Wat heb jij vandaag gedaan?
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gek he dat sommige delen van je lichaam het gemiddelde zo omhoog trekken..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gemiddeld gewicht? 

Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Doe maar zonder ons..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Getreurd! Voor wie het gemist heeft in het engelse gedeelte staat het verhaal van hoe MIB van Mark in vlammen is opgegaan...
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=18127
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=18127
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik las het net..
Wederom (misschien..) het bewijs: zorg voor goede electrische aansluitingen! Solderen, en geen kroonsteentjes, scotchblokjes en meer van die ongein.
Oh ja, ennuh een geldige taxatie...
Wederom (misschien..) het bewijs: zorg voor goede electrische aansluitingen! Solderen, en geen kroonsteentjes, scotchblokjes en meer van die ongein.
Oh ja, ennuh een geldige taxatie...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Sja als het idd kortsluiting is geweest, er zijn er ook al mensen die spreken over een mogelijke brandstoflekkage. Zullen we 't ooit weten?
In elk geval erg triest, dat wens je niemand toe!
In elk geval erg triest, dat wens je niemand toe!
Regards/groeten, Jeroen
- pattam2009
- E21 VIP
- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik heb het zelfde meegemaakt na een koprevisie met mijn e21 320 in 1991.
Wat er is gebeurd is dat ik de gehele carburateur met slang en al van het spruitstuk had los gemaakt.
nadat ik de nieuwe kleppen enz. had gerepareerd heb ik de carburateur compleet met slangen weer terug geplaatst op het spruitstuk.
Tijdens de proefrit bleef het toerental wat hoog nalopen, na een eerste blik onder de motorkap niets afwijkends te zien, paar kilometers verder bleef het toerental op 3000 toeren draaien met de koppeling in.
Ik weet nog dat ik de motor uit zetten om onder de motorkap te gaan kijken, na het uitstappen starte de motor zichzelf.
omdat de versnelling nog in zijn 1 stond ging die er vandoor
ik kan je vertellen dat is een bizarre ervaring.
na zo'n 10 meter kwam die tot stilstand tegen een paaltje en vloog in de brand, nog proberen te blussen maar helaas, zelfde plaatje als mark z'n E21.
Conclusie, een lekke brandstof slang precies boven de start motor, kortsluiting om te starten en brandstof om te branden.
Tip, oude slangen nooit buigen
Wat er is gebeurd is dat ik de gehele carburateur met slang en al van het spruitstuk had los gemaakt.
nadat ik de nieuwe kleppen enz. had gerepareerd heb ik de carburateur compleet met slangen weer terug geplaatst op het spruitstuk.
Tijdens de proefrit bleef het toerental wat hoog nalopen, na een eerste blik onder de motorkap niets afwijkends te zien, paar kilometers verder bleef het toerental op 3000 toeren draaien met de koppeling in.
Ik weet nog dat ik de motor uit zetten om onder de motorkap te gaan kijken, na het uitstappen starte de motor zichzelf.
omdat de versnelling nog in zijn 1 stond ging die er vandoor

na zo'n 10 meter kwam die tot stilstand tegen een paaltje en vloog in de brand, nog proberen te blussen maar helaas, zelfde plaatje als mark z'n E21.
Conclusie, een lekke brandstof slang precies boven de start motor, kortsluiting om te starten en brandstof om te branden.
Tip, oude slangen nooit buigen

Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ouch! Sja oude slangen moet je ook tijdig vervangen. Zitten er droogtescheurtjes in niet wachten maar vervangen...
Wat heb ik gedaan... de Baur opgehaald, die kan er weer even tegenaan met 2 jaar APK. Met een opmerking op het rapport over kantjeboord profiel op de achterbanden. Snap er niks van
Wat heb ik gedaan... de Baur opgehaald, die kan er weer even tegenaan met 2 jaar APK. Met een opmerking op het rapport over kantjeboord profiel op de achterbanden. Snap er niks van

Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4598
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag hoogswaarschijnlijk de laatste meters met de 84'er e30 gereden .. van de garage vooraan naar de garage achteraan .. toch wel een 50m
daar zal hij blijven staan tot de opvolger er komt ... net toen ik met de auto zonder snuit buiten kwam ... een groep fietsers .. die hadden precies nog nooit een e30 bmw gezien
.
Na 6 weken stilstaan kwam het blokje gretig tot leven en hing net als altijd zeer gretig aan de gas (zeker niets aan de hand hiermee dus)
.. alleen spijtig dat de omkadering niet meer aanwezig is .. ik had zo'n zin in een toertje
was weer even een moeilijk moment maar deze verhuis moest gebeuren ...
e21 staat weer op zijn vertrouwde plek bij de cabrio
Gerrit


Na 6 weken stilstaan kwam het blokje gretig tot leven en hing net als altijd zeer gretig aan de gas (zeker niets aan de hand hiermee dus)


e21 staat weer op zijn vertrouwde plek bij de cabrio
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12122
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Nogmaals gelukkig dat er met het blok niets aan de hand is. Een nieuwe ombouw komt er vast wel!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Tsja erg triest, had je niet de neiging om toch nog even te proberen hoe de auto reed? Alles werkt nog! 

Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Oh en net een schaalmodelletje gescoord van een groep 2 E21 320. Geen mega uitgebouwde groep 5 auto maar daarmee wel aparter en leuker vind ik, zeker met sidepipe! Zou exclusief beschikbaar zijn bij deze aanbieder en er zijn 500 stuks beschikbaar.
http://www.modelcarworld.de/relaunch/sh ... R&c=171655

http://www.modelcarworld.de/relaunch/sh ... R&c=171655

Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4598
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Idd alles werkt nog en die neiging was er ook wel maar de dorpsstraat hier is daarvoor niet geschikt .. draait ook op een gesloten koelcircuit dus na 5 min gaat de thermostaat open en dan kan ik niet anders dan de motor afzetten ...Jeroen wrote:Tsja erg triest, had je niet de neiging om toch nog even te proberen hoe de auto reed? Alles werkt nog!
Ik ken ook een carrosier van de oude garde die de wagen zou kunnen herstellen (ik heb zijn werk al gezien en mogen ondervinden op een e30 die op zolder in de betonnen muur is gegaan .. die was er erger aan toe dan de mijne en rijd terug rond en stuurt terug zo scherp als voorheen) maar die kosten zijn hoger dan wat een gemiddeld goede e30 325i moet kosten dus dat gaan we maar niet doen ...
Geduld hebben er zit niets anders op ...
BTW mooi modelletje
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Heel verstandig Gerrit. Deze koets moet je niet meer willen gebruiken, ondanks de kunde van wie dan ook.
Koetsjes zat..
Koetsjes zat..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.