Remy: zwarte 323i 2.7i 1981
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Een stukje vakwerk Patrick!!!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Een stukje kunst!
Ik zou hem in de huiskamer zetten en een andere kopen om mee te rijden!
groeten loentje
Ik zou hem in de huiskamer zetten en een andere kopen om mee te rijden!
groeten loentje
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Eindelijk weer wat verder gekomen, het zat allemaal een beetje tegen met het maken van afspraken in de vakantie periode.
Vorige week was het dan zover voor het RVS uitlaat systeem. Een volle dag werk en het was niet de makkelijkste klus, maar ben er echt blij mee zit er super strak onder en helemaal naar mijn zin. ik heb het bij NM parts in Noordwijkerhout laten maken, wat mij betreft een aanrader.
Het enige wat er voor de uitlaat nog moet gebeuren zijn de twee uitlaat sierstukken.
Omdat ik de dikte van de pijp zelf voor de uitlaat stukken (2 mm ) te dik vond, zijn er nieuwe besteld van 1.5 mm bij een diameter van 55 mm.
Verder is het systeem klaar.





Vorige week was het dan zover voor het RVS uitlaat systeem. Een volle dag werk en het was niet de makkelijkste klus, maar ben er echt blij mee zit er super strak onder en helemaal naar mijn zin. ik heb het bij NM parts in Noordwijkerhout laten maken, wat mij betreft een aanrader.
Het enige wat er voor de uitlaat nog moet gebeuren zijn de twee uitlaat sierstukken.
Omdat ik de dikte van de pijp zelf voor de uitlaat stukken (2 mm ) te dik vond, zijn er nieuwe besteld van 1.5 mm bij een diameter van 55 mm.
Verder is het systeem klaar.





Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29986
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Fraai, alsof het zo hoort! Wat ik me wel afvraag, waarom zit de x-pipe na de middendemper terwijl BMW 'm eigenlijk altijd voor de middendemper plaatst?
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Heb je ook een spiegel als garage vloer?
Of stal je hem buiten
Of stal je hem buiten
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Een mooi stukje vakwerk. Ik ben benieuwd naar het geluid. 
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Jeroen wrote:Fraai, alsof het zo hoort! Wat ik me wel afvraag, waarom zit de x-pipe na de middendemper terwijl BMW 'm eigenlijk altijd voor de middendemper plaatst?
Klopt Jeroen, maar op zich maakt het niet uit voor of na de middendemper( volgens zegge).
Na de demper kwam ook beter uit i.v.m. ruimtegebrek. Ook een rede was om het verloop van 45 mm naar 42 mm zo netjes mogelijk op te lossen en het in het x stuk te verwerken.
De rede om naar 42 mm te verlopen heeft te maken met de beperkte ruimte bij de achteras.
Voor de doorvoer aan de rechterkant hebben we de pijp zelfs een beetje ovaal gemaakt om zo genoeg ruimte rondom de pijp te geven i.v.m. warmte van het rvs.
323baur wrote:Heb je ook een spiegel als garage vloer?
Of stal je hem buiten
Was ik ook....Peter V. wrote:Een mooi stukje vakwerk. Ik ben benieuwd naar het geluid.
Komt een mooi rustig en laag geluid uit. Als de eindstukken erop zitten probeer ik er een filmpje van te maken.
Last edited by pattam2009 on Thu Sep 12, 2013 7:31 pm, edited 1 time in total.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19158
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Mooi werk man! Wat een plaatje! Dat hitteschild, is dat origineel BMW en nieuw, of een custommade? En je hitteschild rond de tankslang/koppeling moet er nog op, maar dat heb je vast na de foto's gedaan.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
uwbuurman wrote:Mooi werk man! Wat een plaatje! Dat hitteschild, is dat origineel BMW en nieuw, of een custommade? En je hitteschild rond de tankslang/koppeling moet er nog op, maar dat heb je vast na de foto's gedaan.
Klopt Koos het hitteschild voor de tankslang zit er ondertussen weer op, dit heb ik enigszins moeten aanpassen voor de rechter pijp.
Het hitteschild t.h.v de voorpijpen heb ik via de dealer besteld.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Gefeliciteerd. Nu dat filmpje en wat fantastische buitenfoto's.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19158
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Ahhhh!!!! Van harte man!!!! Nog net even inrijden in dit seizoen!!! We zien je in de Eiffel!
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Proficiat Patrick .. 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
huh geen adviespuntjes?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
