De bak is helemaal uit elkaar getrokken. Alle onderdelen liggen op tafel en zijn gereinigd of worden vervangen. Alle koppelingpacks, pakkingen en O-ringen bijvoorbeeld, maar er komt ook een nieuwe koppelomvormer in. Kortom, een praktisch nieuwe bak straks.
Er is een stalen opsluitring, die in stukjes in de bak lag, er lag een metalen schijf in de carterpan, er was lekkage aan afdichtingen en er was duidelijke schade aan de frictieplaten in de koppelingpacks. Verbrand, geheel weggesleten of domweg door lekkage niet meer functioneel.
Daarnaast hebben de 4HP22 bakken tot aan ergens 1988 (in de USA medio 1990) een productiefout. De fout is dat er in een voorste koppelingspack geen overdruk weg kan. Dat is met name een probleem na het rijden. Daarna mag je geen onbelaste toeren maken, dus in de P of N gasgeven. De druk kan dan niet weg en je ploft alle pakkingen er uit. De oplossing is het boren van een gaatje en het vervangen van twee stalen ringen voor twee kunststof ringen. Die actie gaat gelijk uitgevoerd worden. Kortom, geen problemen meer met deze bak!
FOTOOOOOOSSSS
Schoon belhuis

Nieuwe koppelomvormer

Bosje oude O-ringen en een stapen pakking in stukken

Verbrande frictieplaat versus een nieuwe.

Nest jonge automaatingewanden

Hier zit een lager in dat helemaal was uitgesleten en zelfs het huis heeft beschadigd, dus alles wordt vervangen. Dit onderdeel komt hopelijk komende week en is de vertragende factor.

Zie de slijtsporen aan de binnenkant.

Het brein en het staartstuk moeten nog gereinigd.

Het brein moet ook nog helemaal uitelkaar.

Daar komen al deze pakkingen in. De witte ringetjes zijn ter vervanging van stalen, in verband met die productiefout.

Tot nu toe komt het allemaal heel serieus en betrouwbaar over. Ik heb er alle vertrouwen in dat Autohuis Meppel mijn bak helemaal fris en fruitig krijgt. Ergens volgende week is alles weer klaar, zo is de verwachting.