beiden staat achterop 3.1 maar op eentje een staat op het diff en grootte 7, weet iem wat dit betekend en zijn het 323i diffs?
groeten loentje
Differentieel vraagjes
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Differentieel vraagjes
Hoi Leon,
Volgens mij waren de diffs even breed dacht ik maar zijn de flenzen aan de aandrijfassen dikker.
En inderdaad andere imbussen.
Ik heb al meerdere behuizingen gezien met verschillende nummers erop, allen 3.45 diffs.
Om te zien wat de overbrenging is streepjes zetten op de in en uitgaande as en dan de ingaande as rond draaien.
Die draai je net zo lang tot de uitgaande as 1 keer rond is en dan weet je de overbrenging.
Volgens mij waren de diffs even breed dacht ik maar zijn de flenzen aan de aandrijfassen dikker.
En inderdaad andere imbussen.
Ik heb al meerdere behuizingen gezien met verschillende nummers erop, allen 3.45 diffs.
Om te zien wat de overbrenging is streepjes zetten op de in en uitgaande as en dan de ingaande as rond draaien.
Die draai je net zo lang tot de uitgaande as 1 keer rond is en dan weet je de overbrenging.
So many cars, so little time