bmw e12 e21 wrote:Bedankt voor de tip Peter. Ik zal het controleren.
Het is wel zo dat als ze warm draait het toerental daalt van 1500 naar 900. Wil dat niet zeggen dat tn starter werkt?
Voetstuk is nieuw.
Als ze opwarmt en het toerental gaat dalen naar 900 dan is dat goed natuurlijk.Begrijp me goed, er zijn meerdere items op de 1B2 carb die samenwerken tijdens warmdraaien.
Ah, ok, dan kan die nog kaduuk zijn. Dan vervang ik hem en test.
Thx Peter
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Later vandaag even de filmpjes kijken (nu op mijn werk) inderdaad dat bimetal opent het chokeklepje maar zo plotseling dit fenomeen klopt niet geheel. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Bedankt Peter.
Op het filmpje hoor je dat zuig/blaas geluid helaas niet. In het echt wel.
Ik heb net gezien dat als hij een half uurtje gestaan heeft de chokeklep terug toe is.
Ik heb ook de CO schroef heeel toe gedraaid en dan 2.5 slag open. Nu draait ze met stationairschroef heel toe 2000tr/min.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
bmw e12 e21 wrote:Bedankt Peter.
Op het filmpje hoor je dat zuig/blaas geluid helaas niet. In het echt wel.
Ik heb net gezien dat als hij een half uurtje gestaan heeft de chokeklep terug toe is.
Ik heb ook de CO schroef heeel toe gedraaid en dan 2.5 slag open. Nu draait ze met stationairschroef heel toe 2000tr/min.
Sorry, filmpje nog niet gezien maar de chokeklep is dus goed.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Daar moet je een soort doorvoer tule voor zoeken die bijvoorbeeld in een bodemplaat van een auto zit of die je gebruikt om je kabels van een trekhaak door de bodem van de auto heen te halen (uiteraard nog wel eentje die gesloten is.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
uwbuurman wrote:plak er eerst eens een stuk tape op en kijk of het helpt?
Je merkt hier geen verschil mee hoor. Is alleen een inspectiegat om de klepverstelling van "zomer/winterstand" te kunnen zien. Je zit al bijna op het uiteinde van de luchtaanzuig dus verder geen echte invloed op de motor.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.