Patrick ... maak je maar geen zorgen hoor. Dit zit wel goed. Als het klaar heb je een mooie auto voor terug...
Remy: zwarte 323i 2.7i 1981
- Bempie21
- E21 Fanatic
- Posts: 202
- Joined: Fri Dec 05, 2008 8:07 pm
- My E21(s): E21 '81 323i
- Facebook page: https://www.facebook.com/deukjesdokter/
- Location: Apeldoorn, The Netherlands
- Contact:
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Pfffffffffffffffffffffff wat een super mooi werk zeg. Supppper gaaf hoe het gaat hiero..
Patrick ... maak je maar geen zorgen hoor. Dit zit wel goed. Als het klaar heb je een mooie auto voor terug...
voor gertjan...
Patrick ... maak je maar geen zorgen hoor. Dit zit wel goed. Als het klaar heb je een mooie auto voor terug...
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Vandaag de tijd gevonden om weer hier mee bezig te gaan
eerst heb ik de resten van de wielkuip/kokerbalk verwijdert

ook van de binnenkoker was niet veel meer goed

hier dan ook een nieuwe hoek aan gemaakt

deze is te lang maar die maak ik op lengte als de koker eraan komt
daarna de 2 nieuwe wielkuip delen aanelkaar gemaakt



gepuntlast

en de binnennaad gelijmd/kit

daarna de kuip in de auto gelast




en als laatst nog de koffervloer passen

nu ligt het ff stil aankomende week geen tijd
en aankomende weekend een lang weekend WEG
eerst heb ik de resten van de wielkuip/kokerbalk verwijdert

ook van de binnenkoker was niet veel meer goed

hier dan ook een nieuwe hoek aan gemaakt

deze is te lang maar die maak ik op lengte als de koker eraan komt
daarna de 2 nieuwe wielkuip delen aanelkaar gemaakt



gepuntlast

en de binnennaad gelijmd/kit

daarna de kuip in de auto gelast




en als laatst nog de koffervloer passen

nu ligt het ff stil aankomende week geen tijd
en aankomende weekend een lang weekend WEG
Groeten Gert jan.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Weer lekker bezig geweest vandaag zo te zien Gert jan, ziet er goed uit.
Volgende week kalme dienst begrijp ik, jammer voor mij maar je moet ook zeker op z'n tijd aan jezelf denken.
Geniet ervan, veel plezier en lekker je rust pakken ............ kan je die week erna weer volgas van start
Volgende week kalme dienst begrijp ik, jammer voor mij maar je moet ook zeker op z'n tijd aan jezelf denken.
Geniet ervan, veel plezier en lekker je rust pakken ............ kan je die week erna weer volgas van start
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Mooi werk hoor. Ziet er goed uit!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
gaan we doen met hopelijk wat hogere temperaturen (+15-20)pattam2009 wrote: veel plezier en lekker je rust pakken ............ kan je die week erna weer volgas van start
en die week erna heb ik niks anders dan jouw auto gepland
Groeten Gert jan.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Nu ik zelf niets aan het chassis kan doen ben ik bezig met één van de vele andere dingen die nog te doen zijn.
in dit geval de brandstofpomp waar ik een aantal vragen over heb, o.a.
is de brandsof pomp van een e30 2.5 anders als de pomp die op de e21 323i zit?
of de pomp van een b6 2.8 zit daar t.o.v. de 323i nog een verschil in.
de rede waarom ik dit wil weten is omdat er een b25 2.7 op de planning staat.
Wat is precies het onderdeel naast de pomp zelf en de werking ervan.
even een foto van Arnold geleend als voorbeeld en inspiratie

Laatste vraag voor nu, hoe zit het ook alweer met de tdrie kleine diabolo ophang rubbers,
zijn deze nog gewoon te bestellen bij de dealer? ik meen hier iets over gelezen te hebben maar kan dit niet meer terug vinden.
in dit geval de brandstofpomp waar ik een aantal vragen over heb, o.a.
is de brandsof pomp van een e30 2.5 anders als de pomp die op de e21 323i zit?
of de pomp van een b6 2.8 zit daar t.o.v. de 323i nog een verschil in.
de rede waarom ik dit wil weten is omdat er een b25 2.7 op de planning staat.
Wat is precies het onderdeel naast de pomp zelf en de werking ervan.
even een foto van Arnold geleend als voorbeeld en inspiratie

Laatste vraag voor nu, hoe zit het ook alweer met de tdrie kleine diabolo ophang rubbers,
zijn deze nog gewoon te bestellen bij de dealer? ik meen hier iets over gelezen te hebben maar kan dit niet meer terug vinden.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19159
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
1: pomp van e30 m20b25 is anders. Zie maar in mijn draadje van de E30. 
2: als je die rubbertjes met aan beide einden een stukje draad bedoeld, dan zijn die gewoon verkrijgbaar bij de dealer. Ik heb ze op mijn E30 pomp ook vervangen.

2: als je die rubbertjes met aan beide einden een stukje draad bedoeld, dan zijn die gewoon verkrijgbaar bij de dealer. Ik heb ze op mijn E30 pomp ook vervangen.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Oke Koos, vraag over rubbers opgelost
de opbouw is zeker anders bij de e30 maar zou de capacitiet van de pomp ook anders zijn t.o.v. de e21 pomp.
Als je de pomp van Arnold bekijkt zie je zo geen verschil
, maar kan me wel voorstellen dat de 2.8 meer vraagt.

de opbouw is zeker anders bij de e30 maar zou de capacitiet van de pomp ook anders zijn t.o.v. de e21 pomp.
Als je de pomp van Arnold bekijkt zie je zo geen verschil

Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29989
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Valt wel meer hoor, het principe bij injectie is een flinke overdruk die vervolgens gereguleerd wordt door een drukregelaar, de rest wordt dan weer retour gestuurd. Dus kan heel goed dat beide setups zich prima van hun taak kunnen kwijten.
Regards/groeten, Jeroen
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
gewoon kijken in vraagbaak hoeveel de brandstofpomp moet leveren bij een 2.5, dit vervolgens te testen door het langetje in een maatemmer te stoppen en voor een bepaalde tijdsduur kijken hoeveel hij verpompt. als hij voldoet voldoet hij. zoals jeroen al zei, overmatig veel brandstof word gewoon retourgestuurd. zelf weet ik haast zeker dat de e21 pomp wel voldoet....
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Vorige week het subframe van de achteras kaal gemaakt.

Het meerendeel doe ik zelf stralen en spuiten maar omdat het subframe te groot voor mijn straal kast is heb ik dit laten stralen.
Poedercoaten is ook mogelijk bij dit bedrijf en maar gelijk laten doen. Vanmiddag het frame opgehaald en moet zeggen, daar kan een spuitbus niet tegenop.
Mooi strak in een dikke laag.


Het meerendeel doe ik zelf stralen en spuiten maar omdat het subframe te groot voor mijn straal kast is heb ik dit laten stralen.
Poedercoaten is ook mogelijk bij dit bedrijf en maar gelijk laten doen. Vanmiddag het frame opgehaald en moet zeggen, daar kan een spuitbus niet tegenop.
Mooi strak in een dikke laag.

Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Mag ik vragen waar je dit heb laten doen en de kosten? Dit is waarschijnlijk een stuk dichterbij mijzelf dan Friesland.pattam2009 wrote:Vorige week het subframe van de achteras kaal gemaakt.
Het meerendeel doe ik zelf stralen en spuiten maar omdat het subframe te groot voor mijn straal kast is heb ik dit laten stralen.
Poedercoaten is ook mogelijk bij dit bedrijf en maar gelijk laten doen. Vanmiddag het frame opgehaald en moet zeggen, daar kan een spuitbus niet tegenop.
Mooi strak in een dikke laag.
Ik heb ook nog verschillende ondersteldelen welke gedaan moeten worden.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Ook ik heb weer wat gedaan
ik heb vanavond de deur eruit gehaald
en de rechter kokerbalk verwijderd en daar zit een eerder gerepareerde plek aan.

de binnenplaat is dus totaal niet gerepareerd

ook heb ik de kriksteun/vloerdeel eruit gehaald

daarna eerst de binnenplaat gerepareerd
eerst een reparatiestukje gemaakt

en erin gelast


en op lengte gemaakt aan de hand van de nieuwe kokerbalk

morgen weer verder
ik heb vanavond de deur eruit gehaald
en de rechter kokerbalk verwijderd en daar zit een eerder gerepareerde plek aan.

de binnenplaat is dus totaal niet gerepareerd

ook heb ik de kriksteun/vloerdeel eruit gehaald

daarna eerst de binnenplaat gerepareerd
eerst een reparatiestukje gemaakt

en erin gelast


en op lengte gemaakt aan de hand van de nieuwe kokerbalk

morgen weer verder
Groeten Gert jan.
