Leon: ik maak me ook niet heel erg zorgen over de verkoopbaarheid van de 330

dat komt tzt wel goed. Maar ik ga nu zeker geen knopen doorhakken, ik ben nog veel te druk met alle overwegingen. En dat brengt me bij Raymond z'n betoog, waar ik me heel erg in kan vinden. Een prima motor, hele auto is prima. Onderstel is geen drama, maar iets softer had van mij ook wel gemogen.
Wat wel meeweegt is dat ik de verwachting heb dat ik me meer in de verkeersdrukte zal gaan storten de komende jaren, waarbij de kans dus wel aanzienlijk is dat het gat in verbruik tussen een M54B30 en een kleine diesel groter gaat worden. Natuurlijk heb ik meer driving fun in de 330i, maar dan had ik de M3 moeten houden. Maar mijn overweging is dan om gewoon betaalbaar van A naar B te sukkelen, met wellicht wat meer comfort in de vorm van een automaat. En als er ruimte is voor driving fun, dan staat er nog wel wat anders wat weer vele malen meer driving fun geeft dan een E46 330i.
Maar goed, hier is het eind nog niet in zicht. Wat te doen, andere auto of niet, sportief of zuinig, misschien geen BMW? Er is nog volop denkwerk te doen. Zoals een aantal van jullie wel weten heb ik dat wel vaker en dat houdt iig niet in dat ik acute sprongen maak. Ik heb een idee opgevat en ga proberen een beeld te vormen, een gebalanceerd totaalplaatje, waar ik een keuze op kan baseren. Gelukkig heb ik ook nul haast want ik heb heerlijk vervoer. Kan dus nog alle kanten op en wat ik wel heel gaaf vind hier op het forum: zoveel mensen zoveel meningen, maar de manier waarop jullie dat hier ventileren maakt enerzijds de discussie erg leuk en helpt anderzijds zoveel mogelijk facetten te belichten. Dat helpt voorkomen dat je met tunnelvisie naar een ideaalbeeld toe schuifelt, waarvoor dank!