Het groot niet te vermijden off-topic topic

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by uwbuurman »

Ik schrijf verder:
uwbuurman wrote:Dat hij een paar tikken te veel krijgt en een paar mooie blauwe ogen krijgt aan gemeten, daar zal een rechter niet moeilijk over doen. Maar gereanimeerd moeten worden is te veel...
ik snap dat je iemand afbreekt als ze aan je spullen komen, maar ik denk dat je iemand beter een pakje ros kunt geven en dan netjes overdragen dan m half of helemaal dood te meppen.

It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Ik denk dat die houding ook te maken heeft met de manier waarop we in NL met misdadigers omgaan. Inbrekers lopen na enkele uren weer buiten, moordenaars worden vrijgesproken omdat als er vier man op iemand hebben ingetrapt niet bewezen kan worden wie de dodelijke trap heeft toegediend, en de rest van de criminelen komt vervroegd vrij bij gebrek aan cellen. En vervolgens verhuren wij onze overtollige cellen aan België :shock maar goed dat is het zieke rechtsstelsel en niet de politie dus terug naar politie:

Michel schreef al wat over mijn solar lampjes... mannen lopen weg met die lampjes, verderop start een auto, maar de politie kan die auto niet aanhouden want we hebben geen reflecterend vest aan (wel een zaklamp en in een helder verlichte straat). Natuurlijk mag ik er niet achteraan met 60cm pijp, maar zo vraag je er wel om dat mensen het vertrouwen verliezen in het nichtenhandje (voorheen sterke arm) en eigen rechter gaan spelen.
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

evident dat het sentiment voortkomt uit gebrekkig handelen. Die kerel die in coma is geslagen voor het inbreken in de sporthal was er voor de 16de (u leest het goed, de zestiende!) keer om in te breken. De heilige hermandad had m bij de 4de keer al moeten opwachten, hij had een jaar cel moeten hebben. Maar dat gebeurt niet en dan krijg je dus excessen.

Blijf ik op mijn standpunt: incompetentie van politie/justitie mag niet leiden tot eigenrichting. (Bijna) doodslaan is straffen, dat mag niet. Dat er geen vertrouwen is in het apparaat en dat je dan een inbreker je huis uit mept en dat erg uitbundig doet, dat snap ik heel goed. En dat je zijn tanden uit zijn muil slaat, tja, die dingen komen voor. Maar met 4 mannen iemand in coma rammen, dan ben je zelf niet beter. Dat is oog om oog en tand om tand. Dat is overigens een belangrijk aspect uit de Sharia en wat mij betreft moeten we zorgen dat we daar verre van blijven.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1987 BMW 325iA cabriolet
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

uwbuurman wrote:...Maar met 4 mannen iemand in coma rammen, dan ben je zelf niet beter. Dat is oog om oog en tand om tand. Dat is overigens een belangrijk aspect uit de Sharia en wat mij betreft moeten we zorgen dat we daar verre van blijven.
Voordat je denkt dat ik zelf helemaal ben losgeslagen, hiermee ben ik het geheel eens hoor. Maar dat je in the heat of the moment iemand je huis uit mept met alles wat je hebt, tsja dat lijkt me eerlijk gezegd een heel normale reactie
Regards/groeten, Jeroen
jamesV
E21 Pro

Post by jamesV »

ik snap dat je iemand afbreekt als ze aan je spullen komen, maar ik denk dat je iemand beter een pakje ros kunt geven en dan netjes overdragen dan m half of helemaal dood te meppen.
volledig mee eens maaaaar... eenmaal in de situatie ga je anders denken! Het is nu zo'n 2 jaar geleden bij ons en nog steeds zien vrouw en kinderen daarvan af! Achteraf gezien was de diefstal van onze bmw, waar we voor gespaard hadden, nog het minste van onze zorgen. Bij het minste dat we horen 's nachts komt die spanning.. of je dit nu wilt of niet. Ik ben die bewuste nacht niet wakker geworden en al 2 jaar vraag ik mij af of dit nu net goed was of niet... hopelijk moeten we het niet meer meemaken. En is het wel zo.. en ik heb de kans, 't ja dan vrees ik dat ik mijzelf niet onder controle zal hebben.
Natuurlijk mag ik er niet achteraan met 60cm pijp, maar zo vraag je er wel om dat mensen het vertrouwen verliezen in het nichtenhandje (voorheen sterke arm) en eigen rechter gaan spelen.
en dit is nu net het probleem.. toen ze onze bmw meenamen was de eerste reactie van de arm der wet 'hog.. die zal je niet meer terug zien hoor'. verklaring afgenomen en nooit meer iets van gehoord. Zelfde verhaal gehoord in mijn regio waar ze de dader toevallig konden oppakken maar omdat het om een Noord Fransman ging was die na een paar uur al terug thuis..
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

Jeroen wrote: Voordat je denkt dat ik zelf helemaal ben losgeslagen, hiermee ben ik het geheel eens hoor. Maar dat je in the heat of the moment iemand je huis uit mept met alles wat je hebt, tsja dat lijkt me eerlijk gezegd een heel normale reactie
Zoals vaker: we zitten op 1 lijn. ik denk niet dat je bent losgeslagen, ik sta ook niet voor mezelf in als er iemand in mijn huis is die er niet hoort. Ik hoop alleen dat ik tijdig bij zinnen kom voor ik m verzuip in de vaart achter in de tuin.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1987 BMW 325iA cabriolet
jamesV
E21 Pro

Post by jamesV »

dat bedoel ik dus
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Inmiddels wel genoeg frustraties opgeroepen en schedelbasisfracturen gemept, het mag wel weer wat luchtiger. En ziehier de advertentie die toch bijna zorgt dat ik een Audi wil. Bijna, en het is een Audi, anders had ik de adv wel in het Marktplaats draadje gedropt. Nee, deze is gewoon zeer vermakelijk!

http://link.marktplaats.nl/499837821
Regards/groeten, Jeroen
jamesV
E21 Pro

Post by jamesV »

Inmiddels wel genoeg frustraties opgeroepen en schedelbasisfracturen gemept
we waren nu net goe bezig :innocent
deze is gewoon zeer vermakelijk!
het lezen alleen al... schitterend!
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

Whahahahahahahahahaha.... snik, snuif

whahahahahahahaa
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1987 BMW 325iA cabriolet
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Schitterende advertentie.

Mijn vader heeft zo'n audi 1.6 diesel gehad (een turbo weliswaar maar toch). Is inderdaad een saaie auto maar rijdt best redelijk als belastingvrij iets.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Jeroen wrote:Inmiddels wel genoeg frustraties opgeroepen en schedelbasisfracturen gemept, het mag wel weer wat luchtiger. En ziehier de advertentie die toch bijna zorgt dat ik een Audi wil. Bijna, en het is een Audi, anders had ik de adv wel in het Marktplaats draadje gedropt. Nee, deze is gewoon zeer vermakelijk!

http://link.marktplaats.nl/499837821

Ik zie dat je ook al geboden hebt??
Ik had de advertentie ook al op een ander forum gezien, erg grappig!
En niet onbelangrijk: als je echt origineel bent krijg je zo een heleboel gratis aandacht!
Hij gaat dit ding wel verkopen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

323baur wrote:Ik zie dat je ook al geboden hebt??
Niks mooiers dan een Audi boot met de motor VOOR de vooras dus dat moet een bod van mij zijn ja :stupidme
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Ik dacht al zoiets.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Image
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply