323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post Reply
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

Ik schaam me rot hoor, dit had ik moeten vinden natuurlijk.

:stupidme


So many cars, so little time
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Arnold D »

Stel dat die pen net zo vast zit als die moer. :whistle

Dat was erger geweest dan een slecht onderhouden remblokje. :mrgreen:
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by 323baur »

Laat mij hier even buiten..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

Gelukkig zaten mijn aandrijfassen nog wel goed vast aan het diff :loll
Stel dat die los komen zeg...
So many cars, so little time
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

Al tijden niks meer aan de blauwe Baur gedaan. Maar vandaag toch maar weer een stukje rijden naar Egmond, niet voor de zee maar voor een voetbalwedstrijd van mijn oudste.
Het was me al eerder opgevallen dat in de bocht mijn ventilator aan ging lopen dus dit moest van de directrice eerst op orde voordat we naar de Eifel gaan.

Dus zwarte afdekplaat verwijderd en de afdekkapjes van de rotors en toen viel me op dat die rotors wel heel smal waren. Ongeveer de helft zo breed als normaal.
Bij het uitbouwen van de motor vielen er allemaal losse vulstukken naar beneden en die zaten er niet zonder reden. De diameter van de motor was veels te klein dus de rotors lopen vast zonder vulstukken ertussen.

Uit het centrale magazijn een andere motor gepakt en die past perfect in het kachelhuis maar de aansluitdraden kloppen niet. Even aangepast met de soldeerbout en krimpkous en na goed smeren van de motor alles weer ingebouwd. Draait weer als een nieuwe.
Dusssss wij zijn erbij :mrgreen:
So many cars, so little time
Bram_Baur
E21 Fanatic
Posts: 469
Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983
Location: Kasterlee , Antwerpen, België

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Bram_Baur »

Goed gewerkt! Top!
Groeten, Bram

e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Jeroen »

Mooi! Jammer dat een shakedown er komende zaterdag niet in zit!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

Veerpootbrug gemonteerd.

Er zat al een rode op maar die heb ik een tijdje terug "weggegeven" aan de eigenaar van El Tomato. Past ook veel beter bij die auto.
Had nog een stalen liggen die ik eerst zwart wilde maken maar omdat mijn spuitbus zwart op was is het velgenzilver geworden.
Ziet er nog redelijk onopvallend uit zo en dan is het maar weer geregeld voor de Eifel. Hij past trouwens perfect zonder dat het expansievat in de weg zat.

Image
So many cars, so little time
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Jeroen »

Ik zat al te denken, die had je toch al? Nu wordt het duidelijk. Qua sturen een absolute aanrader, niks last van spoorvorming, stabieler bochtengedrag... mooi dus!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by uwbuurman »

Geen hoogte probleem met de motorkap?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

Geen hoogte probleem met de motorkap?
Ehhh is me niet opgevallen. Sluiten ging zonder problemen.
So many cars, so little time
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by uwbuurman »

Mooi! Ik heb twee deuken naar buiten toe in mijn kap van de veerpootbrug. Valt bijna niet op, is minimaal, maar ze zitten er wel...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

Ik zal voor de zekerheid de afdruk in het schuim bekijken vandaag.
So many cars, so little time
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Jeroen »

Ik heb ook een lichte afdruk in het schuim maar hij komt niet tot de kap. Hoewel het basis ontwerp vrijwel identiek is voor veel van die E21 veerpootbruggen, zijn er toch wel wat verschilletjes oa in hoogte.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by 323baur »

+1, ik heb een Wiegers, ook een afdruk in het schuim, maar daar blijft het bij.
Zelfs al zou ik een deuk krijgen..hij blijft er op!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply