Omdat ik vanacht om 4 uur wakker werd en niet meer kon slapen, is het gaan malen in mijn kop; heb ik vaker, kwaaltje van me...
Toen is het idee ontstaan om een E21 te pakken en daar een krachtig 4 cilinder motorfiets-blok in te hangen. Omdat het toch een trackdayracer wordt, trek ik er alles uit wat niet nodig is, ik ga er toch niet mee naar RDW. Wat overblijft is dan een koets met ophanging en wielen.
Nu dacht ik zelf om de cardanas te verlengen tpv de versnellings bak en deze te laten draaien in 2 lagerblokken. Op het uiteinde komt dan het kettingwiel en zo kan ik de overbrenging naar Motorfietsblok maken.
Ik weet het; het is vrij ambitieus, maar moet toch te doen zijn? Of heeft er iemand ooit zoiets (in een E21) gezien op internet of zo?
Zou een standaard diff een 175 pk van motorfiets (met relatief laag koppel) aankunnen?
Nu wil ik de remmen ook goed in orde hebben en daarover heb ik wat vragen:
Is alleen de 323i voorzien van schijven aan achteras? Of de 320 bijvoorbeeld ook?
Zijn de remmen aan voorzijde van alle E21's gelijk? Of zijn er betere (Geventileerde) exemplaren? Wellicht weet iemand of het bijv van E36 pas is (te maken)?
Het is nog maar een idee en ik heb er eigenlijk toch geen tijd voor waarschijnlijk, maar wie weet.... Het is in ieder geval leuk om over te fantaseren en te ouwehoeren toch?