Daniëls 320D/E21 Project
- BertjeConti
- E21 Mad
- My E21(s): E12 520-6
Re: Daniëls E21 320d Project
Dat zal ook een stuk plezieriger werken zijn zo zonder voorruit.
Mooie vorderingen.
Mooie vorderingen.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Roest er uit geborsteld, bewerkt met Rusty Co gel en ScotchBrite maar uit eindelijk toch maar gestraald. Viel mij mee dat er geen gaten vielen

kartonnen mal gemaakt om te kijken hoe ik het schutbord dicht wilde maken, stukje plaat gesneden en nu maar gaan hechten en boetseren.

Met een beetje warmte is metaal goed in de vorm te kloppen en een luchtzaag is een uitkomst!
nog ff een leuk plaatje van instagram

kartonnen mal gemaakt om te kijken hoe ik het schutbord dicht wilde maken, stukje plaat gesneden en nu maar gaan hechten en boetseren.

Met een beetje warmte is metaal goed in de vorm te kloppen en een luchtzaag is een uitkomst!
nog ff een leuk plaatje van instagram

Deel van het schutbord dicht gemaakt. Na bewerking volgt, eerst al het plaatwerk er maar eens in zien te krijgen.
Wat goed werkt is eerst een mal maken van karton, deze over te nemen op een stuk plaat en vervolgens met een haakseslijper uit te snijden

Wat goed werkt is eerst een mal maken van karton, deze over te nemen op een stuk plaat en vervolgens met een haakseslijper uit te snijden

-
Groentje_me
- E21 VIP

Lekker bezig Daniël!
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 318i Alpinweiß
Ik ben gisteren even bij Daniël langs geweest. Eenmaal in de schur struikelde ik over een blok.

Die moet natuurlijk ergens in.

Daarin... Dat wordt eer aardig brede jongen!

De downpipe ligt al klaar voor het blok.

Hier moet nog wel een spatbord verbreder op denk ik.

De achteras van een 1 serie (of 3 serie E90?) zit er prima onder.

Het zal wel een aardig stugge auto worden. En dan de E38

De laptop verraad het al. Ik wou kijken of mijn uitlees software werkte.

Daniël zijn laptop doet het in ieder geval prima! De E38 trouwens ook. De kilometerstand rechts loopt al een tijdje niet meer op...

De stand links is de tellerstand, maar die is al eens vervangen. Still going strong! En dat met 250 pk.
Het was weer gezellig!
Die moet natuurlijk ergens in.
Daarin... Dat wordt eer aardig brede jongen!
De downpipe ligt al klaar voor het blok.
Hier moet nog wel een spatbord verbreder op denk ik.
De achteras van een 1 serie (of 3 serie E90?) zit er prima onder.
Het zal wel een aardig stugge auto worden. En dan de E38
De laptop verraad het al. Ik wou kijken of mijn uitlees software werkte.
Daniël zijn laptop doet het in ieder geval prima! De E38 trouwens ook. De kilometerstand rechts loopt al een tijdje niet meer op...
De stand links is de tellerstand, maar die is al eens vervangen. Still going strong! En dat met 250 pk.
Het was weer gezellig!
Tussendoor steeds weer even een stukje schutbord dicht gemaakt

Meeste plaatwerk wat ik eruit had geslepen om ruimte te maken heb ik bewaard wat goed uit kwam vandaag want de delen rondom het gaspedaal kon ik weer goed gebruiken!

Het slachtveld .....

Meeste plaatwerk wat ik eruit had geslepen om ruimte te maken heb ik bewaard wat goed uit kwam vandaag want de delen rondom het gaspedaal kon ik weer goed gebruiken!

Het slachtveld .....

-
Groentje_me
- E21 VIP

Netjes Daniël!
Groeten Jan Groen
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
langzaam aan wordt het weer een mooie auto.
Dikke e38 ook, jammer dat de teller niet meer loopt zou gaaf zijn dat ie over de miljoen zou gaan.
groeten loentje
Dikke e38 ook, jammer dat de teller niet meer loopt zou gaaf zijn dat ie over de miljoen zou gaan.
groeten loentje
-
MathyE21
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): BMW E21 V8 '78
Dat doe je goed kerel!
Heb je wel genoeg ruimte voor de rembekrachtiger? En hoe is de positie van je stuur en van de pook? Bij mij m3 project komen ze aanzienlijk verder de auto in... Maar de auto's van tegenwoordig zijn ook ruimer gemaakt ten opzichter van vroeger. En hoe doe je dat met het kachelhuis?
Gr mathy
Heb je wel genoeg ruimte voor de rembekrachtiger? En hoe is de positie van je stuur en van de pook? Bij mij m3 project komen ze aanzienlijk verder de auto in... Maar de auto's van tegenwoordig zijn ook ruimer gemaakt ten opzichter van vroeger. En hoe doe je dat met het kachelhuis?
Gr mathy
-
MathyE21
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): BMW E21 V8 '78
Dat doe je goed kerel!
Gr mathy
Gr mathy
@Mathy, Alles lijkt wel goed uit te komen. Kachelhuis komt er niet in, alleen misschien een elektrische blower met warme lucht. Ik heb hier meerdere ideeën over maar een zorg van later.
De vooras is verder naar achter gekomen en de veerpoten staan rechterop hierdoor komen de voorwielen tegen het binnenscherm. Reden om de er weer een stuk uit te snijden

Hoofd koppelingscilinder gemonteerd om te kijken hoever het pedaal naar beneden komt.

De vooras is verder naar achter gekomen en de veerpoten staan rechterop hierdoor komen de voorwielen tegen het binnenscherm. Reden om de er weer een stuk uit te snijden

Hoofd koppelingscilinder gemonteerd om te kijken hoever het pedaal naar beneden komt.