323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Alleen maar goed nieuws, top! Ben heel benieuwd naar de ervaringen van dag 1, ik zie me ook zomaar zo'n ombouw doen!
Veel plezier morgen!
Veel plezier morgen!
Regards/groeten, Jeroen
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Gefeliciteerd,en veel plezier morgen Ite!
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Mooi Ite, blij dat alles goed loopt.
We verwachten morgen een uitgebreid verslag!!!
We verwachten morgen een uitgebreid verslag!!!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Schitterend dat je m terug hebt!
Morgen genieten! En als ie ingereden is nog heel veel meer genieten! 
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Leuk nieuws Ite .. geniet van de eerste inrijkilometertjes
wat ga jij genieten in de alpen .. ooit komt er onder de hartge kop ook zo'n 2.7 .. nu al zeker van
Gerrit
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Het grappige is dat je de bult geld al weer vergeten bent.
Op naar de volgende zwakke schakel..
Nu nog draagvlak
Op naar de volgende zwakke schakel..
Nu nog draagvlak
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
hahaha, prachtig man! fijn dat je zo blij bent en dat het nu allemaal goed lijkt! Ga je nog een keer goed laten meten of geloof je het zo wel? en inrijden he, ouderwets inrijden, dus veel wisselende toerentallen en inderdaad niet te hoog in de toeren. Inrijden was vroeger 2500 km
veel plezier morgen!
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Wva adviseert om de eerste 1500km rustig aan te doen, en niet boven de 3500rpm te komen.
Dat doen we dus ook maar niet dan.
Ik ben zeer blij haar weer terug te hebben!
Dat doen we dus ook maar niet dan.
Ik ben zeer blij haar weer terug te hebben!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Snel km's maken dan Ite want max 3500 aanhouden in de alpen

1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Daarom ga ik nu even een paar tankjes er doorheen jassen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Gefeliciteerd met je nieuwe motor! Ik heb je verhaal af en toe gevolgd de laatste tijd, en het zat niet altijd mee. Ik hoop voor je dat die nu goed loopt, en je zeker in de Alpen geen problemen krijgt. Zaterdag is die er dus gewoon bij !
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Nou dat is goed nieuws!
Ik zal toch maar een verdeler in de kofferbak leggen vooor de Alpen Tour.
Ik zal toch maar een verdeler in de kofferbak leggen vooor de Alpen Tour.
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Dank voor alle mooie woorden. Idd, nu moet ze het gaan bewijzen.
@WM, neem er maar een mee voor de zekerheid. Het weegt bijna niks, maar het zal me toch gebeuren..
co meter gaat ook mee, evenals een klepstelsetje en inbus.
@WM, neem er maar een mee voor de zekerheid. Het weegt bijna niks, maar het zal me toch gebeuren..
co meter gaat ook mee, evenals een klepstelsetje en inbus.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Zodra ik thuis ben leg ik er 1 in de kist
We gaan dus niet ombouwen op de SM?
We gaan dus niet ombouwen op de SM?
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Nope, tis helemaal in orde.
Ik ben nu net terug van 430 kilometer zakelijk rondrijden.
Dikke pret! Hij pingelt nog wel bij deellast op 2000-3000rpm.
Klepspeling staat ivm inlopen nu nog op 0.30
CO staat op 1.8
Ontsteking staat grofweg goed.
Maandag as mag ik even naar onze digimonteur Peter. Dan lopen we alles even na en zetten we de kleppen op 0.25
Ik verwacht dan het pingelen wel te kunnen verhelpen.
Er zit overigens nu BP ultimate 98 in. Is er nóg betere benzine te verkrijgen?
Qua rijden:
Ze is bakken sneller dan de standaard 323. Vooral het oppakken onderin is ronduit indrukwekkend.
Ondanks dat ik zeer voorzichtig rij en onder geen beding boven de 3500rpm uitkom.
Ze is ook zuiniger, 1:11 vandaag. Nu was het daar niet om te doen, maar tis wel opvallend.
Ik ben nu net terug van 430 kilometer zakelijk rondrijden.
Dikke pret! Hij pingelt nog wel bij deellast op 2000-3000rpm.
Klepspeling staat ivm inlopen nu nog op 0.30
CO staat op 1.8
Ontsteking staat grofweg goed.
Maandag as mag ik even naar onze digimonteur Peter. Dan lopen we alles even na en zetten we de kleppen op 0.25
Ik verwacht dan het pingelen wel te kunnen verhelpen.
Er zit overigens nu BP ultimate 98 in. Is er nóg betere benzine te verkrijgen?
Qua rijden:
Ze is bakken sneller dan de standaard 323. Vooral het oppakken onderin is ronduit indrukwekkend.
Ondanks dat ik zeer voorzichtig rij en onder geen beding boven de 3500rpm uitkom.
Ze is ook zuiniger, 1:11 vandaag. Nu was het daar niet om te doen, maar tis wel opvallend.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
