Petitie mrb vrijstelling youngtimers
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Petitie mrb vrijstelling youngtimers
Even gekopieerd van af het e23 forum.
De zoveelste petitie, maar dan wel eentje die de moeite waard is en ook wel kans van slagen heeft gezien de namen die er bij staan.
Note: ik alleen de boodschapper en heb geen enkele wijze invloed danwel medeverantwoording omtrent onderstaand initiatief.
Ik heb wel getekend....
----
Onze missie:
Onvoorwaardelijk behoud van de regeling vrijstelling motorrijtuigenbelasting (MRB) zoals we die tot nu toe kennen.
De insteek:
Vertrouwen. Een overheid moet immers betrouwbaar zijn. Een regel zonder dringende noodzaak in een tijdsbestek van enkele jaren herhaaldelijk veranderen wekt bij de burger geen vertrouwen.
De feiten:
De staatssecretaris heeft zijn standpunten grotendeels gebaseerd op verkeerde feiten en subjectieve rapporten. Tevens heeft hij met de verkeerde instanties gesproken; de alliantie vertegenwoordigt immers maar een heel klein deel van de oldtimerliefhebbers, en enkele leden van die alliantie hadden zelfs geheel andere belangen te verdedigen.
Wat ging er tot nu toe mis?
Zo’n beetje alles. Vanaf de vooringestelde aversie tegen youngtimers en oldtimers van de staatssecretaris tot de jammerlijk gekozen strategie van FEHAC en KNAC. Om over de overige blunders nog maar te zwijgen.
Kunnen we de zaak nu nog omdraaien?
Ja. Wij denken van wel. Het is nog niet te laat, maar we moeten nu wel alle zeilen bijzetten. Garanties zijn er dan ook niet, maar we gaan het proberen!
Wat kun jij doen?
Ben jij de trotse bezitter van een of diverse oldtimers of youngtimers, dus auto’s, motoren, vrachtwagens, 4x4, customs en alle daaraan aanverwante stromingen? Raakt deze gewijzigde regeling jou keihard in je portemonnee? Draag je op een andere manier het in stand houden van ons rijdend cultureel erfgoed een warm hart toe? Dan kun jij ons helpen. Wij moeten de politiek bewijzen over een sterke en grote achterban te beschikken. Hoe groter onze achterban, hoe sterker onze lobby. Schrijf je nu in op http://www.vrijstellingoldtimer.nl, ook al heb je al eerder een petitie ondertekend. We hebben vóór 14 mei minimaal 70.000 inschrijvingen nodig, anders gaat het niet lukken.
Abonneer je ook op de Facebookgroep ‘Oldtimerliefhebbers’ (http://bit.ly/oldtimerliefhebbers) en blijf op de hoogte van alles wat speelt. En nog belangrijker: deel dit met je vrienden, je club, de forums waar je in zit of de redactie van je lijfblad. Help ons mee met het terugdraaien van deze draconische maatregel. Ons motto: Samen Sterk!
Wie zijn wij?
Wouter van Embden – voorzitter Stichting Autobelangen
Hans Horwitz – ondernemer
Stefan van Waals – ondernemer
Arjan Lenoir - fanatiek klassiekerliefhebber
Edwin Melotte - verzamelaar en ondernemer
Marco Hof - hoofdredacteur Auto Motor Youngtimer
Maria Pels - ondernemer
Maarten Wilbers - uitgever Auto Motor Klassiek
PS: De bijdrage die na je inschrijving wordt gevraagd is overigens geheel vrijwillig. Wil je dat niet, kun je na het tekenen voor je steun eenvoudig het browservenster sluiten.
De zoveelste petitie, maar dan wel eentje die de moeite waard is en ook wel kans van slagen heeft gezien de namen die er bij staan.
Note: ik alleen de boodschapper en heb geen enkele wijze invloed danwel medeverantwoording omtrent onderstaand initiatief.
Ik heb wel getekend....
----
Onze missie:
Onvoorwaardelijk behoud van de regeling vrijstelling motorrijtuigenbelasting (MRB) zoals we die tot nu toe kennen.
De insteek:
Vertrouwen. Een overheid moet immers betrouwbaar zijn. Een regel zonder dringende noodzaak in een tijdsbestek van enkele jaren herhaaldelijk veranderen wekt bij de burger geen vertrouwen.
De feiten:
De staatssecretaris heeft zijn standpunten grotendeels gebaseerd op verkeerde feiten en subjectieve rapporten. Tevens heeft hij met de verkeerde instanties gesproken; de alliantie vertegenwoordigt immers maar een heel klein deel van de oldtimerliefhebbers, en enkele leden van die alliantie hadden zelfs geheel andere belangen te verdedigen.
Wat ging er tot nu toe mis?
Zo’n beetje alles. Vanaf de vooringestelde aversie tegen youngtimers en oldtimers van de staatssecretaris tot de jammerlijk gekozen strategie van FEHAC en KNAC. Om over de overige blunders nog maar te zwijgen.
Kunnen we de zaak nu nog omdraaien?
Ja. Wij denken van wel. Het is nog niet te laat, maar we moeten nu wel alle zeilen bijzetten. Garanties zijn er dan ook niet, maar we gaan het proberen!
Wat kun jij doen?
Ben jij de trotse bezitter van een of diverse oldtimers of youngtimers, dus auto’s, motoren, vrachtwagens, 4x4, customs en alle daaraan aanverwante stromingen? Raakt deze gewijzigde regeling jou keihard in je portemonnee? Draag je op een andere manier het in stand houden van ons rijdend cultureel erfgoed een warm hart toe? Dan kun jij ons helpen. Wij moeten de politiek bewijzen over een sterke en grote achterban te beschikken. Hoe groter onze achterban, hoe sterker onze lobby. Schrijf je nu in op http://www.vrijstellingoldtimer.nl, ook al heb je al eerder een petitie ondertekend. We hebben vóór 14 mei minimaal 70.000 inschrijvingen nodig, anders gaat het niet lukken.
Abonneer je ook op de Facebookgroep ‘Oldtimerliefhebbers’ (http://bit.ly/oldtimerliefhebbers) en blijf op de hoogte van alles wat speelt. En nog belangrijker: deel dit met je vrienden, je club, de forums waar je in zit of de redactie van je lijfblad. Help ons mee met het terugdraaien van deze draconische maatregel. Ons motto: Samen Sterk!
Wie zijn wij?
Wouter van Embden – voorzitter Stichting Autobelangen
Hans Horwitz – ondernemer
Stefan van Waals – ondernemer
Arjan Lenoir - fanatiek klassiekerliefhebber
Edwin Melotte - verzamelaar en ondernemer
Marco Hof - hoofdredacteur Auto Motor Youngtimer
Maria Pels - ondernemer
Maarten Wilbers - uitgever Auto Motor Klassiek
PS: De bijdrage die na je inschrijving wordt gevraagd is overigens geheel vrijwillig. Wil je dat niet, kun je na het tekenen voor je steun eenvoudig het browservenster sluiten.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Petitie mrb vrijstelling youngtimers
Ik doe zeker mee. Wat ik wel jammer vind, is dat bij het voorafgaande traject de belangengroeperingen al niet op één lijn te krijgen waren en daarmee dus ook geen vuist gemaakt kon worden. Typische geval van mega misser van FEHAC en KNAC wat mij betreft. Het zou mooi zijn geweest als dit een gezamenlijk initiatief was geweest, dus de FEHAC en KNAC incluis. Ik vrees echter dat de versnippering hier voortduurt.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Petitie mrb vrijstelling youngtimers
Ik ga er ook in mee.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Petitie mrb vrijstelling youngtimers
Ik ben er ook bang voor.
Ellende is dat KNAC en FEHAC helemaal geen interesse hebben in de youngtimers.
Ik vrees - een beetje gechargeerd - dat de gemiddelde KNAC/ FEHAC goeroe minstens 50+ is en derhalve alleen geïnteresseerd is in het echt oude spul van zíjn jeugd.
Bovendien was dit relatief voor hen makkelijk te regelen: immers 40jaar + is inderdaad niet relevant voor dagelijks gebruik. Weekers kan daarwel in komen en in meegaan.
Het echt Youngtimer gebeuren is met 200000+ auto's ineens een veel moeilijkere groep om mis te lopen..
Ellende is dat KNAC en FEHAC helemaal geen interesse hebben in de youngtimers.
Ik vrees - een beetje gechargeerd - dat de gemiddelde KNAC/ FEHAC goeroe minstens 50+ is en derhalve alleen geïnteresseerd is in het echt oude spul van zíjn jeugd.
Bovendien was dit relatief voor hen makkelijk te regelen: immers 40jaar + is inderdaad niet relevant voor dagelijks gebruik. Weekers kan daarwel in komen en in meegaan.
Het echt Youngtimer gebeuren is met 200000+ auto's ineens een veel moeilijkere groep om mis te lopen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Petitie mrb vrijstelling youngtimers
ik heb de petitie ook getekend
groeten loentje
groeten loentje
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 51
- Joined: Sat Dec 03, 2011 9:53 pm
Re: Petitie mrb vrijstelling youngtimers
getekend
Jeroen Beverdam
Jeroen Beverdam
- jarnotim
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 123
- Joined: Wed Nov 14, 2012 8:09 pm
- My E21(s): 323i 1978 / 316 1980 Saphir
- Facebook page: http://www.facebook.com/jarno94
- Location: Staphorst
Re: Petitie mrb vrijstelling youngtimers
ook getekent
e21 323i 1978
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
Re: Petitie mrb vrijstelling youngtimers
Getekend
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
Re: Petitie mrb vrijstelling youngtimers
* oops, dubbel wegens hapering IE*
Last edited by RJ on Fri May 03, 2013 2:53 pm, edited 1 time in total.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
Re: Petitie mrb vrijstelling youngtimers
en getekend
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003