Op letten bij LPG inbouw

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
Tjurd
Upcoming E21 fanatic

Op letten bij LPG inbouw

Post by Tjurd »

Beste forumers,

Ik wil op gas gaan rijden,

Ik heb het één en ander uitgezocht en gerekend, ben geen haastige rijder en voor mij kan het goed uit.
Nu heb ik zelf een paar wensen, Starten op benzine lijkt me beter (winter e.d.) ring tank i.p.v. reserve wiel en tanken achter de kenteken plaat.
Nu ben ik zelf redelijk technisch onderlegd echter heb ik weinig tot geen ervaring met LPG

Waar moet ik op letten, wat voor type verdamper of systeem e.t.c.
Hoe kan ik controleren dat mijn inbouwer goed werk levert op het cosmetische na?

Graag hoor ik van jullie hoe en wat.

Ps. Bespaar me de meningen over op gas rijden ;) :innocent

Groeten

1979 e21 320 automatic
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Re: Op letten bij LPG inbouw

Post by Peter V. »

Je moet even contact opnemen met deze mensen. Zij kunnen je precies uitleggen hoe en wat.

http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/ ... s/61481037
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
sten_91
Upcoming E21 fanatic

Post by sten_91 »

ik heb ook een lpg-installatie. mocht je er niet uitkomen kan ik wel bijv het nr van de verdamper opzoeken o.i.d.
Wilmo
E21 Mad

Post by Wilmo »

Precies, kijk even op de site. Voor 640 euro heb je alles, verdamper, elektronica, tank (58 liter ringtank), de hele meut. Wil je er dan nog bougies en een kleppensmeersysteem bij dan kom je op 720 uit voor een viercilinder. En kijk even uit naar mijn verslagje, ik heb het namelijk net gedaan, maar nog niet getypt.

Tankaansluiting kan achter de benzineklep, starten op gas gaat prima er zit een relais bij waarmee je dat allemaal kan bedienen vanuit je zetel. Verdamper moet gewoon een verdamper zijn, het mengstukje voor op je carburateur is iets specifieker, maar ook geen probleem.

Jij hoeft niet te keuren, dat doet de RDW voor je. Goed is goed.

Als je het zelf niet wilt inbouwen, kan ik begrijpen, dan zit bv in Rotterdam Agin. Die zouden het voor 1250 euro voor me inbouwen, inclusief 2 jaar garantie en een vervangende auto tijdens de inbouw.
jeroen beverdam
Upcoming E21 fanatic

Post by jeroen beverdam »

hoeveel gasrijders hebben we hier eigelijk?
wat zijn jullie ervaringen?

Jeroen Beverdam
Mikkel
Newbee

Post by Mikkel »

Ik rij nog niet zo lang e21 maar wel op LPG. Zo'n 2-3 maandjes heb ik denk ik gereden en nu staat hij even stil vanwege wat reparatiewerk :whistle .

318 carb met een lpgstuk onder de carburateur. Gastank achterin van 75? liter. Altijd op gas starten en loopt goed. een keer in de week even switchen naar benzine op de snelweg zodat ook het benzine systeem goed blijft werken. Het verbruik op LPG is gemiddeld 1 op 8. Maarja als je dat omrekend naar de huidige benzine prijzen rij je 1 op 19 :driving
Post Reply