30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoort
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
Gerwin heeft de boel behoorlijk lopen ophouden!
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
Zelfs het dafje drukt hem op
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
Ach, ga me ook niet verdedigen...
Ik heb op mijn manier iig veel plezier gehad en aardig wat geleerd, vind de foto's geweldig!
Ik heb op mijn manier iig veel plezier gehad en aardig wat geleerd, vind de foto's geweldig!
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
prachtig om te zien hoe het verschil is in wielvlucht voor en achter. Achter behoorlijk positief en voor soms bijna negatief. De rol van de Alpina lijkt ook groter dan van de auto van Sven. Komt dat door die dikke Tseard?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
Dat viel me ook al op, Arnold zal ook wel wat harder gegaan zijn maar desondanks wil die auto wel (nog) dikkere stabi's hebben.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
Mooi hoor zo'n e21 in de bocht zien hangen.
Leuk ook om te zien dat we bijna allemaal nagenoeg dezelfde lijn volgen.
Leuk ook om te zien dat we bijna allemaal nagenoeg dezelfde lijn volgen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
Mooie actieplaatjes
Is inderdaad best een flinke helling die de E21 maakt in zo'n bocht.
Goed dat ze vorig jaar niet hebben gefotografeerd want als ze mijn E21 erop hadden gezet was het nog erger geweest.
De actiefilmpjes van mijn zijde stellen niet veel voor. Ik zal ze eens goed bekijken of het de moeite loont om ze te posten.
Is inderdaad best een flinke helling die de E21 maakt in zo'n bocht.
Goed dat ze vorig jaar niet hebben gefotografeerd want als ze mijn E21 erop hadden gezet was het nog erger geweest.
De actiefilmpjes van mijn zijde stellen niet veel voor. Ik zal ze eens goed bekijken of het de moeite loont om ze te posten.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
In elk geval zien we in dit filmpje het rode gevaar in actie!
Regards/groeten, Jeroen
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
Precies.Jeroen wrote: Arnold zal ook wel wat harder gegaan zijn .
Ik heb op de grens gereden van wat mijn banden konden hebben. Neem de hoogte van de band en vanaf de velg gerekend is 2 cm nog vuil, de rest van de hoogte is schoon gereden
Ik ga hem volgend jaar even naar de uitlijn specialist brengen.
Ik ga de stabi achter nog 1 tandje strakker zetten. Dan is deze uitgesteld ook.
De film staat te laden. Deze duurt zo'n 25 minuten.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
Ik denk dat je achter niet strakker moet zetten hoor, wordt 'ie alleen maar meer overstuurd van en in de regen wordt 't dan wel tricky. Ik denk dat je voornamelijk aan de voorkant winst kunt behalen. Zo'n stabi die je erbij zet misschien, maar die engelsen hebben vast ook nog wel een adresje voor een dikkere stabi voor.
Regards/groeten, Jeroen
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
Al is het alleen maar om het geluid.Peter V. wrote: De actiefilmpjes van mijn zijde stellen niet veel voor. Ik zal ze eens goed bekijken of het de moeite loont om ze te posten.
Hup, alles uploaden en dan maken wij wel uit of het de moeite waard is.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
Ik heb meer last van onderstuur dan van overstuur. In 2 bochten, waaronder de tarzanbocht, had ik daar behoorlijk last van en dat probeer ik met nog meer gas geven te reduceren.Jeroen wrote:Ik denk dat je achter niet strakker moet zetten hoor, wordt 'ie alleen maar meer overstuurd van en in de regen wordt 't dan wel tricky. Ik denk dat je voornamelijk aan de voorkant winst kunt behalen. Zo'n stabi die je erbij zet misschien, maar die engelsen hebben vast ook nog wel een adresje voor een dikkere stabi voor.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
Onderstuur is natuurlijk een bekende issue met het gewicht van een M30 voorin, en als je ziet hoe de auto aan de voorzijde overhelt, dat voegt alleen nog maar meer onderstuur toe. Dus ik zou eerder kijken hoe je dat overhellen kunt reduceren met de juiste dempers/veren/stabi's. Dan pak je het probleem bij de basis aan in plaats van te gaan compenseren aan de achterzijde. Je hebt gezien wat voor effect een paar simpele ingrepen hebben aan de achterzijde, misschien is de voorkant ook wel aan zoiets toe. Had jij trouwens een veerpootbrug erop aan de voorkant? Kan ik me niet eens herinneren...
Regards/groeten, Jeroen
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
Ja en die wil ik ook nog eens doorlassenJeroen wrote:Had jij trouwens een veerpootbrug erop aan de voorkant?
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor
Mee eens, rond die scharnierpunten verstevigen. Dan doe ik ook mee. FF puntlasjes in gemonteerde toestand om de maat goed te hebben voor je eigen auto en dan nog even verder verstevigen. Weet wel dat ik destijds ook een driedelige had op de 320iS, overstap naar de huidige eendelige leverde al een leuk verschil op. Andere optie is wat ik op die groene heb. Nou is dat wel een knutselwerk maar dat idee is wel goed, en staat netjes. Een beetje lasser moet dat wel in elkaar kunnen krijgen. Vraag is alleen of dat langs het inlaatspruitstuk van een B6 past.
Regards/groeten, Jeroen