A-stijl, B-stijl

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
XQ80
Upcoming E21 fanatic
Posts: 87
Joined: Tue Oct 25, 2011 8:59 am
Location: Halsteren

A-stijl, B-stijl

Post by XQ80 »

Beste allemaal,

Gisteren op de Sharknosemeeting veel mooie en vooral nette E21-jes gezien. Mijn eigen auto heeft wat eerste tekenen van roest aan de A-stijl onder bij de voorruit en de B-stijl zowel aan de boven als aan de onderkant. Deze zomer wil ik nog lekker toeren en komend najaar wil ik deze plekjes gaan aanpakken maar hoe pak ik dat aan? Nieuwe delen zoeken? Zijn die nog leverbaar? Omdat de rest van het plaatwerk nog heel netjes is heb ik geen zin om hele carrosserie-delen te gaan vervangen natuurlijk.

Thanks!


BMW 3(15), 1983 #Restauratie#
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: A-stijl, B-stijl

Post by Jeroen »

A en B stijlen zijn een vast onderdeel van het chassis en die hebben nogal wat te lijden van een iets minder stijve carrosserie. Anyway, lassen is de enige juist oplossing, en dan het liefst door een echte specialist zodat er daarna zonder enig gebruik van plamuur weer verse lak overheen kan.
Regards/groeten, Jeroen
XQ80
Upcoming E21 fanatic
Posts: 87
Joined: Tue Oct 25, 2011 8:59 am
Location: Halsteren

Re: A-stijl, B-stijl

Post by XQ80 »

Een specialist zou het beste zijn inderdaad, zal eens rondvragen in de buurt, verschrikkelijk duur kan het niet zijn als ik zelf een beetje voorwerk doe neem ik aan. Iemand daar ervaring mee qua kosten?
BMW 3(15), 1983 #Restauratie#
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: A-stijl, B-stijl

Post by Wondermike »

Ik denk dat de volledige diagnose pas gesteld kan worden als je je voorraam eruit haald.
Dan komt helaas vaak de 80% regel te voorschijn.
So many cars, so little time
Post Reply