Wat heb jij vandaag gedaan?
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ook al een nieuw tapijtje, mooi hoor! Reinigingsschuim met dat borsteltje levert inderdaad wel wat meer beeld op van de toestand van je leer.
2014 is het jaar van de nieuwe tapijtjes denk ik,
maar ziet er goed uit!
groeten loentje
maar ziet er goed uit!
groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Best een klus zo te zien! Wel erg prettig dat er geen onaangename verrassingen onder de mat zaten, maar eigenlijk verwachtte ik ook niet anders van deze auto haha!
Regards/groeten, Jeroen
- Thegs
- E21 VIP

- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Even langs de dealer gereden om wat spulletjes op te halen, wordt tijd om de 740i een grote beurt te geven. Daarom alvast klepdekselpakkingen, carterpanpakking, een oliefilterset en de bevestiging voor mijn rollo's besteld.

Stikt trouwens van de I3's bij de dealer tegenwoordig, de echte auto's wordt een uitstervend ras...

Stikt trouwens van de I3's bij de dealer tegenwoordig, de echte auto's wordt een uitstervend ras...

Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- uwbuurman
- E21 VIP

Ten opzichte van gister is het morgen, al is het morgen gister, maar nu vandaag. Hoe dan ook, duurt het nog lang met die plaatjes of schiet je eens wat op?BMWvision wrote:Vandaag ga ik de E34 520 leegpakken. Morgen ga ik een andere BMW ophalen.
Foto's en info volgen.
Morgen zal ik plaatjes online gooien.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
Klopt en de klus heeft de potentie om een logistiek drama te worden.Jeroen wrote:Best een klus zo te zien! Wel erg prettig dat er geen onaangename verrassingen onder de mat zaten, maar eigenlijk verwachtte ik ook niet anders van deze auto haha!
Mijn E34S heeft net als de E32 nog steeds het oorspronkelijke R12 gas in de A/C zitten. Om het tapijt te vervangen moet de IHKR unit eruit; er is gewoon te weinig ruimte onder de IHKR unit om het tapijt weg te trekken. Ik heb nu twee opties:
[1]: Aftappen van het R12 gas.
[2]: Vervangen van het tapijt volgens de TIS-methode
Het aftappen van het R12 gas mag eigenlijk niet meer ...... Er zijn wel mannetjes die dat kunnen, maar dat gebeurt in het schemerdonker. Bovendien komen die mannetjes niet on-site. Dan moet ik met de auto naar het R12-mannetje. En daar zit het logistieke drama. Dat is namelijk een behoorlijk geregel, indien al mogelijk.
Vervangen volgens de TIS methode houdt in dat het tapijt om de IHKR unit wordt weggeknipt. Datzelfde gebeurt met het nieuwe tapijt. Ondanks dat je er niets van ziet vindt ik dit toch niet aantrekkelijk, maar het is beter dan het oude tapijt laten zitten. Die is ter hoogte van de bestuurdersstoel tever heen en dat is wel zichtbaar.
Ik zeg niet dat ik het kraantje van de A/C openzet. Maar als ik al zou willen ombouwen naar R134a, wat beheersbaarder is, moet op een of andere manier het gas eraf. Vroeg of laat moet dat toch een eer, maar het is nu vooral een vraag van hoe?
Carpe Diem, Raymond
- 323baur
- E21 VIP

Ik zou even gaan praten met de mannen op de SM die die airco's vullen. Fijne mensen en zeer kundig.
Ik heb een vervangend gas gekregen bij mijn e23. Ik meen R437A.
Je hoeft dan niks te vervangen (feitelijk reviseer je hele airco systeem als je naar 134 gaat, en bovendien ook nog de kans op forse schade!)
Wellicht kan je met hen afspreken dat ze hem eerst leegzuigen, en dat je na de herinbouw weer terug kan komen.
Je hoeft dan niks te vervangen (feitelijk reviseer je hele airco systeem als je naar 134 gaat, en bovendien ook nog de kans op forse schade!)
Wellicht kan je met hen afspreken dat ze hem eerst leegzuigen, en dat je na de herinbouw weer terug kan komen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Hoi ite,323baur wrote:Ik zou even gaan praten met de mannen op de SM die die airco's vullen. Fijne mensen en zeer kundig.
Thanks; dat is een optie; komen die mensen ook langs?
SM duurt nog ruim twee maand en dat is te lang aangezien ik hem medio mei weer af wil hebben.
Carpe Diem, Raymond
- 323baur
- E21 VIP

Geen idee, maar een belletje is het wel waard denk ik.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Mijn 320/6 hebben ze toen ook gewoon gevuld met die vervanger inderdaad, werkt fantastisch en geloof me die is niet omgebouwd.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Qua mat: ik zou er zelf geen probleem mee hebben om deze zo strak mogelijk om evt obstakels te snijden, zeker als dat zoals in dit geval toch aan het zicht onttrokken is. Als die airco nu nog prima is, waarom nu overhoop halen.
De 320iS heeft het sinds 2002 volgehouden op haar R12 vulling, maar moest er afgelopen jaar aan geloven. Het plaatselijke aircomannetje -dat overigens ook niet aan huis komt- had lange tijd R12 uit België gehaald maar had dat nu niet meer, geen idee of dat was vanwege de regelgeving of omdat het daar inmiddels ook niet meer verkrijgbaar is. Maar de 320iS heeft daarom in 2013 R143a (en dus niet R134a) gekregen, dat kan zonder aanpassingen in een R12 systeem. Ik moet nog zien hoe lang dat op druk blijft, maar het werkt prima.
De 320iS heeft het sinds 2002 volgehouden op haar R12 vulling, maar moest er afgelopen jaar aan geloven. Het plaatselijke aircomannetje -dat overigens ook niet aan huis komt- had lange tijd R12 uit België gehaald maar had dat nu niet meer, geen idee of dat was vanwege de regelgeving of omdat het daar inmiddels ook niet meer verkrijgbaar is. Maar de 320iS heeft daarom in 2013 R143a (en dus niet R134a) gekregen, dat kan zonder aanpassingen in een R12 systeem. Ik moet nog zien hoe lang dat op druk blijft, maar het werkt prima.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Die 437A schijnt (praat nu echt zonder enige wetenschappelijke kennis) een hogere koel waarde te hebben en beter te smeren.
- uwbuurman
- E21 VIP

Zie pb!raymondw wrote:Hoi ite,323baur wrote:Ik zou even gaan praten met de mannen op de SM die die airco's vullen. Fijne mensen en zeer kundig.
Thanks; dat is een optie; komen die mensen ook langs?
SM duurt nog ruim twee maand en dat is te lang aangezien ik hem medio mei weer af wil hebben.
Gezien het feit dat het gisteren slecht weer was, vandaag maar even snel foto's gemaakt...
En er staan al een hoop punten op het punt aangepakt te worden dus heb nog niet mijn best gedaan voor mooie foto's.
De eerste plaatjes dan maar.

Morgen ga ik allereerst het filter van de automaatbak vervangen en verse olie erin.
Zaterdag 2 buitenspiegels scoren en ik verwacht één dezer dagen 2 gloednieuwe heldere achterlampen.
Het mapje van de 5 serie heb ik helemaal leeg gemaakt, zodat daar alle rekeningen van de 730 in kunnen.
Ookal heb ik geen history van deze E38, ik houd het wel voor mezelf graag bij.
En verder hoop ik dat ik eens geluk heb met een andere auto.
Desalniettemin zal ik er hoe dan ook plezier van beleven.
En er staan al een hoop punten op het punt aangepakt te worden dus heb nog niet mijn best gedaan voor mooie foto's.
De eerste plaatjes dan maar.

Morgen ga ik allereerst het filter van de automaatbak vervangen en verse olie erin.
Zaterdag 2 buitenspiegels scoren en ik verwacht één dezer dagen 2 gloednieuwe heldere achterlampen.
Het mapje van de 5 serie heb ik helemaal leeg gemaakt, zodat daar alle rekeningen van de 730 in kunnen.
Ookal heb ik geen history van deze E38, ik houd het wel voor mezelf graag bij.
En verder hoop ik dat ik eens geluk heb met een andere auto.
Desalniettemin zal ik er hoe dan ook plezier van beleven.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE