Wat heb jij vandaag gedaan?
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11766
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Fraai!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 305
- Joined: Wed Apr 20, 2011 10:02 am
- My E21(s): BMW 320 BAUR
BMW 320 BAUR
BMW 323i
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Van middag even naar Duitsland geweest en een orgineel type1 acterscherm opgehaald, en zoals gewoonlijk blijft er meestal nog wel wat meer plakken.
nog twee linker en rechter binnenscherm reparatiedeel van Wezel en nog twee veerpoot reparatiedeel voor in de kofferbak.
De man had zijn 1e eigenaar Baur verkocht en had zijn reserveonderdelen nu tekoop aangeboden op Ebay.
nog twee linker en rechter binnenscherm reparatiedeel van Wezel en nog twee veerpoot reparatiedeel voor in de kofferbak.
De man had zijn 1e eigenaar Baur verkocht en had zijn reserveonderdelen nu tekoop aangeboden op Ebay.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Leuk, zo kom je al eens wat tegen!
Deze namiddag de M535i oldtimer laten keuren. (100km erbij op teller)
Er doen namelijk geruchten de ronde dat men in Belgie ook de oldtimer leeftijd gaat optrekken naar 40j.
De auto's die oldtimer gekeurd zijn blijven het, de anderen kunnen pech hebben.
De vraag is natuurlijk wanneer dat ingaat.
Tja, Belgie kennende kan dit binnen 2 weken, maar ook binnen 2j...
Daarna met de 323i naar Peter_p geweest. Ook 120km erbij.
In de terug weg es gaan tanken om het verbruik es te pijlen.
Dat van de m535i ligt rond de 15l/100km met sportgetriebe.(met veel autosnelweg 11/l/100km)
Hopelijk zit de 323i daar onder.
Maar eigenlijk maakt het niet veel uit, voor die 1000-2000km per jaar.
Deze namiddag de M535i oldtimer laten keuren. (100km erbij op teller)
Er doen namelijk geruchten de ronde dat men in Belgie ook de oldtimer leeftijd gaat optrekken naar 40j.
De auto's die oldtimer gekeurd zijn blijven het, de anderen kunnen pech hebben.
De vraag is natuurlijk wanneer dat ingaat.
Tja, Belgie kennende kan dit binnen 2 weken, maar ook binnen 2j...
Daarna met de 323i naar Peter_p geweest. Ook 120km erbij.
In de terug weg es gaan tanken om het verbruik es te pijlen.
Dat van de m535i ligt rond de 15l/100km met sportgetriebe.(met veel autosnelweg 11/l/100km)
Hopelijk zit de 323i daar onder.
Maar eigenlijk maakt het niet veel uit, voor die 1000-2000km per jaar.
Last edited by bmw e12 e21 on Mon Apr 13, 2015 9:22 pm, edited 1 time in total.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29266
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Tsja stel je voor dat je met uniforme Europese regeltjes komt zeg! Dat doen we alleen voor stofzuigers.
Veel km's zijn het dan niet. Pak je niet één van de twee mee voor een uitgebreide vakantie? Of heb je dan nachtmerries van poepluiers op de achterbank enzo? Hahaha.
Verbruik van mijn auto's weet ik niet exact maar ik heb een fraaie manier om altijd tot een constante prijs en verbruik te komen... ik tank altijd voor 50 euro. Alleen heel gek, vroeger kon je voor dat geld 2 weken rijden, tegenwoordig misschien een dag.
Verder met de warmdraairegelaar bezig geweest, zal het betreffende topic wel even updaten.
Veel km's zijn het dan niet. Pak je niet één van de twee mee voor een uitgebreide vakantie? Of heb je dan nachtmerries van poepluiers op de achterbank enzo? Hahaha.
Verbruik van mijn auto's weet ik niet exact maar ik heb een fraaie manier om altijd tot een constante prijs en verbruik te komen... ik tank altijd voor 50 euro. Alleen heel gek, vroeger kon je voor dat geld 2 weken rijden, tegenwoordig misschien een dag.
Verder met de warmdraairegelaar bezig geweest, zal het betreffende topic wel even updaten.
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Haha, ik heb nachtmerries van luiers...
Die 50 euro is een goei methode, maar ik hou men benzinetank graag zo vol mogelijk.
Hmmm, ik ben benieuwd naar de WUR.
Die 50 euro is een goei methode, maar ik hou men benzinetank graag zo vol mogelijk.
Hmmm, ik ben benieuwd naar de WUR.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik kom tamelijk laat tot de ontdekking dat Remy onze "automaatservice" hier vermeldt.bmw e12 e21 wrote:Hij heeft idd de nog de 523iA met 170pk, maar al met de nieuwe inlaatcollector in de vorm van die van een 530i(hoekig, niet gebogen).
Klopt, daarom wil eter hem nog even verversen, om de olie zo zuiver mogelijk te hebben.
Aan de magneetdeeltjes zat een beetje zeer fijn ijzergruis, maar te verwaarlozen, enkel een beetje in de hoekjes waar de magneten op carter ''plakken''.
Bij goed onderhoud heb je er idd het meeste plezier van.
Dat filtertje met carterdichting en magneetjes(set) koste bij BMW 160Euro .
Ik Heb enkele manden geleden op het punt gestaan een gave 520i(2.2) te kopen, Belgische wagen, met 46000km op de klok en OHB was bij BMW Dealer ingevuld. Koste maar 5500euro.
De 520i was zwartmetallic met lichtgrijs electrisch leder interieur, automatische airco, M5 stuur etc...
Daar moest dan wel nog LPI op daar ik bijna 100km per dag woon-werkverkeer maak. Het plan was toen men vrouw haar 10j oude modus weg te doen, zei ging dan met men 4j oude focus rijden en ik met die BMW.
Dit is niet doorgegaan omdat men vrouw de focus veel te breed vond(1.85m) en ik het zonde vond men perfecte ford weg te doen.
Behalve Remy nog eens te bedanken kan ik misschien nog een paar dingen toevoegen.
De "filterset" bij BMW, filter + dichting + nieuwe schroefjes + nieuwe magneetjes (wie heeft die laatste 2 trouwens nodig ?) was idd. 160 euro. Hier in de buurt is een MAN zaak waar je allerlei filters kan hebben, alleen niet het passende filter voor mijn ZF. Hij toonde me wel iets vergelijkbaar voor een Mercedes en dat koste welgeteld 12 euro.
Verder merk ik helemaal geen verschil in het gedrag van de automaat. Nu ... dat was voordien ook al perfect dus we zullen er op tijd bij geweest zijn.
Het voorbije weekend heeft de caravan er voor het eerst aan gehangen voor een 400Km. Een 1600Kg wegende Hobby. Ik merkte duidelijk wat gebrek aan koppel tegenover mijn vorige trekauto (E61 525d) maar los daarvan schijnt de E39 ook met sleuren weinig problemen te hebben.
De E39, die een beetje als experiment/tijdelijke oplossing gekocht is, na de verkoop van de E61, zal waarschijnlijk veel langer bij mij blijven dan eventjes.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
12euro en 160euro is een verschil.
Een 523i heeft een max koppel van 245Nm bij 3500tr/min, de 525d 400Nm bij +/-2000tr/min. Dat voel je natuurlijk.
Maar die 523i rijd idd fijner dan zen opvolger.
Zonet een goede gebruikte hoofdremcilinder gereviseerd, lichtjes honen, dichtingen vervangen, alles goed reinigen en dan wat insmeren met remmenvet.
Die kan bij de reservestock.
Ik had er 3 gedemonteerd een hele tijd terug.
1 kan ik enkel met dichtingen repareren, een andere krijg ik niet zuiver gehoond, dus voor de vuilbak, de laatste moet nieuwe plunjertjes.
Een 523i heeft een max koppel van 245Nm bij 3500tr/min, de 525d 400Nm bij +/-2000tr/min. Dat voel je natuurlijk.
Maar die 523i rijd idd fijner dan zen opvolger.
Zonet een goede gebruikte hoofdremcilinder gereviseerd, lichtjes honen, dichtingen vervangen, alles goed reinigen en dan wat insmeren met remmenvet.
Die kan bij de reservestock.
Ik had er 3 gedemonteerd een hele tijd terug.
1 kan ik enkel met dichtingen repareren, een andere krijg ik niet zuiver gehoond, dus voor de vuilbak, de laatste moet nieuwe plunjertjes.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29266
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Bied je hier nu een HRC aan, vers gereviseerd?
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Neenee, is voor reserve stock.
Anders had ik hem bij marktplaats gezet.
Als ik die nog jaren laat liggen zal hij wss inwendig gaan inwreten en dan kan hij de vuilbak in...
Zoek je er 1?
Anders had ik hem bij marktplaats gezet.
Als ik die nog jaren laat liggen zal hij wss inwendig gaan inwreten en dan kan hij de vuilbak in...
Zoek je er 1?
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29266
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Nee hoor op dit moment niet (knocking on wood)
Regards/groeten, Jeroen
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2402
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
De 740i zomer klaar gemaakt, me zo dan maar even bezig houden met het voorlopig koopcontract van mijn nieuwe huis. Weet ik in ieder geval waar ik morgen voor teken
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Een plaatje!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik zeg foto van het huis Gerwin
Mooie 740i niets meer aan doen
Mooie 740i niets meer aan doen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gisteren teamuitje gehad van het werk. Ijskarten!
Schitterende ervaring en valt nog best tegen. Wellicht toch iets om de volgende nieuwjaarsmeeting eens naar te gaan kijken.
Schitterende ervaring en valt nog best tegen. Wellicht toch iets om de volgende nieuwjaarsmeeting eens naar te gaan kijken.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29266
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Leuk! IJskarten doen ze doorgaans alleen tegen het eind van het ijsbaan-seizoen, in de Uithof in Den Haag ook. Ik hoop daar ook nog even los te kunnen gaan binnenkort, tot nu toe was de agenda echter helaas niet heel gewillig. Maar op ijs vind ik lekker op de glij vele malen leuker dan zo'n doodvallend kartje op asfalt.
Regards/groeten, Jeroen