Hallo,
Mijn 318i rijdt als een zonnetje, starten = lopen. Alleen heb ik een beetje last van een zoemende brandstofpomp. De brandstofpomp is duidelijk hoorbaar en verandert in toonhoogte als ik de lampen aanzet en wisselt een beetje in toonhoogte wanneer ik de knipperlichten aanzet. Het geluid doet me een beetje denken aan zo'n ouderwets luchtalarm. Qua geluidssterkte alleen hoorbaar bij stationair lopen, Tijdens het rijden overtreft de motor het geluid. Het geluid is de afgelopen 300km luider geworden
Nu heb ik er al een nieuw filter liggen, zou dit het gezoem oplossen of moet ik een geheel nieuwe brandstofpomp bestellen?
Martin
zoemende brandstofpomp
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- My E21(s): '82 318i manual
zoemende brandstofpomp
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: zoemende brandstofpomp
Meestal is dat een aankondiging van een naderend einde van de brandstofpomp. Ik zou wel altijd eerst een kleine controle doen:
- ligt de pomp (of het hele houdertje) niet tegen je carrosserie aan te jutteren bijv als gevolg van een afgescheurd ophangrubbertje
- zijn de elektrische aansluitingen schoon en solide
Maar gezien de reactie op andere stroomverbruikers verwacht ik dat de pomp aan vervanging toe is. Via eBay kun je doorgaans prima betaalbare (merk-)vervangers kopen. Let wel even op de juiste versie (aansluitingen in/uit met slangklemmen of wartels).
- ligt de pomp (of het hele houdertje) niet tegen je carrosserie aan te jutteren bijv als gevolg van een afgescheurd ophangrubbertje
- zijn de elektrische aansluitingen schoon en solide
Maar gezien de reactie op andere stroomverbruikers verwacht ik dat de pomp aan vervanging toe is. Via eBay kun je doorgaans prima betaalbare (merk-)vervangers kopen. Let wel even op de juiste versie (aansluitingen in/uit met slangklemmen of wartels).
Regards/groeten, Jeroen